Kysymys tehoputkesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Michelle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Michelle

New member
Nii, pakko kysyä kun itsellä ei asiasta hajuakaan..
Eli jos pyörään vaihdetaan sellainen tehoputki ja ne suutinsysteemit, muuttaako se ajo-ominaisuuksia ja jos niin paljonko. Lähinnä huolestuttaa onko pyörä sit jotenkin p*skempi ajaa kaupungissa?? En halua mitään nykivää kengurua koska ennemmin tai myöhemmin kämmään ja se sammuu ja kaatuu.
Pyörähän on Kawa ZXR 750 - 94 ja sen mukana sain putken (älkää vaan kysykö millaisen  
blush.gif
)

Nimin. pelkäänkö turhaan  
tounge.gif
 
No parempi siitä tulee kuin alkuperäisenä kun sen säätää kunnolla. Usein pyörät on varsinkin pinta- ja osakaasulla tehtaan asetuksilla liian laihalla -> nykii esim. kaupungissa sviddumaisesti.
 
No eipä siitä mitään Kössi-kengurua pitäisi tulla jos osaavasti säädetään, tehon lisäys on vaan euroihin nähden olematonta ja muutenkin aikalailla vähäistä. Bensankulutuskin pikkasen operaation myötä nousee. Mutta jos noista välittämättä haluaa kyseisen operaation suorittaa niin ilmansaanti kannattaa myös ottaa huomioon. Sitten vaan säädätys penkissä.

Ajo-ominaisuuksiin vaikutus on vähäinen, käyttöalueet pikkasen muuttuvat ei muuta.
 
Kiittää
bowdown.gif

Ehkäpä sen sitte uskaltaa vaihtaa, siinä on nyt sellanen "pappa-malli" ja käykin niin hiljaa ja nätisti, ettei naapurit edes herää ku tuun kotiin
tounge.gif
 
pelkällä tehoputkenlaitolla ei savuteta kuin muutaman hevosen lisäys..3-5..Yleensä ne on ne saundit kun houkuttaa vaihtoon..kun oma pärrä kuulostaa muulta kuin oikeelta motskarilta
 
pelkällä tehoputkenlaitolla ei savuteta kuin muutaman hevosen lisäys..3-5..Yleensä ne on ne saundit kun houkuttaa vaihtoon..kun oma pärrä kuulostaa muulta kuin oikeelta motskarilta
Kyllähän noita on säätöjen kanssa yli 10hv parannuksiakin nähty..
Jep, Bandit 1200 -05

Vakiona 93 takarenkulalta, Yoshimuran TRS Slip on säädettynä ja tehoja 104,5 samassa penkissä mitattuna.
smile_org.gif
 
Mulla kans Bandit 1200 -04 ja tehoja tuli lisää peräti 15 heppaa
smile_org.gif
putki + neulat ylös pari pykälää. Ei muuta.
 
itselläni tuli 6hp lisää SV:hen kun vaihdoin sliparin ja dynojet suutinsarjan kiinni. tosin olis sitä varmaan tullut hieman enemmän jos olis koko röörin vaihtanut viitsinyt vaihtaa, mutta kyllä mä kerkeän tolla nykyiselläkin oikein mainiosti määränpäähän
062802moto_prv.gif
 
Uusimmassa motorrad news:ssä oli Bandit 1200:lla testailtu eri putkia ... tässä muutamia valikoituja poimintoja:

Suzuki original: 111ps
Akapovic: 121
Holeshot: 125
L&W:122
Remus: 123
Sebring:124
Leovince:122
Laser: 120

Äänet kaikissa näissä 90.0-91.00 dp
 
Kysästään nyt tämän topikin alla seuraava:

Eroaako nuo pöntöt todellisuudessa kovinkin paljon esimerkiksi saman mallin kusiaisten ja tonnisten välillä taikka eri mallien saman kokoluokan kesken. Ulospäin nuo kun näyttävät monesti aika samanlaisilta. Tuskin he (vaimennin valmistajat) jokaiselle mallille alkavat tekemään ja suunnittelemaan ihan ihka omaa vaimenninta vai olenko väärässä. Väliputket on tietysti asia erikseen.
 
ehdottomasti ajettavuus paranee. ja jos sattuu olemaa akran putkisto ja pönttö nii tehoa tulee mut änkkäriä joutuu lyhentämää vähäsen et saa vähän sporttisemmat äänet (ja kuulemma hevosen tai pari lisää). itelle tosin tuli akran racing putkistolla 0,5 hp lisää tosin vääntöä tuli 11 neukkua
 
Kai tästäkin jollakin jotain sanottavaa..

No, pyörä on gsx1400, pistin akran putki alle ja sit dynolle ruisku säädettäväksi.

Aikaisemmin oli 106hv kampiakselilta(n.96hv takapyörällä) ..nyt on 117hv takapyörällä.
139,5NM vääntöä.

Sitä paitsi pyörän paino tippui n.20kg ku teräksinen putki, 2 vaimenninta ja keskituki poistui ..ja 4,6kg painava putki tuli tilalle.

Pyörä muuttui ihan täysin, kurveissa paljon helpompi käsitellä. Ja vaihteita ei kauheesti tarvi vaihtaa(ei kyl aikaisemmin myöskään tarvinnut).

Tästä löytyy dyno chart ja pari kuvaa.
http://www.parnet.fi/~rasmus.penttinen/

huom! vakiotehot ei mitattu mun pyörällä koska putki oli valmiiksi alla ku vein sen säädettäväksi.
 
Huomenna se sitten laitetaan kävi niin tai näin.
Älytöntä rahan menoa, mut kai mä voisin ryypätäkin ne rahat joten kai tää on parempi vaihtoehto.
smile_org.gif

Remuksen putki se näkyy olevan.
Kun ei ole varaa vaihtaa pyörää, täytyy sitten fiksata tota vanhaa.
 
Back
Ylös