Lakkaus vs. vahaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kiwikasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kiwikasa

New member
Minulla on siis kiillotetut vanteet ja ongelma kuten kaikilla, mikä on paras suojaustapa hapettumiselta?
confused_orig.gif

- Lakkaus huoltovapaa, mutta kellastuu ajan kanssa
- Vaha kiiltää, mutta saat levitellä määräajoin loppuikäs
- Joku muu mikä?

Kertokaa kokemuksia tai tietoa jos on olemassa kompromissi, niin saadaan neitien silmät säihkymään kirkkailla vanteillamme...
biggrin.gif

Minulla on siis kiillotetut vanteet ja ongelma kuten kaikilla, mikä on paras suojaustapa hapettumiselta?
confused_orig.gif

- Lakkaus huoltovapaa, mutta kellastuu ajan kanssa
- Vaha kiiltää, mutta saat levitellä määräajoin loppuikäs
- Joku muu mikä?

Kertokaa kokemuksia tai tietoa jos on olemassa kompromissi, niin saadaan neitien silmät säihkymään kirkkailla vanteillamme...
biggrin.gif
Joo mulla oli ittellä sama ongelma/kysymys mielessä vähän aikaa sitten mutta juttelin Faw:in Jepen kanssa ja se sano et vaha on ehdottomasti paras vaikka onkin työläs.
koska jos lakkaa ja esim. rengaskone tekee reiän lakkapintaan ja vesi pääsee ajan kanssa lakan alle on hetken päästä vanne aika karun näkönen, ja siitähän ei selvii ku hinkkaamalla vanteet uudestaan. Joten itse ainakin aion vahaa käyttää ku ei toi kiillottaminen uudestaan oikeen innosta. Ai niin jos silti ajan kanssa tummuu niin vedä Auto glymin metal polishilla ja uus vaha perään niin taas kiiltää
cool.gif

Juu,

Vahaus on se oikea juttu minunkin mielestä.
Laitoin omiin vanteisiin kunnon venevahaa, joka kestää ja kestää...
Oli swiddumainen laittaa, mutta duunin jälkeen ei oo tarvinna montaa kertaa uudelleen laitella. Kestää nimittäin liukkariakin jokseenkin hyvin.

-H-

Joo, vanteet vahattu jo aika päiviä sitten. Itse ostin siihen tarkoitukseen messuilta autoglymin "alloy wheels" nimisen vahan, oli kuulemma uutuus. Saa nähdä kuin kestää, helppo ainaskin laittaa. Myyjä jopa väitti että toimii takavanteen rasvanpoistoaineena hyvin... Eli eikun ketjurasvan päälle ja kevyet pyyhkäisyt ja kiiltää, noin meni mainospuhe
tounge.gif

Joo, vanteet vahattu jo aika päiviä sitten. Itse ostin siihen tarkoitukseen messuilta autoglymin "alloy wheels" nimisen vahan, oli kuulemma uutuus. Saa nähdä kuin kestää, helppo ainaskin laittaa. Myyjä jopa väitti että toimii takavanteen rasvanpoistoaineena hyvin... Eli eikun ketjurasvan päälle ja kevyet pyyhkäisyt ja kiiltää, noin meni mainospuhe
tounge.gif
Sä siis "haksahdit" siihen kamaan. Mä kanssa näin sen tavaran mainosnäytöksen messuilla. Ei oikein iskenyt.
Laittoi ketjurasvaa siihen vanteeseen ja samantein pyyhki pois. Kai se ny sillai lähtee vaikka Fairylla.

Samantapaista lian ja rasvanpoistajaa saa Motonetista murto-osalla sen kaman hinnasta.
Noh, tää on mun mielipide...

-H-

Renkaan vaihdossa tulee siihen lakkaan rosoja joista sitten alkaa lakka lähtemään irti enemmän ja enemmän. Vahaa pintaan niin kestää.

Back