Laakeri kysymys.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tisha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tisha

New member
Hajosipa lomanlopettajaisajelulla cbr:n takapyörän laakeri. Onkohan tuo ihan autotarvikeliikkeen vakio kamaa vai pitääkö kääntyä mp-liikkeen puoleen. Ja kyseessä on cbr 1000f -91.

 Ja nyt mä lähen purkamaan sen.
 
Nyt joutuu laittaa off topic kysymyksen, miten sen laakerin huono kunto ilmenee ajossa? Tai miten se vaikuttaa ajoon?
 
Kyllä sen huomaa jos se ajaessa hajoaa. Ensin luulin, että rengas tyhjenee. Pyörä alkaa seilata sivusuunnassa ihan kuin rengas olisi tyhjä. Sitten stoppi, vehjes keskituelle ja kokeilemaan välyksiä sivuttain ja siinähän vika löytyi.

Kotiin matkaa 200km mutta varovasti ajaen pois tultiin.


Laakerien ja stefojen ostopaikoista otetaan vihjeitä vastaan, Stormilla löytyy kataloogista mutta ei kaupasta. Brand?
sad_orig.gif
 
Kannattaa vaihtaa kaikki kolme laakeria, mitkä sieltä takaa löytyy ( rattaan pakalla on omansa) stefat kans jos kovin huonona.

Itse juuri tällä viikolla vaihoin kawaan kaikki takaakselin laakerit, paikallisesta laakeriliikeestä löyty 35€ makso

Eli vanhat rojut irti, rojut kainalossa paikalliseen laakeriliikkeeseen, niin laakerisetä kattelee sulle laakerit ja hyvällä tuurilla löytyy sefatkin... Osta sitten 2RS lakrut: Molemmin puolin kumeksilla suojattu

200km laakeri paskana, toivottavasti ei ole akseli sökö...
 
Joo, turha niitä laakereita on hakea merkkiliikkeestä, kun ei se Honda niitä ite tee. Maksat hondan pakkauksesta +70%. Stefoista yleensä laakeripuodissa setä sanoo: Onks nää moottoripyörästä? Ei meillä ole kuin 2 huulisia!  Mutta jos on sellanen palvelualtis myyjä niin tokihan se sellaset 4 huuliset tilaa. Nykyään vaan ainakin PKS:lla kaikki puodit haluaa yritysasiakkaita, eikä myy käteisellä tai kortilla  
033102ass_1_prv.gif
. Sit ihmetellään kun kauppa hiljenee. Mutta eipä tarvii asiakkaita palvella  
tounge.gif

Toi Etolan laakerimyynti on ollut aika kattava valikoimaltaan.
Jos vedit 200 km kiinni leikanneilla laakereilla niin sopii toivoa, ettei ne laakerit putoa käteen, kun saat vanteen irti. Se alumiini kun on aika paljon pehmeämpää kuin laakeriteräs.
 
Kyllä sen huomaa jos se ajaessa hajoaa. Ensin luulin, että rengas tyhjenee. Pyörä alkaa seilata sivusuunnassa ihan kuin rengas olisi tyhjä. Sitten stoppi, vehjes keskituelle ja kokeilemaan välyksiä sivuttain ja siinähän vika löytyi.

 Kotiin matkaa 200km mutta varovasti ajaen pois tultiin.
 

 Laakerien ja stefojen ostopaikoista otetaan vihjeitä vastaan, Stormilla löytyy kataloogista mutta ei kaupasta. Brand?
sad_orig.gif
Löytyiskös tuolta jokapojan tavaratalosta nimeltä Motonet.  
nixweiss.gif
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu
 
Akseli on ehjä kuin myös rattaan puoleiset laakerit. Totta kai kaikki uusitaan kun auki on otettu.
 
  Kuulalaakeri kestää ajaa jonkun verran jos kuulat ovat kaikki mukana, toisin sanoen jos vain se peltijuttu sieltä haulien välistä on pois. Ei tosin suositeltavaa.

   Rasvaa ei tuolla ole ollut aikoihin.
withstupid.gif
 
Back
Ylös