Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Just tuon takia en uskaltaisi muksua kyytiin ottaa. No eipä ole enää ajankohtaistakaan....Miten kuljetatte lastanne moottoripyörässä? Meikäläisen n.8v tyttö ei meinaa hereiillä pysyä, ja siinähän on vaarana keikahtaa kyydistä![]()
Olen kuullut että jotain ns. lasten istuimia olisi olemassa? Kellä kokemuksia? Mitä maksaa,mistä saa?
Väärin! Ikinä ei lasta tai ketään saa kuljettaa edessä. En sentäs niin arvokasta turvatyynyä halua kuin oma lapsi!Turvallisin paikkahan on edessä.. mutta sepäs on niin rajoitteinen kuskin/pyörän koon/mallin mukaan.. tuo penkki (ei ole kokemusta) mutta varmasti jotain hyötyä on.. kaikki naruviriteltmät, ym sitomiset kuskiin minua itseäni hirviittää.. miettikääpä tilanne, et pikkukaveri on köytetty pyörään/kuskiin kiinni ja vetää lipat.. ai saatata.. nappula jää joko pyörään kiinni tai pyörii kuskin mukana penkereellä. Kun se vahinko voi sattua, vaikka itse kuinka turvallisesti yrittäin ajella.. joku kukkahattu voi yllättää vaikka takaapäin...
Totta, hyvä ratkaisu.Meillä ratkaisu oli helppo, kypäräpuhelin. Suosittelen.
Nyt ääni kuuluu, mutta kuva ei näy.NUON ON,TUOSSA POLIISI TIEDOTTEESSA ON SELVÄT OHJEET.
Siis turvaistuin+jalkatuet.
Turvavyö tulisi kytkeä niin että,jos/kun kuljettaja lentää pyörän selästä aukeasi lapsen tyrvavyö.
voisi toteuttaa esim örhöpörhö tarranauhalla(jota tarralenkkareissa),siis lapsen vyön lukitus siitä tehty ja kun kolari tilanne(toivottavasti ei tapahdu koskaan kellekään) vyön lukitus kytketty kuljettajaan,esim vaijerinpätkällä,lapsen vyön lukitus aukeaa automaattisesti.
Vyönhän ei tartte eikä saakkaan kestää itse törmäyksessä,riittää kun pitää lapsen penkissä normaalissa ajo tilanteessa.
Vaarallisinta mielestäni jos lapsi sidottaisiin pyörään niin ettei aukea kovassakaan "paineessa" ei hyvä se.....tuntus että parempi "vapaa lento"kuin pyörään kiinnitettynä sinkoilu ympäri ämpäri,monisatakiloisen pyörän alla.
Mitähän tuossa poliisi tiedotteessa tarkoitetaan niillä jalkasuojilla,kun jalkatapeilla jo jalat,onko ne ne kun oli ennen vanhaan polkupyörissä sellaset verkot ettei jalka mee pinnojen väliin??hä vai......![]()
![]()
Pienet lapset menee perälaukkuun. Mahtaako olla tuollainen 8-9 vanha vielä mikään aikuinen...putoaa sekin, kun nukahtaaSehän on jokaisen vanhemman omalla tunnolla kuinka paljon arvostaa jälkikasvuaan ja kuinka lapsiansa kuljettelee,helpompi kuljetettava tietysti varttuneempi,niinkuin jos jo jalat ylettyy pyörän omille jalkatapeille,hänhän jo aikuisen mitoissa ja pystyy ite piteleen kiinni.
Nyt puhuttiinki pienten lasten kuljettamisesta!!!!....![]()
![]()