• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kyykystä motoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kamikaze

New member
Onko moni vaihtanut kyykystä motoon? Nyt mulla on kilogixu mutta tekisi mieli vaihtaa motoon(lc4 640). Olen kokeillut motoa. Kivaahan se on, mutta jaksaako sitä pitkään? Siinä jää se vauhdin tunne kuitenkin pois..?
Niin ja en löytänyt vastaavaa topiccia vaikka etsin jonkun aikaan. jos on jo niin eikun lukkoon...

Jos kerran tekee mieli niin anna mennä vaan! Mitä
033102ass_1_prv.gif
se muille kuuluu millä sitä ajelee kunhan vain itsellä on
sport05.gif
Jos se vaihto sitten joskus lopulta kaduttaakin, niin onpahan kokeiltu ja ainahan sitä voi sitten vaihtaa takaisin
smile_org.gif

T: Ex. Revere-kuljettaja

Samaa olen miettiny - Blade lihoiksi ja tilalle ratamopo radalle ja Supermoto kaupunkiräppäilyyn. Matkaa kun en juuri koskaan tee, niin toi vois olla hyvä vaihtoehto. Ja kyllä sitä vauhdin tunnetta 640 cc supermotolla saa, siinä kun ei ole tuulen suojaa ja alustakin paljon löysempi, kuin jossain supersportissa.

Samaa olen miettiny - Blade lihoiksi ja tilalle ratamopo radalle ja Supermoto kaupunkiräppäilyyn. Matkaa kun en juuri koskaan tee, niin toi vois olla hyvä vaihtoehto. Ja kyllä sitä vauhdin tunnetta 640 cc supermotolla saa, siinä kun ei ole tuulen suojaa ja alustakin paljon löysempi, kuin jossain supersportissa.
samat suunnitelmat....
wink.gif

Mun mielestä ei kande ostaa motoa, jos asuu jossain vähänkin "kauempana", siis muuallakuin pk-seudulla, kaupungissa tai jossain lähiössä..

Kyllähän se varmasti alkaa vituttamaan jos joutuu usein paukuttamaan pitkään suoraa tietä. On ne sen verran perseestä. 100hp on minimi tollaselle avarammalle mestalle, muuten se maisema ei tosiaan vaihdu.
biggrin.gif

Eikä niitä minnekkään koneteille ym. ole edes suunniteltu, räppäily mopojahan ne on ja se vasta onkin sikahauskaa
wink.gif

Vaihdoin seiskapuolikkaan gsx-r:n 620 lc4:een. Matkustajan jalkatappeja ei ole, konetielle en eksy edes vahingossa eikä sillä matkaa huvita tehdä. Toisaalta, kaupungissa aivan loistava, keulii tärisee jne ja voi painella hiekkateillä aika haipakkaa. Tosin potkustartti oli aika ekstremeä heinäkuun helteillä.
crazy.gif
Uudemmissa on kylläkin sähköstartti. Velliperseet.
wink.gif

Loppupeleissä sanoisin että aivan pirusti paljon hauskempi kuin kyykky mutta ei mitenkään mielettömän käytännöllinen. Molempi parempi.
smile_org.gif

LC-4:n korvaa ensi vuonna 690 malli, jossa on kai jonkin verran enemmän potkua, mutta minäkin olen sitä mieltä, että 1-syl./n.50hp moto alkaa tuntua aika pian nuhaselta, kun on tottunut tonnisella ajelemaan.

Hanki saman tien iso moto - KTM950SM. Sillä voit räppäillä pikkuteillä, teho riittää moottoritiesiirtymille ja bensatankin koko mahdollistaa pidemmät ajoreissut. Radallakin sillä pysyy kuussatasten vauhdissa sopivalla rengastuksella.

Kaikenlaisissa harhoissa ne ihmiset onkin. Kyllä 50 hp vehkeelläkin saa vauhdin tuntua, täytyy vain valinta moottoritietä pienempi tie  
033102bebe_1_prv.gif
. Minä sain vauhdin hurmaa eilen jopa moposkootterilla Vehonniemestä palattuani. Ojalankylän tiellä, kapea metsäautotie, 50 km/h oli ihan sopiva vauhti. Kevyellä pyörällä on helppo tehdä donitseja + muuta kivaa.

itse vaihdoin supermoposta kuussataseen katupyörään ja on se prkl mukava ajaa kun ei mikään paikka tärise eikä pärise meteli siedettävä lähtee ihan vaan napista käyntiin ilman mitään säätöjä valot ovat kunnolliset eli pystyy ajamaan pimeälläkin ei aina tarvitse olla repaamassa jne... MUTTA kyllä se oli supermotolla kiva tossa nurkissa pyöriä ja lähteä valoista nokka pystyssä kivan papatuksen säestämänä ja taasen perä ylhäällä seuraaviin valoihin
wink.gif

Back