kyysääminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja haanegen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

haanegen

New member
tervehdys kaikille.. tietääkö kukaan mitä lainsäädäntö kertoo kyydetsemisestä... eli minkä ikästä tenavaa saa roikottaa mukana?? kiitokset vastauksista...

Vuoden 2003 tammikuusta lähtien myös alle 15-vuotiaan matkustajan pitää käyttää kypärää.
Moottoripyörän matkustajan jalkojen pitää ylettyä tapeille.
Muksuille on tarjolla omia istuimia esim louis.de
Linkki

Järjen käyttö sallittu
062802jumpie_prv.gif

Itse olen ottanut sen kannan, että ekaluokkalainen voi olla kyydissä tosi lyhyen matkan (kouluun about kilometri) ja siitä se joka kesä kasvaa. Kannattaa myös huomioida, että muksut väsyvät takana aikuista nopeammin ja jos takapenkkiläinen on vähänkin väsynyt niin taukoja TOSI tiheään.
Se on sitten kuskin vastuulla, että lapsi saa ajelusta mieluisan kokemuksen. Mieluummin niin, että lapsi kinuaa koko ajan lisää kuin liialla vauhdilla, kylmyydellä, väärillä varusteilla ja väsymyksellä kyllästetty lapsi.
Itse en ole innostunut esim. vöistä, joilla lapsi sidotaan aikuiseen koska onnettomuudessa lapsi lentäisi kuskin mukana ja saattaisi vaikka olla alla maahan tultaessa.

Sitten vain ajelemaan -on molemmille kivaa
062802moto_prv.gif

Pyöräsi rekisteriotteessa on tieto saako sillä yleensäkään kyysätä.
-Sergei-
Aivan kuten tuossa scuuba lakia lainasikin, moottoripyörässä tarvitaan jalkatapit ja tarpeeksi penkkiä. Sillä rekisteriotteeseen merkatulla ei ole mitään tekoa tässä asiassa. Laissa ei puhuta moottoripyörän kohdalla rekisteriotteeseen merkatusta henkilömäärästä. Poliiseja on kyllä ohjeistettu tästä(kin) asiasta, mutta se ei ehkä pysy keskiverto pamputtajan mielessä.

Back