• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Läheltä piti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Roxero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Roxero

New member
Ajoin pyörällä kuusamontietä vt20 ouluun päin, noin 6 kilometriä oulusta. Rajoitus oli 80. Vastaan tuli jono ja jonon perästä hyökkäsi sininen uusi bmw 5-sarjalainen ohittamaan. Vastakkain matkaa oli noin 200 metriä. Bmw-kuski huomasi minut ja siirtyi yhden auton ohitettuaan kaistojen keskelle, ikäänkuin olisi palaamassa takaisin omalle kaistalleen.

Kaikeksi yllätykseksi kusipää ei palannutkaan omalle kaistalleen vaan poukkasi taas vastaan tulevalle kaistalle ja jatkoi jonon ohitusta!!?1?!?! Säikähdettyäni tuli melko kiire väistää pientareelle, sillä bemarikuskilla ei ollut aikomustakaan väistää vastaantulevaa moottoripyörää?! Itselläni oli vauhtia noin 85 kilometriä tunnissa ja voitte kuvitella kuinka herkullista on väistää siihen kapealle pientareelle tuosta vauhdista.
eek.gif

Ihmettelen suuresti tätä bmwkuskin käytöstä. Täysin vastuuntunnoton kusipää! Toivottavasti hän ajaa varmasti velaksi ostetun kotteronsa vaikka rekan alle!
ghostface.gif

Ihan normaali ajotapa vetomiesten mielestä. Luuli varmaan ajavansa prätkällä.

Ihan normaali ajotapa vetomiesten mielestä. Luuli varmaan ajavansa prätkällä.
Täysin normaalia toimintaa, joskin valitettavaa. Autot ohittavat vaikka tulet vastaan, tulevat kolmion takaa eteen, ryhmittyvät kylkeen, pesevät tuulilaseja jne.. Jos nuo kaikki selvittäisi saman tien, pitäisi hanskoihin vaihtaa rystyssuojat päivittäin.

Ei yhtä dramaattista mutta vaarallista kuitenkin..

Eli tänään ajelin töihin lahden motaria tzadiin päin , niin kehä ykkösen liittymien kohdalla yx pikkukotilo päättikin tehdä pikaohituksen edellään olevasta.

Vilkkua käytti perinteisesti , eli auto jo puoliksi mun kaistalla ja yhden kerran vilahti.

Mulla tuli kiirus puristella kahvoista etten olis puskuriin rojahtanu.

Kun sitten pääsin sen vierelle niin kuskin paikalla ollut naisimmeinen ajoi poski menosuuntaan päin ja jutteli vieruskaverille.

Luulen ettei se edes tajunnu mitä meinas aiheuttaa.

Mullakun on kaiken lisäksi vasta vajaa 4000km takana mopoilua , niin huomasin vaan ettei jalkajarrua ehtiny paniikissa edes käyttään.

Onneksi sentään molemmat kahvat löytyi.

Oli niin nopee tilanne ettei ehtiny edes pelästyyn.

Että tälälailla tällä kertaa.

062802moto_prv.gif

Itelle kävi tuossa muutama viikko takaperin vt10:llä tarvasjoen kohdalla näin.

Ajelin ihan normaalia vauhtia 100km/h ja suoralla tulee 5 autoa vastaan. Letkan etummaisen ja mun väli n.500m. Huomasin että sieltä lähtee viimeinen auto ohittamaan koko letkaa. Olin vähän WTF. Ei muuta kun jarrut kiinni ja yrittää tähdätä pientareelle. Pysähdyin pientareelle ja ei kun ympäri ja ja auto kiinni. Tööttiä, sentteriä näytin äijälle. Ajelin vähän matkaa äijän perässä ja katsoin jos olis uskaltanut pysähtyä niin olisin vähän sanonut äijälle pari valittua sanaa. Muutenkin kuskin ohitukset oli aika kamikaze katsottavaa. Kuskina n.40-50v mies uudella Honda Jazzilla.

Paras oli ettei edes ollu mitenkään pahoillaan kun ajoin vierelle vaan näytti että se olis mun vika että mä olisin siinä virheen tehnyt.

Lisää poliiseja tielle! siis ajotapa valvontaan - ei pelkästään kerään rahaa foonillä.

Kummasti rauhottus tommoset kun setä sininen kävis jutteleen et kuinkas se noin tuli tehtyä.

Juu-tietty sillä ei sain kaikkia mut jos tod näk olis isompi ja oikeesti puututtuais. Mut tutkan numeroiden seuraaminen on kustannustehokkaampaa ainakin suppeassa mielessä.

toisaalta valtakunnnan tasolla "yleisesti tunnettuahan" on et tuossakin tapauksessa vaaraa aiheutti se ylinopeus eikä se ohitus.
033102ass_1_prv.gif

Lisää poliiseja tielle! siis ajotapa valvontaan - ei pelkästään kerään rahaa foonillä.

Kummasti rauhottus tommoset kun setä sininen kävis jutteleen et kuinkas se noin tuli tehtyä.

