Miten on, kun availette ja kiinnittelette moottorikoppia ym., ostatteko maahantuojalta valmiit tiivisteet vanhojen tilalle, vai haetteko autotarvikeliikkeestä tai muualta tiivistelevyä ja leikkatte itse?
Kysymys liittyy siihen, että itse laitoin kytkinkoppaa kiinni ihan tiivistemassalla (vaihdekonepajasta sosialisoitua nestemäistä öljyn- ja lämmönkestävää tiivisteainetta), mutta valitettavasti tiivisteen puuttuminen pienensi startin hammasrattaan liukulaakerin välystä liiaksi ja laakeri jumi kiinni eikä moottori suostunut pyörimään. Pakko siis on laittaa paksumpi oikea tiiviste tilalle, jotta saa välyksen sellaiseksi kun valmistaja on sen tarkoittanut.
Kysymys kuuluukin tarkemmin sanottuna:
- Mistä riittävän isoa tiivistelevyä löytyy ja kannattaako ostaa sellainen. Jos, niin osaako kukaan sanoa speksiä mikä kelpaisi kytkinkoppaan.
- Mitä OEM kopantiiviste maksaa (about) mopoliikeessä?
Allekirjoittaneella on alla VFR, mitta sillä nyt ei taida olla merkitystä tähän aiheeseen liittyen...
Neuvosta kiitollisena,
- Jukka aka. säätömies -
Kysymys liittyy siihen, että itse laitoin kytkinkoppaa kiinni ihan tiivistemassalla (vaihdekonepajasta sosialisoitua nestemäistä öljyn- ja lämmönkestävää tiivisteainetta), mutta valitettavasti tiivisteen puuttuminen pienensi startin hammasrattaan liukulaakerin välystä liiaksi ja laakeri jumi kiinni eikä moottori suostunut pyörimään. Pakko siis on laittaa paksumpi oikea tiiviste tilalle, jotta saa välyksen sellaiseksi kun valmistaja on sen tarkoittanut.
Kysymys kuuluukin tarkemmin sanottuna:
- Mistä riittävän isoa tiivistelevyä löytyy ja kannattaako ostaa sellainen. Jos, niin osaako kukaan sanoa speksiä mikä kelpaisi kytkinkoppaan.
- Mitä OEM kopantiiviste maksaa (about) mopoliikeessä?
Allekirjoittaneella on alla VFR, mitta sillä nyt ei taida olla merkitystä tähän aiheeseen liittyen...
Neuvosta kiitollisena,
- Jukka aka. säätömies -