Kytkin loppuko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP-800
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JP-800

MotOrg ry
tässä rupesin pohtimaan kun tuota "keulimista" on tuossa tullut treenattua ja järjellä ajatellen on varmasti aikamoista rääkkiä kytkimelle niin kuinkas voi testata kytkimen kunnon?

Myös käytetyn pyörän ostajille tämä tieto saattaisi olla rahanarvoinen. Eikös kytkinpaketti ja sen vaihto näillä "huoltohinnoilla" ole tähtitieteellisen kallista?

No eipä tuo pakan vaihto "ilmaista" ole vaikka itsekin tekisi
confused.gif
Itse olen ollut siinä käsityksessä, mikäli kytkin:
- luistattamalla ottaa kiinni tasaisesti, nykimättä
- ei luista kuin luistattamalla
- myös irrottaa hyvin
täyttää nuo kaikki kriteerit, ei jää paljoa muita vaihtoehtoja kuin että se on kunnossa
wink.gif

Pikkuhiljaa... yksi syy minkä takia halusin kysyä tätä oli tunne tänään siitä että kytkin olisi luistellut. Toivottavasti olen väärässä ja tänään oli vain huono päivä kun ei keula oikein tahtonut nousta. Täytyypi tutkia huomenna uudelleen
biggrin.gif

Hyvä kikka kokeilla kytkimen pitoa on ajaa moottoritielle, hyvässä vauhdissa pudottaa vaihteen pykälää pienemmälle ja vääntää kahvasta niin perkeleesti. Mikäli vauhti ja kierrokset alkavat nousta "tasatahtiin" on kytkin ok, mikäli vain kierrokset nousevat ja vauhti pysyy samana tai jopa aavistuksen hidastuu kannattaa harkita kytkin pakan vaihtoa.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (HiTec @ Touko. 20 2002,21:17)</td></tr><tr><td id="QUOTE">No eipä tuo pakan vaihto "ilmaista" ole vaikka itsekin tekisi
confused.gif
Itse olen ollut siinä käsityksessä, mikäli kytkin:
- luistattamalla ottaa kiinni tasaisesti, nykimättä
- ei luista kuin luistattamalla
- myös irrottaa hyvin
täyttää nuo kaikki kriteerit, ei jää paljoa muita vaihtoehtoja kuin että se on kunnossa
wink.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Onneksi se kytkimen vaihto ei yleensä ole mikään iso homma. Ainakin omassa pyörässäni kyskin löytyy yhden sivukannen alta, ja homma on melko nopeasti tehty.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (NesteHukka @ Touko. 21 2002,12:55)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Onneksi se kytkimen vaihto ei yleensä ole mikään iso homma. Ainakin omassa pyörässäni kyskin löytyy yhden sivukannen alta, ja homma on melko nopeasti tehty.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Samalla tavallahan se varmaan aika monessakin on. Ainoo että pakka ite maksaa ja usein koneesta pitää laskea liukastimet pois ennen vaihtoa. Lisäksi kannattaa varmaan varautua joskos vaikka kytkinkopan tiiviste sattuu rikkoutumaan ko. operazioonissa
blush.gif

wow.gif
5--></span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JP-800 @ Touko. 20 2002,21
wow.gif
5)</td></tr><tr><td id="QUOTE">tässä rupesin pohtimaan kun tuota "keulimista" on tuossa tullut treenattua ja järjellä ajatellen on varmasti aikamoista rääkkiä kytkimelle[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Älä ota keulaa kytkimellä, muitakin tapoja löytyy. Se on totta et jos kytkimen kanssa keulittelee, niin varmasti rasittaa.
Miä en ole lukenut noita teijän keulimisohjeita, mut eikö siellä ole neuvottu vaihtoehtoa ilman kytkintä?

