kyykkystä matkaenska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kylaenmies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kylaenmies

New member
Moro,

Onkos väki tehnyt kyykkypyöristä sorapätkille soveltuvampaa matkaenskatyyppistä?  
idea3.gif


Selviäisinkö laittamalla palarenkaat esim. MT60:set ja vaihtamalla cliparit korkeaan ja leveään tankoon?
Samalla vähän katetta pois, ettei raavi maata.

Alustaan ei varmaan tarvi koskea kun pysytään melko tasaisessa maastossa?

Jotain tällästä hakusessa:
http://www.youtube.com/watch?v=A0d3B7MPqUg
 
Kurapyörä foorumissa oli joku väsännyt CBR600F superenduron.
Oli myynnissäkin jossain vaiheessa.
 
Ite yleensä pidän kyykyistä katteellisina, mutta tämä idea on käynyt itelläkin mielessä. Siitä vaan värkkäämään, haluan nähdä lopputuloksen!
062802jumpie_prv.gif


Aiheeseen liityen löysin netistä Ducati 999 Testastretta Beach Racerin. "Capable of 130+ MPH on the beach, we’d probably kill ourselves riding this tricked out Ducati 999…but then again if we were reasonable risk avoiding people, we wouldn’t be riding motorcycles in the first place now would we?"
 
Mitäs on ne laitteet joilla saksanmalla ajetaan ihan kisaa? Oli joskus bomberissa juttua, kuinka olivat superdukella, jossa oli nappulakumit alla ajamassa kisaa. Voisi olla melkoisen hauska tapahtuma seurata. Kannatetaan.
062802jumpie_prv.gif
Miksi kurapyörästä pitää puuttua yleensä moottori?
nixweiss.gif
 
Täytyy myöntää, että ihan vakavasti harkitsin FZS 600:eeni karkeampien renkaiden hankintaa. Tuossa kolmen päivän suomi turneellani tuli ajeltua varmaan pari sataa kilometriä soraa ja yllättävän hyvin tuo siihen taipui. Jonkilainen perverssi nautinto oli myös nähdä ihmisten ilmeet kun soratiellä tuli mutkasta perä luisussa vastaan täyteen lastattu FZS. Enimmäkseen ajelin kyllä nätisti, kun vähän jännitti.

Pitääpä tutkia asiaa pidemmälle.
 
Tuollainen kilonen kone ja "enskarunko" herättää mielenkiintoisia ajatuksia  
tounge.gif


Varmasti olisi kokeilemisen arvoinen laitos.  
buttrock.gif


Vois muuten olla montulla huuli pyöreenä muilla jannuilla, kun tuommoisen pakettiauton perältä kaivas esille ja lähtis röykyttämään.
blush.gif
 
Moro,

Onkos väki tehnyt kyykkypyöristä sorapätkille soveltuvampaa matkaenskatyyppistä? *
idea3.gif


Selviäisinkö laittamalla palarenkaat esim. MT60:set ja vaihtamalla cliparit korkeaan ja leveään tankoon?
Samalla vähän katetta pois, ettei raavi maata.

Alustaan ei varmaan tarvi koskea kun pysytään melko tasaisessa maastossa?

Jotain tällästä hakusessa:
http://www.youtube.com/watch?v=A0d3B7MPqUg

katoppa sft:n viedoita. Niillä on tommonen daytona
 
Kaverilla on ollut jo iät ja ajat cb500/cbx550 yhdistelmä maatalouskone mad max-tyyliin. Ei ole kilvissä. Tuollainen vanhasta ja pienestä katupyörästä tehty karkeakuminen on härski, mutta urheilumielessä ajofiilikseltään lähinnä painava ja tehoton.
 
Jos meikäläisillä sorateillä meinaa matkata niin maavaraa ei hirveesti tartte, alhaisesta painopisteestä olis enemmän hyötyä. Poluilla maavaraa tarttis sitten sitäkin enemmän.

Jos tahtoo tutkia ennestään tuntemattomia reittejä tyyliin "pääseeköhän tuolta läpi", niin epäilemättä silloin työkalu saisi painaa jonkun 130kg enintään. Olin yhtenä keväänä lievästi sanoen pulassa kun käännyin väärästä kohdasta alamäkeen menevälle tien näköiselle. No sehän olikin pehmeää ja aivan liian kapoinen uukkarille. Saipa muuten punnertaa ton 1190r:n sarvissa. Tanko on korkeella ja jos laukku on paikallaan, ei o tilaa työntää. Sähköpakki olis sangen tarpeellinen, vois olla niitä kärkipään varusteita. Säästäis monelta hikitipalta.
 
Jos meikäläisillä sorateillä meinaa matkata niin maavaraa ei hirveesti tartte, alhaisesta painopisteestä olis enemmän hyötyä. Poluilla maavaraa tarttis sitten sitäkin enemmän.

Jos ei olisi mitään muuta väliä kuin ajaa suomalainen soratiepätkä mahdollisimman nopeasti (esim rallin pikis), mikä olisi oikea pyörä? Lähinnä siis minkä tyyppinen, sillä tuskin kaupasta sellaista edes saisi. Itse veikkaisin, että korkea enduro ei välttämättä olisi nopein.
 
Back
Ylös