• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Lainataan reilusti..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timo1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

timo1

New member
Tosta "tekstin lainauksesta". Siis jos joku on jotain kirjoittanut, niin eikö olisi reilua "lainata" sitten koko kirjoitusta kuin vaan osaa siitä.? Keskustelua varmaan voidaan pitää yllä myös siten, ettei kaikki mene "ketjutteluksi" vaan se asia tulee myös esiin.
Itselläni tosin on akselivetoinen pyörä, niin ymmärrän hyvin ketjupolttajien kommentitkin.
biggrin.gif

Mutta. Ei kait sen keskustelun kulun tarvinne siitä kärsiä?
Tuollainen osittainen tekstin kopioiminen seuraavaan viestiin, antaa kuvan jostakin tai jostain tai jonkun tarkoituksen hakuisuudesta..
Ei tarvi lainata tästä osia... Vaan mielipiteitä ihan jokaisen omia.
wink.gif

Onko kyse lainauksesta vai viittauksesta mitä kohtaa haluaa kommentoida jotenkin? Minusta se helpottaa/selventää mitä itse haluaa sanoa. Tietenkään ei saa yksittäistä lausetta irroittaa asiayhteydestä, jos alkuperäinen ajatus tai tarkoitus hämärtyy.

Tosta "tekstin lainauksesta". Siis jos joku on jotain kirjoittanut, niin eikö olisi reilua "lainata" sitten koko kirjoitusta kuin vaan osaa siitä.?
Ei kukaan jaksa lukea lainauksenlainauksenlainauksenlainausta jos siinä on koko teksti mukana. Lainataan se osio mihin vastataan niin pysyy ketjukin luettavana, sieltä aiemminhan sen koko vastineen voi käydä lukemassa jos kiinnostaa.

Vastaan itse itselleni. Tuskin tätäkään foorumia kovin moni motoristi ylläpitää. Taitaa olla enimmäkseen harrastelijoiden "puuhastelua" kaikki mp-foorumit. Tulee ihan mieleen kaikkonen joka kuuli anglian ja taju meni sillä hetkellä, kun huomasi jonkun ymmärtävän asiasta jotain. Täällä vaan keulitaan...
biggrin.gif
biggrin.gif

Taitaa olla enimmäkseen harrastelijoiden "puuhastelua" kaikki mp-foorumit.
Nähdäkseni olet täsmälleen asian ytimessä. Nimittäin kiitos ja kunnia heille jotka jaksavat ja viitsivät hoitaa palkatonta hommaa. Pahoittelen vain osittaista lainausta, laadukas kommentisi ei näin näykään uudestaan kokonaisuutena.
confused_orig.gif

Tuskin tätäkään foorumia kovin moni motoristi ylläpitää. Taitaa olla enimmäkseen harrastelijoiden "puuhastelua" kaikki mp-foorumit.
Pääasiallista ylläpitoa hoitaa 2 henkilöä, harrastushan tämä on vaikkakin meillä molemmilla oma leipätyö vastaakin hyvin pitkälti sitä mitä täälläkin tehdään - Johu koodaa duunikseen ja minä ylläpidän linux-palvelimia.

Molemmilla toki mopo löytyy, vaikea nähdä tämäntyyppisen sivuston ylläpitoon kiinnostusta jos ei motoristi itse olisi, saatika motoristeille suunnatun yhdistyksen pyöritystä.

Harrastukset on mukavia, en mä orgista työtä haluisikaan
biggrin.gif

Tosta "tekstin lainauksesta". Siis jos joku on jotain kirjoittanut, niin eikö olisi reilua "lainata" sitten koko kirjoitusta kuin vaan osaa siitä.? Keskustelua varmaan voidaan pitää yllä myös siten, ettei kaikki mene "ketjutteluksi" vaan se asia tulee myös esiin.
Höpsistä. On fiksumpaa lainata vain se kohta johon oma kommentti on kohdistunut. Jos esim lainaa kaikki 50 riviä vastatakseen vain yhden rivin kysymykseen, niin onhan se nyt pirun kömpelöä.

Tuollainen osittainen tekstin kopioiminen seuraavaan viestiin, antaa kuvan jostakin tai jostain tai jonkun tarkoituksen hakuisuudesta..
Ja mitähän se tarkoitushakuisuus sitten olis? Provoamista? Vai keskustelun viemistä haluamaansa suuntaan? Siitähän keskustelussa ylipäätään on kyse.

Ei tarvi lainata tästä osia... Vaan mielipiteitä ihan jokaisen omia.
wink.gif
Lainaan osia niin kuin on sallittua ja mahdollista haluamallani tavalla. Ja mielipide on ihan oma. Kiitos ja anteeks!
biggrin.gif

Jep jep!

Mitä h*****a lainaa koko tekstiä, kun/jos kerran kommentoi vain jotain osiota tekstistä.

Ensin asiasta... ehdottomasti lainataan vaan tarvittava pätkä...

Sitten asian vierestä... Tää ketju meni heti ensimmäisten viestien jälkeen taas sille tasolle, että vois siirtää heti paskanjauhantaan
biggrin.gif

Perinteistä .ORG! laatua!
062802jumpie_prv.gif

Mulla olisi toivomus ettei lainattaisi toisen tekstiä koskaan. Minä en ainakaan niitä lainauksia lue vaan silmäilen koko ketjun läpi. Laittakaa otsikkoon kohde tai lähettäkää privaa jos olette kirjoitamassa juttua jollekin ketjussa kaukana aiempana olevalle kirjoitajalle.

Toive johtuu siitä että yleensä selaan tätä foorumia puhelimella ja siinä näyttö on pieni ja tarve olisi nähdä vain itse keskustelu ei lainauksia, ei +1:siä eikä mitään muutakaan. Muutenkin tuntuu että monet laittavat lyhyitä kommentteja vain pyörittääkseen laskuriaan.

Siis toive, enemmän omaa sisältöä, vähemmän lainaa ja lyhyitä kuitteja.
062802jumpie_prv.gif

Back