Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
*tarkentaa*:Niin, tuo "erikoisvyö" voi olla esim. sellainen joka kiinnittyy kuskiin tarranauhalla, lähtee irti kovemmassa nykäisyssä.
Jes!Ps. Kirjoitukseni on tänään julkaistu Turun Sanomissa, mahtaakohan dosenttikin kommentoida?
Nyt en päässyt sisälle TS:n sivuille, mutta juttu on melkein sama kuin lähetin tänne 27.8.2003 klo 11.51.Saiskohan sen jutun tännekkin.![]()
No, olen toki samaa mieltä riskien minimoinnista... mutta mielestäni niin oli tässä tehtykin... tokihan riskejä on olemassa aina mopoillessa, mutta kuitenkin. Tässä tapauksessa se suurin tn. riski kuitenkin oli kai se kyydistä tippuminen, mikä on aivan ymmärrettävää ottaen huomioon lasten voimavarat ja keskittymiskyvyn. Kolarointitodennäköisyyteen voi kuitenkin jossain määrin vaikuttaa omalla ajotavalla ja reittivalinnalla. Ja kun nyt kiinnikkeet vielä paljastuivat itsestään irtoavaksi malliksi, niin ehkä tästä ei nyt sitten tarvitse keskustella tämän enempää? Ymmärrän kyllä näkökulmasi, mutta minun mielestäni turvallisuusnäkökohdat oli otettu huomioon hyvin ja riskit oli minimoitu järjellisissä puitteissa.Olen minäkin nähnyt ja ymmärrän, että kirjoittaja jota arvostelin kuvittelee toimivansa lastensa parasta ajatellen. Olen vaan sitä mieltä, että lasta ei saa köyttää mihinkään ja niin on muuten moni muukin. Ei kuskiin, ei pyörään ja sillä ei ole mitään tekemistä pehmustetussa tynnyrissä kasvattamisen kanssa.
Löytyykö täältä yhtään SMOKIN kouluttajaa sanomaan painavan sanansa![]()
Tottakai riskejä on joka paikassa, eikä mielipiteelläni ole mitään tekemistä lasten ja vanhempien yhdessäolon kanssa. Eikö ne riskit sinunkin mielestä tulisi minimoida järjellisissä puitteissa, eikä lisätä niitä tarkoituksettakaan? En minä ole lasten kyydittämistä vastaan mutta nuo sitomisleikit kuuluu jonnekin aivan muualle!
Mielestäni en ole väärässä, enkä syyllisty yliholhoamiseen, kun esimerkiksi vaadin lapsiani laittamaan rullaluistellessa kypärän päähän tai pistämään autossa turvavyöt kiinni.
Maailma on tosiaan pieni..Kiva juttu kun ao. jutun allekirjoittaja on saman niminen kuin Italowestern josta se Iltapäivälehden juttu oli !!![]()
![]()
![]()
No, otetaan vähän takaisin noita kovia sanoja. Tuo "köytettynä" näytti vaan niin pahalta..Nuorempi (4 v) aloitti istumalla takanani viime kesänä "köytettynä" minuun erikoisvyöllä. Tänä kesänä hankittiin hänelle oma istuin joka on varustettu turvavyöllä.
Allekirjoitan tämän täysin.Nojoo arvon leidit, kunhan hankitte nyt ensin niitä lapsia niin katsotaan sitten kenellä riittää kantti heitä kyytiin ripustella ja missä iässä. Saattaa mieli muuttua, voin kertoa kokemuksesta.......
Itsellä on 4 lasta, koirat ,kissat ja anoppi, ja voin kertoa,että
prätkäilemässä käy jostain syystä ihan mielellään ihan vaan omilla kyydeillä.....