Ja nyt jos vielä sanot, että osaat keulia niin mun mies pisteet tippuu tod. rajusti
biggrin.gif

Eli muitakin keinoja on? Nyt saa valaista... tää on just tätä.. ensin opetellaan hikihatussa ja sitten joku tulee kertomaan että on mennyt koko ajan persaus edellä puuhun ja kovaa...
confused.gif

Noh, mitenkäs mä voisin tehdä tän asian sulle siedettävämmäks..? Olen pahoillani, mut hei, aurinko paistaa silti!!!!!
Mun kuussatanen CBR keulii seuraavalla tavalla, (niin myös monen muunkin, ja luulen et kyllä sunkin).
Ykkösellä rivakka kiihdytys, about 10 tuhanteen kiekkaan. Otat kaasun pois suht rivakasti, varoen kuitenkin rasittamasta nokkaketjua, eli ei niin rivakasti. Kun etupää "niiaa" (sen kaasun hölläämisen takia), niin vääntää uudestaan hanaa, MALTILLISEMMIN kuin edellä. SAMANAIKAISESTI vähän kiskaisee hartiavoimin ohjurista ylöspäin, ei tartte paljoo koska se "niiaus" on päällä.
JA AVOT, keula onkin kohti taivasta. OLE VAROVAINEN!!!!!!
Ja sen verran vielä, että sormet valmiina kytkimellä jos tarttee tulla alas.....!
ET SILLEESTI!!!!

Onneksi viestissäsi oli pieni mahdollisuus siihen että itse et ole sillä keulinut vaan puhuit vaan pyörästä.. kiitoksia. Vielä miehisyys tallella
biggrin.gif

Täytyypi kokeilla tuota keulimistaktiikkaa... jos vaikka onnistuisikin säästämään kytkintä ensikaudellekkin
wink.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JP-800 @ Touko. 21 2002,16:21)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Onneksi viestissäsi oli pieni mahdollisuus siihen että itse et ole sillä keulinut vaan puhuit vaan pyörästä.. kiitoksia. Vielä miehisyys tallella  
biggrin.gif
No jos sulla on parempi mieli kun uskottelet näin, niin sallin sen sinulle. Muille voinen kertoa, että hyvin nousee keula kuin keula meikun käsissä.... Anteeks, ihan pakko!!!!!!!!

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kata-600 @ Touko. 21 2002,14:42)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ykkösellä rivakka kiihdytys, about 10 tuhanteen kiekkaan.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Huh... en tiedä miten mä sen teen mutta mulle riittää kun annan kaasua ripeästi hiukan yli 8000 ja annan niiaus käskyn
wink.gif
ja sitten kaasua niin siitä se nousee. Ei tartte edes vetästä sitä ollenkaan vaan ihan "kiltisti" se nousee.

No taas huomaa kuinka paljon on yksilö eroja.

Ei niiaa eikä nouse, ongelma on varmaan siinä kun mulla ei ole kiekkamittaria mistä kattois koska keula nousee.
crazy.gif

Jossain näin kuvan missä Goldwingillä keulittiin, joten FatBat taitaapi vaan olla tekijästä kiinni (c;

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Kartaani @ Touko. 22 2002,21:14)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Jos wingi keulii niin minä olen herra jeesus....
crazy.gif
Taisinpa minäkin joskus bongata netissä kuvan, jossa wingi keulii. Taisi olla vieläpä 2-päällä
wow.gif
En sitten perehtynyt kuvaan sen enempää oliko Photoshopilla osaa asiaan
tounge.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Kartaani @ Touko. 22 2002,21:14)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Jos wingi keulii niin minä olen herra jeesus....
crazy.gif
Voit huoleti olla herra Jeesus, duuni kaverilla on Wingi ja viellä sivuvaunullinen ja kyllä kuulema keulii...vaikka oli tehnyt sen vahingossa, ku oli pitänyt näyttää kavereille kuinka hyvin se sutii.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Taisinpa minäkin joskus bongata netissä kuvan, jossa wingi keulii. Taisi olla vieläpä 2-päällä [/QUOTE]<span id='postcolor'>

Samapa kuva. Varmasti tuo 2 päällä auttaa vielä asiaa, mutta on se silti aikamoinen saavutus. Muistaakseni kuvan yhteydessä oli vielä juttua, että keulija oli jokin ulkomainen alan stara.. mutta näköjään se onnistuu suomi-pojaltakin.

No kyllähän siitä vääntöä löytyy, eikä mikään mahdottomuus sinänsä, mutta on se varmaan ollut aika näky kun wingi menee keula taivasta kohden...
smile.gif

Hieno saavutus!

Back