• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

kytkin luistaapi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HTR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

HTR

New member
arvon kanssa ducatistit,

kesä kuumimmillaan ja ajokelit kohdillaan ja kytkin perskeles alkoi nyt luistaa enemmän. Teki sitä hiukan aikaisemmin mutta nyt on tehnyt enemmän ja eritoten tulee esille kun ajaa kaksin.
Samoin päälle 4 tonnin kierroksissa kun antaa rajummin kaasua niin ja kolmos, nelos ja vitos vaihteella tulee esiin.

Öljyt sisällä Shell Advance Ultra 4 10W-40.

Pyörällä ajettu reilu 11tkm joten ei kai kytkin nyt sökönäkään pitäisi olla.
Vaihteet toimii sinänsä ok.
Ja pyörä siis SS800 ja vuosimalli 2003.

Kokemuksia ja apuja otetaan mieluusti vastaan.

Tuohan on märkäkytkin? Ei välttämättä "sökö", mutta levyt voi olla loppu noilla kilometreillä, lukemani mukaan levyjä on uusittu jo 10-20tkm välillä.

Tarkista kykinnestesäiliö, ettei ole ääriään myöten täynnä. Neste säiliössä lisääntyy kytkimen kulumisen myötä ja täyttyminen voi aiheuttaa kytkimen kantamista.

Kyllä, märkä kytkin on.
No hyvä tietää.

Pitänee metsästää kytkinlevyt jostain.
Jos jollain kokemusta vaihdosta, tai nettilinkkejä tiedossa, laittakaa ihmeessä tulemaan.

Aika vähillä kilsoilla olis kyllä menny levyt jos nyt luistaa jo. Onko siellä ollu aina oikeat öljyt sisässä eli ei ole millään autoöljyillä ajettu? (Castrolin moottoripyöräöljyilläkin - tuli mieleen) , jotku on valitellu kytkimen luistamisesta joskus Suzuki-palstalla ainaki.)

Se levyjen vahto sinänsä on aika helppo homma - öljyt vain pois, koppa auki ja ruuvit auki kytkimestä ja uudet samassa järjestyksessä takasin, ku entiset on paikallaan.

Sitä mitä aikaisemmat on laittaneet niin sitähän ei tiedä.
Mutta viime syksynä 10 tkm huolto liikkeessä ja nyt keväällä vaihdoin itse shellit sisään.

Ei kai se auta kun tilata kytkinlevyt ja aukaista sisään ja katsoa mitä on syönyt. Mutta näillä kilometreillä ei kyllä pitäisi olla moista ongelmaa tai sitten pitää olla ns. maanantai kappale.
Jos on tietoa mistä saa halvalla, laittakaa infoa.
Ai niin, tiedän, köyhälle kaikki on kallista...

Ja pitääkin katsoa tuo kytkinneste vielä.

Kiitos kommenteista.

Sitä mitä aikaisemmat on laittaneet niin sitähän ei tiedä.
Mutta viime syksynä 10 tkm huolto liikkeessä ja nyt keväällä vaihdoin itse shellit sisään.

Ei kai se auta kun tilata kytkinlevyt ja aukaista sisään ja katsoa mitä on syönyt. Mutta näillä kilometreillä ei kyllä pitäisi olla moista ongelmaa tai sitten pitää olla ns. maanantai kappale.
Jos on tietoa mistä saa halvalla, laittakaa infoa.
Ai niin, tiedän, köyhälle kaikki on kallista...

Ja pitääkin katsoa tuo kytkinneste vielä.

Kiitos kommenteista.
<a href="http://stores.shop.ebay.de/wahnsinnspreise-com-1_Motorrad-Kupplungen_W0QQ_fsubZ147887019QQ_sidZ17894259QQ_trksidZp463

4Q2ec0Q2em322" target="_blank">Ebay</a>. Tuolla näyttäs olevan ss800:een levyt, karvan alle 90€. Ei paha. On vielä power seller  
smile_org.gif

e:Ducati Kaemna, tuolta saa myös.

Hmm...
062802moto_prv.gif

samaa "vikaa" sekä mun Mörössä, että ystävien ss750:ssä että s620:ssä.

Itse olen tulkinnut lähinnä ominaisuudeksi kun kytkinkin juuri Hailacilla tsekattiin.

no itsellänihän kans ongelmaa. itse sain semmosen vinkin että vaihtaa laitimmaiset levyt keskelle kytkinpakkaa ja sitten tuli vielä lisättyä prikat jousien alle. öljyiksi laitoin castrollit koska siitä löyty vaadittavat luokitukset ja oli edullisempaa. alku kesästä meni ilman kytkimen luistamista, kunhan kone oli tarpeeksi lämmin, mutta nyt se alkaa varmaan taas oikkuileen.

Turha tuon ongelman kanssa on painiskella ja kokeilla vippaskonsteja. Luisto vain lisääntyy ajan mittaan.

Uudet levyt ensin uitetaan öljyssä.

Sivukoppa auki, kytkinlevyt pois (katso järjestys tarkkaan), metallilevyille pieni hionta/pinnan karhennus, uudet levyt tilalle, koppa paikoilleen.

Jos levypakassa on sekä kitka- että metallilevyt, tuon karhennuksen voi jättää väliin.

Kiitos kaikille kommenteista ja vinkeistä!

Kyllä se syksyllä varmasti vaihdattaa kytkinlevyt, vaikka ihan kokeeksi.
Eihän se ota jos ei annakkaan.

Back