• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Lämpimät Hanskat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Thimba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Alushanskat toimii. Tiistai-iltana ajelin Turusta pääkaupunkiseudulle Richan camo-hanskat kädessä ja alla oli thermasilk "lämpösormikkaat" Lämpötila oli alimmillaan 7 astetta, mutta ei tarvinnut edes kytkeä kahvalämppäreitä.
Itse heitin tuossa eilen aamusateessa ja valtaisat +5 "lämmintä" myöskin Hki-Tku ja illalla takasin. Kädessä Mp-Asun Viper II:t
hanskat_viper2.jpg

Pitää kyllä myöntää että pikkasen oli näpyttimet kohmelossa ja läppärin hakkausnopeus sitten sen mukainen ennen kuin sai muutaman mukin kaffea koneeseen ja ukon taas lämpöiseksi
wink.gif
Paluumatka olikin sitten jo +11 astetta, no hätä. Hanskojen kalvo kyllä tuntui toimivan, sillä pätkääkään eivät näpit olleet märät, mutta kyllä tuo jotain aluslapasta tuntuisi kaipailevan jos tässä vielä kovinkin pitkälle syksyä aikoo harrastaa
lookaround_orig.gif

Kannattaa myös kokeilla alushanskoja normihanskojen alla. Ite käytän niitä aina kylmemmillä keleillä.. Ne on sellaset ohuet silkkiset tai puuvillaset hansikkaat, saa urheiluvälinekaupoista ainakin.. Ajotuntuma ei kärsi niin paljon ku käyttää kunnon ajohanskojen alla jos vertaa tommosiin tumppuihin..  
biggrin.gif
biggrin.gif
Hyvä vinkki kiitos! Olin miettinyt mistä löytyisi sopivan ohuet alushanskat. Paikallisessa Stadiumissa oli yksi pari jäljellä.

Itse luottanu Scottin hanskoihin kylmällä -> -5 saakka hyvät ( mallia en muista).
Nyt ajellu MP asun visioneilla ja niillä näpit pysyy lämpösenä just ja just n. +10 saakka :tomaatti:ilman kahvalämppäriä.

Pysykää kaukana Bilteman lämpöhanskoista. Erehdyin sellaiset hakemaan, mutta eiköähän nuo lähde takaisin ihan liikenneturvallisuuden takia. Järkyttävän paksut vahvikkeet kämmenpuolella + paksu vuori + äärettömän liukas materiaali. Ainut pitävä kohta löytyy kummankin käden etusormesta. Noin huonoa suunnittelua en luullut saavani edes halvalla.

033102ass_1_prv.gif

Taidan seuraavaksi hakea sisähanskat Halvarssoneihin.

Itse luottanu Scottin hanskoihin kylmällä -> -5 saakka hyvät ( mallia en muista).
Nyt ajellu MP asun visioneilla ja niillä näpit pysyy lämpösenä just ja just n. +10 saakka  :tomaatti:ilman kahvalämppäriä.
Voisiko olla nämä? --click--

Jos oikeesti -5 asteessa vielä selviää ilman kahvalämppäreitä, niin sellaiset haskat olisi kiva löytää. Suojaus noissa tietysti ei ole varmaankaan kummoinen.

Onko edes olemassa lämmintä hanska jossa edes kova rystyssuoja?

Etsin viime kesänä (kesä 2008) mahdollisimman istuvia sateen pitäviä hanskoja. Suurin osa hanskosita on paksuja ja tönkköjä. Kahvan lämppäreitä ei ole käytössä eikä ole käsiä ensimmäiseksi palele, mutta märät hanskat ja n. 10 astetta rupeaa pidemmällä matkalla puuduttamaan. Rukan GTX Jupiter ajokäsineet osoittautuivat isuvuudeltaan parhaaksi. Erityisen lämpimät ne ei varmaankaan ole, mutta kädet pysyvät kuivina myös pidemmän sateen aikana.

Mitkäs ois hyvät?? Tekeekö sellaisilla 3 osasilla mitään??
Nää on ollu ihan hyvät jopa lähellä nollaa:

http://www.mp-asu.com/?sivu=i....hanskat

Ajoin 180km, joista motarilla 80km kun lämpöä oli vain +6C eikä tullut lainkaan kylmä/hionnut ollenkaan. Suosittelen....hieman jäykät viileällä kelillä, mutta muuten ok.
Minulla kanssa on hyviä kokemuksia noista MP-asun raptoreista. Syksyn keleissä ei ole näpit päässee jäätymään vaikka parisataakin tulisi yhtämittaan ajoa. Ihan laadukkaan tuntuiset myös + alle kun heittää vielä puuvillakäsineet, niin enää vesisade häiritsee.

Nyt ajellu MP asun visioneilla ja niillä näpit pysyy lämpösenä just ja just n. +10 saakka  :tomaatti:ilman kahvalämppäriä.

Jos oikeesti -5 asteessa vielä selviää ilman kahvalämppäreitä, niin sellaiset haskat olisi kiva löytää. Suojaus noissa tietysti ei ole varmaankaan kummoinen.

Noissa Hanxin halpiksissa on kovat suojat rystysille (muutama postaus ylöspäin). Sormille ei sen kummempaa suojaa...

Noilla tuntuis pärjäävän +5 keleissä, -5 en aio edes kokeilla.

Mulla on jokut richan hanskat.On pirun lämpöset ja pitää vettäkin aika hyvin...

Scotilla on ainakin ollut 99€ hintaiset goret , niitä vois ainakin itelle suositella.Olisko oikeesti kelkkahanskat ?
Itsellä Yokon evot : ei valittamista , kohtuu hyvin hengittää ja tarkenee. Tosin Yoko on nykyään Scott ja näitä "gorejokoja" ei enää mistään saa , harmin paikka .

Back