Lainaisitko mopoasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arnold
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lainaisitko mopoasi - kaverille?

• 1. Lainaan, jos pyydetään.

Ääniä: 103 38,4%
  • 2. En ikinä, ostakoon itselleen oman.

Ääniä: 77 28,7%
  • 3. Vain äärimmäisessä hädässä (mikä voi olla moinen??).

Ääniä: 88 32,8%

• Ääniä yhteensä
    268
En. Parempi, että sählää vaan itse oman elämänsä jos on sählätäkseen. Näin on elämä opettanut..
Ja en ajaisi kenenkään toisen pyörää koska en halua mahdollisesti rikkoa kenenkään omaisuutta.

Just "lainasin" eilen 500km ajettua Puudeliani toiselle motoristille johon luotin... ja sain samalla kokeillä tämän Tuonoa. Katson siis erittäin tarkkaan kenelle lainaan!

Onha tuolla kaverit ajanu ja isä tykkää kans ajaa sillä.. :D Muovia ja metallia se vaan on. Enemmän kun "pieni surautus" niin tuskin antaisin.

Kavereitten kesken on aina kaikkea lainattu. Autoa, pärrää, peräkärryä, ruohonleikkuria yms.

Kyllä sitä nyt kavereihin tulee luotettua. Siksipä kai niitä kavereiksi kutsutaankin...

Harvassa on ihmiset joihin luotan sekä ajotaidon ja järjenkäytön suhteen sen verran että lainaisin. Kaveripiirissä vain muutama jotka ajelee itse (yksi näistä ajoi pyörän Valkeakoskelta Vaasaan kun kortti ei ollut vielä omassa taskussa).

Kerran lainasin, mopo atomeiksi ja lainaaja sairaalaan. Lainaajalla oli ajovuosia yhtä paljon kuin minulla, muttei ymmärtänyt mitä lainasi. Törmäyksessä esim. Etuhaarukka repesi irti.

Nykyään mun mopoa ei lainaa muut kuin emäntä.

joo, jos muistelen jotain negatiivisia kokemuksia lainaamisesta, jonka jälkeen olen ollut melko varovainen.

Lainasin pyörää yhdelle kaverille, varoitin vielä siitä, että jos hätäisesti huolimattomasti vaihtaa ykköseltä kakkoselle, niin voi mennä vapaalle ja siitä ei saa korjata välittömällä uudella vaihtamisella, koska paukahtaa niin helvetisti, eli kannattaa melkein antaa kierrosten rauhoittua ja lähteä uudestaan.

no ilmeisesti kaveri oli paukutellut kuitenkin vaihteistoa ja vi... se oli ihan syvältä sen reissun jälkeen, täydellisesti toimiva laatikko oli takertava romu sen jälkeen.

sen jälkeen on itsekkin ollut selvää, että kyllä mulla on aikaa painaa kytkintä varsinkin ykköseltä kakkoselle. Koska on huomattavasti suurempi vaiva purkaa laatikko kuin painaa kytkintä vähän.

no kaveri oli tietysti, että en mää mitään ole tehnyt. no milläs sen sitten todistat.

Paras on se, että tietää kaverin sen verran, että jos se kaatuu tai hajottaa sen, niin se ostaa sen pyörän.

JT

Niinpä metallia ja muovia ne vaan on. Olen lainannut ja lainaan jotka on kiinnostunut mp. Tietysti täytyy pikkuisen tuntea lainaaja ettei nyt ihan tuntemattomille heti lainaile. Terveharkinta on ihan paikallaan. :thumbup:

Parille hyvälle vanhalle kaverille lainaan koska tahansa pystyn :D

Nyt talvella lainasin Fugessa seisovaa FJR:ää yhdelle hyvälle puolitutulle ja tietenkään hän ei ehtinyt sitä pestä käytön jälkeen :no: Pahoitteli kovasti mikä mua tietenkin lohduttaa helvetisti.
Jotenkin älysin kysyä rekisteriotteen sijaintia nykyisin, kun epäilys heräsi kyseisen herran huolellisuudesta ja se löytyikin joltain työpöydältä kaikkien omituisten paparien ja mainosten keskeltä :(

No, parin viikon päästä selviää sitten pyörän todellinen tila!? Saas nähdä...... :tyhmäminä:

PS. Ennen muonoin oli sellainen periaate, ettei muijaa tai prätkää lainata kenellekään :thumbup:

Olen viitisen vuotta joutunut lainailemaan perheen kesälomareissuille kavereilta mopottia.

Nyt kun meillä on kaks niin voin itsekin lainailla jos täälläkin joku tarvitsee, niin voi privana kysellä.

Eihän tuossa kyllä tehoja ole edes puolta siitä mitä Busasta löytyy.
Mutta vielä ei ole löytynyt Porkkalantieltä bussikuskia joka olis joutunut kyselemään pääseekö ohi.

En ikinä, lainassa ei tavara parane , sanonta pitää paikkansa.
Joskus jotain lainannut ja paskana saanu takas.

en lainaa enää ei hermo kestä :kääk: tai nojaa jos kawan sais kasaan :blink: mut onkohan tän jutun takana vakuutustarkastaja

Tottakai lainaan. Silloin kun en itse pyörää tarvitse ja vain läheisille ystäville joihin voin luottaa. Miksi en lainaisi?

Parille hyvälle vanhalle kaverille lainaan koska tahansa pystyn :D

Nyt talvella lainasin Fugessa seisovaa FJR:ää yhdelle hyvälle puolitutulle ja tietenkään hän ei ehtinyt sitä pestä käytön jälkeen :no: Pahoitteli kovasti mikä mua tietenkin lohduttaa helvetisti.
Jotenkin älysin kysyä rekisteriotteen sijaintia nykyisin, kun epäilys heräsi kyseisen herran huolellisuudesta ja se löytyikin joltain työpöydältä kaikkien omituisten paparien ja mainosten keskeltä :(

No, parin viikon päästä selviää sitten pyörän todellinen tila!? Saas nähdä...... :tyhmäminä:

PS. Ennen muonoin oli sellainen periaate, ettei muijaa tai prätkää lainata kenellekään :thumbup:

Periaate on ollut kyllä että betonimyllyä ja muijaa ei lainata kaverille kun molemmissa on kuiva mälli sisällä poishakiessa :blink:

Olen antolainannut ja ottolainannut pyörää kavereilta. Toki näin toimitaan vain sellaisten kavereiden kanssa joista tiedetään, että hommat hoituu kuntoon jos pyörä paalataan. Kaskolla olevilla katupyörillähän asia on ok, mutta kilvettömän ratapyörän jos paalaa, niin koko korjaus on tultava takataskusta. Kaadettu pyörä on ostopäätös... :right:

Pistin nro 1.... eli lainaan jos tiedän kaverin ajotaidot ja sovitaan korvauksista jos sattuu jotain!!!!
062802moto_prv.gif

Sama.

Back