• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Läheltä piti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja chainese
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

chainese

New member
Oli senttimetreistä kiinni, ettei joku fiestan tapanen pikku kottero joutunu rusikoiduks. Tampereelta tullessa 80 alueella lähin hyvissä ajoin ohittamaan kahta autoa, kun tuulilasissa kiinni istuva mamma päätti leikkiä rallikuskia ja laitto vilkun ja kääns rattia rajusti samaan aikaan, eli lähti ohittamaan. Noh siinä nyt oli vaan semmonen pikku juttu, et mä olin siinä kyljessä tekemässä samaa asiaa. Jarruttaa en ehtinyt tarpeeksi, mutta onneksi refleksi vei sormen töötille ja tämä toiminta loppui juuri ajoissa.
Hurja tunne ku näkee, että auton etuosa on jo edessä ja takarenkaat on tulossa kylkeen, huh.

Tuli vaan mieleen, että näitten tuulilasintuijottajien takia voisi olla hyvä ottaa Intialainen ajotapa haltuun ja töötätä pari kertaa aina ennen ohitusta.

Ei pysty ees hahmottamaan mitä tossa ois käyny, jos en ois ehtinyt äänimerkkiä antaa. Jarruilla oli jo tehoa samaan aikaan, mutta pyörässä oli sen verran lastia, et ei ois ehtiny pysähtyä.

Hui.

Samaa tapahtuu täällä ruuhka-suolen kehäteilläkin. Eilen meinas kuulema joku teilata tuon paremman puolikkaan kun se ajeli kotio. Mulla meinannu tulla joskus joku mersu päälle. Se olikin sinnikäs tapaus, tuli vaan eikä kuullu eikä nähny: liinat kiinni, tööttiä ja kesoa...

Jokaista kotilokuskia kannattaa epäillä sokeaksi. Saattaa jopa selvitä hengissä.

Joo sai kyllä hyvän muistutuksen taas. On noin käynyt mulle useesti ennenkin, mut tää oli kyllä eka kerta kun noinkin vauhdikkaasti sieltä rynnätään. Oli meinaan sen auton vastaohjaus sen verran voimakas, et tais käydä vastakkasen puolen takanen jo ilmassa, ku se pikkusen säikähti. Hyvä niin. Kävi kyllä pari kertaa mielessä, et ois menny takas siihen kylkeen apinana lesoomaan, mut päätin sit kuitenkin jatkaa matkaa.

Mullahan vastaavanlainen tilanne kävi Etelä-Ruotsin motarilla. Mamma Focuksensa kanssa yritti puskea minut päin keskikaidetta. Ilman vilkkua tietenkin.

Peilin se mummeli joutuu ostamaan ja ehkä joku sille voi samalla kertoa mihin niitä käytetään...

Sormet oli vähän hellät sinä iltana, mutta hiilikuiturystyssuojat toimii ihan niin kuin pitääkin. Pari naarmua niihin kyllä tuli. Saako hanskat vakuutuksesta?
biggrin.gif

No tossa kävi kyllä oikeus, ku peili tarttu mukaan. Saitko muistoks?

Heh, tuli toinen tapaus mieleen, kun olin just saanu mun entisen kusiasen kaupasta. Olin sitten myynyt mun piikin pomolleni, "poikaa" varten, jolla ei ollu vielä korttia.

Mulla oli sen pomon nuorempi poika kyydissä ja bossi ajo sillä piikillä. Motarilla lähin vauhilla menemmään ohi, ja päättipä tämä esimies sitten unohtaa olan yli katsomisen ja tuli kylkeen. Molemmilla peilit vinossa, eli todella lähellä oltiin. Pikkuisen huvitti/hirvitti asia loppumatkan, kun kirstunvartija kuitenkin kyseessä.

Noh sen mokahan se oli ja asiasta ei sen enempää sitten puhuttukkaan.

Jaaha, tänään vissiin sitten tupeksii Foordit ympäri Suomea. Ajelin Puutarhakadun jatketta kotiinpäin oikeanpuoleisinta kaistaa, kun vasemmanpuoleisimmalta tunki väkisin joku ruskehtavankukertava Mondeo keskikaistalle melkein vieressä olevan kotilon päälle. Joku kuudes aisti sitä sanoi, että tuo taulapää voi tulla vielä meikäläisen kaistallekin, joten helläsin vähän kaasua -- ja siihenhän se tuli, sivulleen katsomatta heittäen vilkun päälle ratin kääntyessä. Ei tuohon nytkään turhan paljoa turvavaraa jäänyt. Eli
033102ass_1_prv.gif
vaan sullekin, kuka sitten olitkin. Mene ensi kerralla bussilla.

Tietyissä ohituksissa tulee käytettyä todella pientä vaihdetta ja kierrokset korkealla, koska...
1. Ääni voi pelastaa.
2. Voi paeta nopeasti eteenpäin, jos joku alkaa puskeen rinnalta päälle.

Tietyissä ohituksissa tulee käytettyä todella pientä vaihdetta ja kierrokset korkealla, koska...
1. Ääni voi pelastaa.
2. Voi paeta nopeasti eteenpäin, jos joku alkaa puskeen rinnalta päälle.
näin juuri...
ruumiita tuloo, jos siinä sitten lähtee kelaa pienempää sisään... tietty jos vääntöö löytyy ku pienestä pitäjästä ni helpottaa, mut kusiaisilla jos on liian iso vaihde silmässä ni mitään ei kyl tapahdu...

Samaan asiaan liittyen, en enää ihmettele että pyöriä ei huomata kun autoakin tuntuu olevan vaikea huomata.

Ajeltiin lauantaina Turkuun päin 8-tietä. Edellä meni karavaanari, joku farmari, kuskina vanhempi nainen ja joku nuorehko mies kuski "turbo-Fordin"
wink.gif
kanssa. Itse köröttelimme letkan perässä.

Nooh, turbokuski päätti lähteä kahdesta autosta ohi, kun edessä oli oikein reilusti tilaa ja edellä ajava farmari ei näyttänyt yhtään siltä että olisi edes aikeissa ohittaa.

Samalla hetkellä kun turbokuski oli farmarin rinnalla, farmari päätti aloittaa myös ohituksen, ilman vilkkua. Turbokuski aloitti väistöliikkeen kohti vastapuolen ojaa ja aloitti reippaan kiihdytyksen.
Parhaimmillaan oli kolme autoa rinnakkain.
crazy.gif

Mutta se mikä teki tapauksesta vielä ihmeellisemmän, niin farmarikuski ei painanut missään tilanteessa jarrua, vaikka 100% varmasti huomasi vierellä olevan turbokuskin.
mad.gif

Ja toinen erikoinen juttu oli se, että karavaanari ei myöskään tehnyt elettäkään auttaakseen toisia tilanteessa, ei siirtynyt oman kaistan laitaa kohti, eikä myöskään jarruttanut.

Olimme aika aitiopaikalla, mutta onneksi ei kolahtanut. Olisi ollut paljon siivottavaa.
sad_orig.gif

Back