Juu-tietty sillä ei sain kaikkia mut jos tod näk olis isompi ja oikeesti puututtuais. Mut tutkan numeroiden seuraaminen on kustannustehokkaampaa ainakin suppeassa mielessä.

toisaalta valtakunnnan tasolla  "yleisesti tunnettuahan" on et tuossakin tapauksessa vaaraa aiheutti se ylinopeus eikä se ohitus.  
033102ass_1_prv.gif
Juu, ei ne tyhjät peltipöntöt paljon kahtele ajotapoja!

Peltipöntöt kuuluisi taajamaan esim. koulujen lähistöille!

Eilisessä aamussa sellanen norsun kokoinen nainen ratissa jyrsi tyytyväisenä omenaa ja vetäs uukkarilla eteen. Joutu suorittaan rivakan jarrutuksen. Tuskinpa se putkinäkönen edes huomas mitä mahto tapahtuman.
lookaround_orig.gif

sanoi:
Muutenkin kuskin ohitukset oli aika kamikaze katsottavaa. Kuskina n.40-50v mies uudella Honda Jazzilla.

Paras oli ettei edes ollu mitenkään pahoillaan kun ajoin vierelle vaan näytti että se olis mun vika että mä olisin siinä virheen tehnyt.
Tuossa on kyllä äijällä tilanteen arviointikyky/odotukset ajoneuvon kyvyistä olleet aika persiilllään, taitaa olla ennen joulua montussa tuolla menolla ja hyvä niin
033102beer_1_prv.gif

BMW nousukkaiden auto, luulevat olevansa herroja ja ajavat kuin mitkäkin. Juuri viikolla ajelin rauhassa nopeutusrajoitus +10 kymppitiellä. Jossain vaiheessa pamahti bemari takarenkaaseen kiinni ei mennyt ohi vaikka ajoin reunaa kohti kun kiirettä ei ollut. Siinä sitten vähän pelko persuksissa ajelin ja eikös tämä älypää lähde ohittamaan siinä vaiheessa kun alkaa hämeenlinnan päässä kaksi kaistanen 20 kilsaa roikkui perässä ja sitten vasta ohi.. Eikä muuten auttanut että kiihdytti välissä parempiin nopeuksiin vaan seurasi esimerkkiä ja roikkui vaan kiusaa tehdäkseen.. Piippu niskaan ja saunan taa sanon minä!

BMW nousukkaiden auto, luulevat olevansa herroja ja ajavat kuin mitkäkin. Juuri viikolla ajelin rauhassa nopeutusrajoitus +10 kymppitiellä. Jossain vaiheessa pamahti bemari takarenkaaseen kiinni ei mennyt ohi vaikka ajoin reunaa kohti kun kiirettä ei ollut. Siinä sitten vähän pelko persuksissa ajelin ja eikös tämä älypää lähde ohittamaan siinä vaiheessa kun alkaa hämeenlinnan päässä kaksi kaistanen 20 kilsaa roikkui perässä ja sitten vasta ohi.. Eikä muuten auttanut että kiihdytti välissä parempiin nopeuksiin vaan seurasi esimerkkiä ja roikkui vaan kiusaa tehdäkseen.. Piippu niskaan ja saunan taa sanon minä!
Ei ne välttämättä vaan osaa.

Farmarilla kärry perässä gepsin mukaan 80 ja vakkari päällä.
Leveäkaistatie, rajotus 100, pari roikkuu perässä ohitusetäisyydellä 10 kilsaa.
Mootoritie alkaa, levenee kahteen kaistaan, rajotus 120, sama pari roikkuu edelleen perässä ohitusetäisyydellä 5-10km.
Se vaan on niin vaikeeta ohittaa...?
nixweiss.gif

Ajoin pyörällä kuusamontietä vt20 ouluun päin, noin 6 kilometriä oulusta. Rajoitus oli 80. Vastaan tuli jono ja jonon perästä hyökkäsi sininen uusi bmw 5-sarjalainen ohittamaan. Vastakkain matkaa oli noin 200 metriä. Bmw-kuski huomasi minut ja siirtyi yhden auton ohitettuaan kaistojen keskelle, ikäänkuin olisi palaamassa takaisin omalle kaistalleen.
Kuinka reunaan piennarta vedit pyörän, havaittuasi tämän ensimmäisen ohituksen?

Kuinka reunaan piennarta vedit pyörän, havaittuasi tämän ensimmäisen ohituksen?
no vähän siirryin kaistalla oikeammalle, mutta syytä olisi ollut jo aluksi siirtyä suosiolla kokonaan sivuun. Vaikea oli toki arvata tätä tempausta juuri sillä hetkellä..
Tuskin kuskin into jatko-ohitukseen olisi lopahtanut vaikka olisinkin ajanut keskellä kaistaa...

No oppipa taas uutta ja jatkossa väistellään jo hyvissä ajoin!

Ei se Bemari itsekseen takarenkaassa kiinni aja. Kyllä se syypää löytyy ratintakaa eikä autosta.

Taidan jättää A-kortin ajamisen kesken ja myydä Hondani pois... Nyt alkoi oikeesti pelottamaan! :mitähäh:

Back