• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Lähipiti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bikervepsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

bikervepsu

New member
Vaikka kuinka yrittää olla kaupunki ajossa tarkkana ja tilanne nopeudet alhaalla niin aina mulla meinaa sattuja tapahtua. Lähipititilanteita tulee siellä sun täällä. Ajelen enimmäkseen Lappeenrannassa ja se kaupunki on aika lailla sokkeloinen. Ja siellä on venäläisiä autoja paljon.

Olin ajamassa yhden kaverin kanssa kaupungilla ajettiin sopivaa vauhtia ja mä pidin siihen kaveriin sopivan etäisyyden. Mutta en näköjään tarpeeksi pientä etäisyyttä koska yksi auto kerkesi tulla parkkipaikalta mun eteen. Katu oli pieni. Juuri ennen risteystä se kääntyi mun eteen ja mä jouduin laittamaan liinat kiinni. Jotta se pönttö paketti auto pääsisi tulemaan eteen.

Annoin hänelle äänimerkin jotta se hoksaisi mikä kulkuneuvo täältä olisi vielä tullut. Miksi mulle tapahtuu aina näitä lähipiti tilanteita? Onko teillä tullut sellaisia? Vaikka ei niitä ei saisi tulla.

sport05.gif
idea3.gif

Näinhän se on, että sattuu ja tapahtuu. Tosin tänään sattui sellainen tapaus, että 33 vuotta ajaneena päätin ottaa lain omiin käsiin. Tuli vaan niin perkeleen törkeästi sellanen noin 60v. tumpelo risteyksestä ja suoraan mun kaistalle, että piti itse ajaa pyörätielle etten olisi tehnyt sitä ensimmäistä kaatumistani.
Omituinen on nykyään tieliikenneilmapiiri.
Tarpeeksi toivuttuani vitutuksesta, ja seuraavissa valoissa seistessä, laitoin pyrän sivutuelle ja marssin sen autoilevan idiootin luokse. Pyysin nousemaan autosta, jotta voisin vedellä turpaan siinä risteyksessä. Olisi onneton päässyt paljon vähemmällä kuin minä. Vaan pelkuri paska se oli...,veti heti ovet lukkoon ja tuijotti lasittuneilla silmillään liikennevalija..josko se vihreä kohta vaihtuis. Olivat varmaan sen mulkeron mielestä maailman pisimmät punaset ;-))

Näinhän se on, että sattuu ja tapahtuu. Tosin tänään sattui sellainen tapaus, että 33 vuotta ajaneena päätin ottaa lain omiin käsiin. Tuli vaan niin perkeleen törkeästi sellanen noin 60v. tumpelo risteyksestä ja suoraan mun kaistalle, että piti itse ajaa pyörätielle etten olisi tehnyt sitä ensimmäistä kaatumistani.
Tarpeeksi toivuttuani vitutuksesta, ja seuraavissa valoissa seistessä, laitoin pyrän sivutuelle ja marssin sen autoilevan idiootin luokse. Pyysin nousemaan autosta, jotta voisin vedellä turpaan siinä risteyksessä. Olisi onneton päässyt paljon vähemmällä kuin minä. Vaan pelkuri paska se oli...,veti heti ovet lukkoon ja tuijotti lasittuneilla silmillään liikennevalija..josko se vihreä kohta vaihtuis. Olivat varmaan sen mulkeron mielestä maailman pisimmät punaset ;-))
..kirjoitusvirheistä voinette päätellä että hermokaljat juotu ja kyseessä siis tosi läheltäpiti...
wink.gif

Nii se pittää
033102bebe_1_prv.gif
ehkä se seukki kerralla tajuaa kiinnittää enemmän huomiota
tounge.gif

Mutkin meinasi tänään kuorma-auto teilasta! Onneksi ehti jarruttaa ja minä väistää. Lähes joka päivä täällä helsingissäkin niitä läheltä piti tilanteita tulee.. Suurin osa tosin kaistanvaihtojen yhteydessä-> meinaa tulla kylkeen

Nii se pittää  
033102bebe_1_prv.gif
tounge.gif
En tiedä, oppiko mitään. Yhdentekevää. Mutta liikun yleensä yleisillä teillä päästäkseni johonkin..terveenä. Ja hyvin on mennyt tähän asti. Nykyinen liikennekulttuuri tosin on pitkälti jäänyt sen varjoon miksi yleensä liikutaan. Ja jos se on..nykyään tätä; että minä, minä minä....niin mikä laki mua estää käyttäytymästä samoin? Tosin vasta sen jälkeen kun kohde ei enää liiku, ja on katsekontakti. Niin oli tuossakin tapauksessa. Varmaan kuski näki koska oli näköyhteys synapseihin...Mutta turpaan vetämisen pelosta se lukitsi ovet koska huomasi etten minäkään ole enää mikään nuorukainen. Ihan tosissani olisin vedellyt sitä pitkin asfalttia. Ehkä....?
mad.gif

Annoin hänelle äänimerkin jotta se hoksaisi mikä kulkuneuvo täältä olisi vielä tullut. Miksi mulle tapahtuu aina näitä lähipiti tilanteita? Onko teillä tullut sellaisia? Vaikka ei niitä ei saisi tulla.
Sanoisin että et lue liikennettä. Kaupunkiajelussa pitää kokoajan seurata sitä oikeanpuolista liikennettä ja niiden toimintaa, autoista näkee oikein hyvin pysähtyvätkö ne risteykseen ja ylipäätään huomaavatko. Prätkällä on ihan turha pitää kiinni kaikista oikeuksistaan, risteyksessä voi hyvin olla että autoilija ei vain huomaa, mutta prätkällä kyllä ehtii kaupunkinopeuksien risteystilanteissa väistää/jarruttaa jos vain itse pitää silmät auki. Helpostihan just jonkun perässä ajaessa keskittyy seuraamaan sitä edellämenijää risteyksien sijaan ja jää risteävän liikenteen hahmottaminen aivan puutteelliseksi.

