Ei kai lämpimiä nahkoja varsinaisesti olekaan
Halvarssonsilla on jotain gorevuorillisia nahkoja joissa tulee melkoinen hiki. Miinuspuolena noi vuorit taitaa löytyä vaan pappaharrikkamaisista lökäpöksyistä. Niin ja tietty vuorit kiinteästi kiinni joten samoista kamoista ei ole mitään iloa kesällä (liian kuumat).
Mä hommasin heräteostoksena Halvarssonin Bc King-rotsin, ei enää mallistossa, on ollut positiivinen yllätys. Joku Dryway-kalvo siellä on, saman näköinen kuin Lindstrands käyttää (esim. Lizard-housut).
Rotsi on ollut lämmin, mitoitus on reilu, alle on riittänyt t-paita ja fleese. En nyt pakkasella ajelis, mutta syysviileillä on ollut riittävä. Sen verrain vakuutuin että luulen ostavani kanssa Halvarssonin pöksyt. Vetoketjulla saa rotsiin kiinni, jos vaan vyötärön korkeus riittää...
Lisäksi oon aatellut hankkia teknisen alusasun, jossa tuulenpitävä etuosa, olen siinä luulossa että se voi helpottaa ajoa myös kalvottomilla nahka-asulla.
Minulla on nyt käytässä neljättä kesää Halvarssonsin nahkatakki, jossa core-kalvo. Taisi olla malliltaan Mandan. Ei ole enää mallistossa, mutta vastaava on muistaakseni Jofama-markillä samoilla sivuistoillakin näytillä. Housutkin siihen löytyy. Eivän nyt ainakaan Pappa-harrikkamallia, joskaan eivät kovin sporttisetkaan. Jotain siltä väliltä. Tyylikkyydestä en tiedä mitään.
Ollut päällä helteellä matka-ajossa, kaupungissa ja radalla.
On se kuuma helteellä kaupungissa ja radalla. ->tarkoitus vihdoin ensi kesäksi saada ostettua takki jossa etuosa reikiä täynnä. Siis rata-ajoon ja helteisiin kaupunkireissuihin.
Ollut päällä vesisateessa matka-ajossa, kaupungissa ja radalla.
Hyvin on pitänyt vettä. Nyt vanhetessaan (n.65tkm ajot päällä olleena ja useaan kertaan pestynä) on alkanut pitkillä matkoilla kaatosateessa laskea muutaman sadan kilometrin jälkeen läpi parista kohtaa. Lämmin on ollut vesisäteessa n. + 5c lämpötilaan asti. (mopossa aika hyvät katteet).
Syysviileillä, esimerkiksi tänään 8.10.2008 aamulla kun oli muutama aste pakkasta ensimmäiset n.100km ja sen jälkeen vain vähän pakkasella seuraavat 100km ja loput 75km jo nollan päälle, niin alla oli silkkipaita, sporttikerrasto ja villapaita. Ei palellut takin osalta missään vaiheessa ainakaa häiritsevän paljoa. Toisaalta, jalassa oli Halvarssonsin nahkaiset ratapökät ja alla silkkikerrasto, sporttikerrasto ja villakerrasto, niin ei palellut sieltäkään yhtään. Ainoastaan varpaita meinasi palella taas. Siis ratapökilläkin tarkenee pakkasellakin.
Niin, siis lämmintä nahkaa? Ainakin siis Halvarssonsilta löytyy, mutta pitkillä matkoilla pikkupakkasilla ajellessa edelleen aluspukeutuminen ja mopon kate ratkaisee aika paljon.
Ja sen core-vuorellisen nahkatakin hoito: olen pessyt sen useita kertoja pyykkikoneessa! Käyttäen silkinpesuohjelmaa ja ainetta. Vasta nyt takissa alkaa ilmetä katu-uskottavuutta lisäävää kulumisen merkkejä.
Halvarssanonsin vetoketjuihin käy muuten yhteen Rukkan asut. Ajattelin ostaa Rukkan takin seuraavaksi. Housuja kun on Jofaman mallistosta kertynyt jo neljät: Yhdet Outlast-vuorelliset kalvohousut Halvarssonsit, yhdet Lindstrandin Lizardit, yhdet Halvarssonsin nahkaiset ratapökät ja yhdet Halvarssonsin ajofarkut vyö/ketjusovitteella. Niinpä siis olisi kiva, että seuraava takkikin sopisi näihin pöksyihin.