• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kytkin luistaa...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LLuca
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

LLuca

New member
Tuli hommattua -99 Ducati SS750 viikko sitten.
Ainut negatiivinen asia pyörässä on, että kytkin luistaa.
Tietysti tulee ensimmäisenä mieleen kytkimen vaihto, mutta pyörällä ajettu vain 35tkm... onko normaalia että noilla kilsoilla kytkin olisi loppu?

Kun kuulin että jollain oli ollut SS900:sa sama vika ja kytkimen vaihto ei auttanut mitään...???
Eli onko kellään mitään muuta teoriaa asiaan, kuin kulunut kytkin? ei tarvis turhaan vaihtaa, jos vika ei olisikaan levyissä...

neuvokaahan viisaammat...
 
entisellä 620ie monsterilla oli ajettu yli 50 000km eikä alkup. kytkin vielä luistanut tarpeettomasti
 
itsellänikin on luisto ongelmia ja musta tuntuu että se johtuu siitä kun työsylinteri painattaa liian voimakkaasti sitä kytkintankoa.
 
Mulla on kyllä menossa kytkimen alapään sylinteri ja tiivisteet vaihtoon tällä viikolla, kun vähän hikoilee...
toivottavasti se sitten auttaisi...
 
Eihän siellä ole ole ollut sisällä jotain muuta ku märkäkytkimille lisäaineistettua öljyä? Eli eihän ole ollut sisällä auton moottoriöljyä?
 
sori tietämättömyyteni mutta onko kuivalla vai märällä kytkimellä vai kenties märälläkuivalla jonka takia luistais (stefa)
tounge.gif
 
Öljyasiasta jälleen sen verran, että kytkimen saa luistamaan kalliilla lisäaineistetuilla autoöljyillä, joissa on merkintä EC eli "Energy Conserving". Tavalliset mineraalit ja puolisynteettiset 10W-40 -öljyt ei näitä aineita sisällä ja jos niillä kytkin luistaa, niin kykimen kilometrit on silloin miltei täynnä oli öljy mitä tahansa.
Kytkinlisäaineita ei ole olemassa, on vaan lisäaineistamattomia öljyjä, joista monet sopii mopoon oli luokitus JASO tai API.
 
Kysyin edelliseltä omistajalta mitkä öljyt Ducatissa on...
Castrol gps 10/50
Mitä sanoo raati? onko oikeanlaiset öljyt?

ps. kiitoksia hyvistä ja asiallisista vastauksista. Tuolla autopuolen forumeilla tottunut että vaan viisastellaan ja vittuillaan jos kysyy jotain.
 
Kysyin edelliseltä omistajalta mitkä öljyt Ducatissa on...
Castrol gps 10/50
Mitä sanoo raati? onko oikeanlaiset öljyt?

ps. kiitoksia hyvistä ja asiallisista vastauksista. Tuolla autopuolen forumeilla tottunut että vaan viisastellaan ja vittuillaan jos kysyy jotain.
täällähän ei koskaan kukaan viisastele tai vittuile
tounge.gif
 
Kysyin edelliseltä omistajalta mitkä öljyt Ducatissa on...
Castrol gps 10/50
Mitä sanoo raati? onko oikeanlaiset öljyt?

ps. kiitoksia hyvistä ja asiallisista vastauksista. Tuolla autopuolen forumeilla tottunut että vaan viisastellaan ja vittuillaan jos kysyy jotain.
sanoi:
Tietysti tulee ensimmäisenä mieleen kytkimen vaihto, mutta pyörällä ajettu vain 35tkm... onko normaalia että noilla kilsoilla kytkin olisi loppu?
Jotkut vannovat Shellin öljyjen nimeen on niitä muitakin.
Kysyppä vielä entiseltä omistajalta onko kytkimelle tehty mitään. Jos ei, niin levyt saattavat olla finaalissa.
Levyjen vaihto ei ole mikään paha rasti.
Katteet pois, öljyt ulos, koneen sivuposki pois, levyt pihalle, uudet tilalle, sivuposki paikoilleen, öljyt koneeseen, katteet takaisin ja kovaa ajoa. Kuulostaa helpolta ja sitä se onkin.
Tiivistepintoihin vielä Ducatin harmaata ja hyvä tulee.
 
Kysyin edelliseltä omistajalta mitkä öljyt Ducatissa on...
Castrol gps 10/50
Mitä sanoo raati? onko oikeanlaiset öljyt?

ps. kiitoksia hyvistä ja asiallisista vastauksista. Tuolla autopuolen forumeilla tottunut että vaan viisastellaan ja vittuillaan jos kysyy jotain.
mulla -02 750 SS. samat öljyt koneessa ja toimii moitteettomasti. ajokilsoja 30tkm
 
Mulla luisti kytkin hetken aikaa, kun vaihdoin öljymerkkiä. Ei mennyt kuin pari sataa kilometriä niin alkoi pitämään. Sen jälkeen öljynvaihdossa ei ole tullut tuota ilmiötä.
 
Huomasin tänään ajellessa, että tuntui kytkin pitävän paremmin, kun oli vielä viileämmän sään takia öljyn lämmöt suht alhaiset....???
täytyy vielä illalla töistä lähtiessä testata lisää. mutta eikös se viittaisi liian litkuihin öljyihin, jos viileämmällä säällä pelaa paremmin. eli öljy menee kuumalla kelillä liian litkuksi...???
varmaan 10/50 tilalle 15/50 tai 20/50...???
 
varmaan 10/50 tilalle 15/50 tai 20/50...???
Nuo öljyt on tässä tilanteessa samanarvoisia, koska kuumanpään viskositeettti on sama (50).

Luistaako kaikilla vaihteilla vai vain esim. suurimmalla vedätettäessä. Yleensä luistot alkavat suurimmalla vaihteella ja tilanteen pahetessa alkaa luistamaan pienemmilläkin.
 
luistoa tapahtuu kun vaihtaa räväkästi esim. 1-2 tai 2-3 vaihteet. varmaan sama homma isommillakin vaihteilla. ykkösellä voi kaasusta keulitella. kakkosella jos yrittää niin alkaa luistamaan. ns kytkinpommi keulittelua on turha edes yrittää, kun alkaa vaan luistamaan. eli "normaali" ajossa toimii, mutta nopeissa vaihdoissa/keulittelussa alkaa luistaa... toivottavasti osasin selittää asian...
 
Tänään kävin kyselemässä merkki liikkeessä öljyistä. Siellä haukuttiin Castrol gps (mulla tämän hetkinen öljy) suorastaan moottorille vaarallisen huonoksi...(kuulemma ko öljyllä saatu Ducateja ihan rikottuakin.)

Eli Shell:it täytyy vaihtaa sisään... katsotaan sitten jos lähtis paremmin pelaamaan...
 
Tänään kävin kyselemässä merkki liikkeessä öljyistä. Siellä haukuttiin Castrol gps (mulla tämän hetkinen öljy) suorastaan moottorille vaarallisen huonoksi...(kuulemma ko öljyllä saatu Ducateja ihan rikottuakin.)

Eli Shell:it täytyy vaihtaa sisään... katsotaan sitten jos lähtis paremmin pelaamaan...
Jos sulla on liikaa eurovaluuttaa niin osta vaan shellin öljyä ja tietysti vielä ducatin logolla. Saat vaan pahan mielen kun olet maksanut itsesi kipeeks ja tod. näk. kytkin luistaa edelleen. Kyllä se tuommoisilla oireilla tuntuisi olevan levyjen vaihdon tarpeessa.
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
 
Back
Ylös