Nii se pittää  
033102bebe_1_prv.gif
tounge.gif
En tiedä, oppiko mitään. Yhdentekevää. Mutta liikun yleensä yleisillä teillä päästäkseni johonkin..terveenä. Ja hyvin on mennyt tähän asti. Nykyinen liikennekulttuuri tosin on pitkälti jäänyt sen varjoon miksi yleensä liikutaan. Ja jos se on..nykyään tätä; että minä, minä minä....niin mikä laki mua estää käyttäytymästä samoin? Tosin vasta sen jälkeen kun kohde ei enää liiku, ja on katsekontakti.  Niin oli tuossakin tapauksessa. Varmaan kuski näki koska oli näköyhteys synapseihin...Mutta turpaan vetämisen pelosta se lukitsi ovet koska huomasi etten minäkään ole enää mikään nuorukainen. Ihan tosissani olisin vedellyt sitä pitkin asfalttia. Ehkä....?
mad.gif
Mutta lopulta kaikki shitti olis saattanut koitua sun syyksi, siis jos olisit leiponu sen äijän naamaa..
nixweiss.gif

Nii se pittää  
033102bebe_1_prv.gif
tounge.gif
En tiedä, oppiko mitään. Yhdentekevää. Mutta liikun yleensä yleisillä teillä päästäkseni johonkin..terveenä. Ja hyvin on mennyt tähän asti. Nykyinen liikennekulttuuri tosin on pitkälti jäänyt sen varjoon miksi yleensä liikutaan. Ja jos se on..nykyään tätä; että minä, minä minä....niin mikä laki mua estää käyttäytymästä samoin? Tosin vasta sen jälkeen kun kohde ei enää liiku, ja on katsekontakti.  Niin oli tuossakin tapauksessa. Varmaan kuski näki koska oli näköyhteys synapseihin...Mutta turpaan vetämisen pelosta se lukitsi ovet koska huomasi etten minäkään ole enää mikään nuorukainen. Ihan tosissani olisin vedellyt sitä pitkin asfalttia. Ehkä....?
mad.gif
Mutta lopulta kaikki shitti olis saattanut koitua sun syyksi, siis jos olisit leiponu sen äijän naamaa..  
nixweiss.gif
Totta. Sixsipä juuri sixpäkki. Vaan ihan totta. Arvostan kyllä elämää, jopa niin paljon että en halua tuonpuoleiseen kummajaisia. Onneksi näitä tällasia tapauksia ei tapahdu kuin joka päivä...mutta toisaalta kun osaa ajaa itte, niin aika vähän noin kokonaiskilometreihin suhteutettuna on. Siis voisi kait sanoa, että parin vuoden päästä ollaan ajettu kuuhun ja takaisin.
biggrin.gif

Toisaalta taas, ihan totaali kummajaisia, jotka liikkuvat vain siksi, että yleensä liikkuvat, ja ovat harmiksi muille ihan vaan kiusallansa ; ehdotan että kunnolla lättyyn. Näkö paranee oudosti ja muisti virkenee kun on silmä ja läski mustana. Se siitä tasa-arvosta.
smile_org.gif

Sanoisin että et lue liikennettä. Kaupunkiajelussa pitää kokoajan seurata sitä oikeanpuolista liikennettä ja niiden toimintaa, autoista näkee oikein hyvin pysähtyvätkö ne risteykseen ja ylipäätään huomaavatko. Prätkällä on ihan turha pitää kiinni kaikista oikeuksistaan, risteyksessä voi hyvin olla että autoilija ei vain huomaa, mutta prätkällä kyllä ehtii kaupunkinopeuksien risteystilanteissa väistää/jarruttaa jos vain itse pitää silmät auki. Helpostihan just jonkun perässä ajaessa keskittyy seuraamaan sitä edellämenijää risteyksien sijaan ja jää risteävän liikenteen hahmottaminen aivan puutteelliseksi.
Kyllä minä seuraan liikennettä koko ajan. Katson oikealle vasemalle ja taakse. Kaupungissa minä olen tarkka ajaessani siellä. Mutta tämä paketti auto ei nyt sattumoisin huomannut minua enää kun se oli jo kääntynyt parkkipaikalta mun eteen ja valoitti koko kaudun leveyden sillä isolla autolla. Se kyllä huomasi kun mun motoristi kaveri ajoi sen ohi ja sitten se katsoi, että ei sieltä ketään muita ole tulossa. Sitten se vaan lähti kääntymään. Eli mä jäin häneltä katsottuna siihen kuoleeseen kulmaan. Mutta tekevälle sattuu sille ei voi mitään vaikka yrittääkin olla sata prosenttisesti tarkkana.

Muutama tämmönen tapaus on sattunut...kerran meinasin omatoimisesti ajaa auton perään kun jono yllättäen stoppasi...kop.kop (puu)päätä...
wink.gif

Back