Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä sain viime keväänä puhuttelun MP-poliisilta kun splittasin lyhyen jonon kärkeen. Lähellä oli että olisi tullut sakkoa liiasta metelistä (ihan korvakuulolta meinasi vetää), mutta sain puhuttua itseni ulos tilanteesta vannomalla kautta kiven ja kannon että vien mopon huoltoon jossa tarkistetaan vaimentimetAjoneuvon ohittaminen pitämättä turvallista väliä
Esimerkki
- ajoi moottoripyörällä kahden liikkuvan autojonon
välissä vaaraa aiheuttaen (Selosta miten).
4-12 päiväsakkoa
Jatkuva ajaminen ajokaistaviivan päällä
Huom! - koskee samansuuntaisia ajokaistoja erottavaa katkoviivaa
3-9 päiväsakkoa
Rikesakko 100€
Sulkuviivan ylittämisestäkin saa satasen pikavoiton.
Paikallaan olevat jonot saa kuulemma kuitenkin stadimpoliisin mukaan ohittaa noudattaen riittävää varovaisuutta. Kertoi automopokouluopettaja.
Jos käytte lukemassa rikosnimikkeistöläpyskän, niin aika pelottavalta alkaa moottoripyöräily vaikuttaa.
https://www.poliisi.fi/rikoksen_esitutkinta/suppea_esitutkinta
Omat splittis kokemukset kehä 1. Ei ongelmia ja porukka kässänny nyt hyvin kun on toi isohko tietyö et antaa mennä ja hyvin ovat tietä antaneet. Peukkua olen näytellyt ja iloisesti moikkaillut ja kiitellyt väistäjiä ja tilan antajia.
Tuossa jokin aikaa sitten joku mp kuljettaja peräti morjesti kun annoin autolla reilusti tilaa kehä 1 :llä. Ite annan kyllä tilaa autolla liikkuessa jonossa. Tarkkana vaan saa olla. Tulee välillä aika yllättäen kun keskittyy seuraamaan edellä ajavien kohellusta.
Mopolla ajaessa mä ite jonottelen muiden seassa. Vähän sellainen periaate, että otan kaiken kiireen pois kun mopoilen. Ruuhkassakin. Ja otan sen yhden mulle kuuluvan autopaikan. "Valittajatkin" sitten saavat siellä takana olla yhden auton mitan kauempana, mutta eipähän splittailla![]()

Ei pidä jäädä tupeksimaan valoihin, jos splittaa
Tämä...jos ei moottoripyörällä ehdi valoista autojen alta pois niin olisi syytä jättää myös splittailut muille.
Ei pidä jäädä tupeksimaan valoihin, jos splittaa
Tämä...jos ei moottoripyörällä ehdi valoista autojen alta pois niin olisi syytä jättää myös splittailut muille.
Khyl. Ja usko tai älä niin vaimon 690 riittää tohon menne tullen.... Eli kun me splittaillaan niin ei jäädä eteen ..
Taksimersulla ajettiin viimekesän ORG! Kesäpäivillä 60ft aikaan 1,919s
PoS'sin aika oli 1,944 mikä on ihan hyvä aika
Minulla oli reilusti yli 2 sekuntia
Autolla on yllättävän helppo lähteä ripeästi liikkeelle.
Tosin suurin osa autokuskeista uneksii valoista lähdettäessä
Siis viittaatko nyt erään nimeltä mainitsemattoman Sikin A-koriseen, nelivetoseen 360 hv AMG-meisseliin? Ei taida ihan joka perheauto irrota valoista samalla tavalla...
Jos rinnalla oleva ripeän oloinen auto alkaa kilpasille, niin jättäydyn suosiolla sen taakse. Se jonon kakkonen ei kuitenkaan pysy lähdössä perässä joten siihen väliin tulee hyvin tilaa. Road rage ja kiihdytykset nostaa riskikerrointa sen verran ettei jaksa lähteä kilpasille. Ei se minun menoa motoristina hidasta jos auto kiihdyttääkin edelle. Enkä itsekään ole muiden menoa silloin hidastamassa.
Pakko kommentoida tuohon valo kilpailuun...Sori itse sorrun joskus tähän, eli jos vieressä oleva provoituu ja kaasuttelee, haluaa kilpasille. Niin itse lähen valoista joskus ripeästi siihen mitä on rajoitus ja sitten jätän siihen, kun se viereisellä kaistalla heppu kepittää kuin viimeistä päivää. Tämä on tyhmää, mutta joskus on pakko vähän provota toista nuijaa![]()