• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Legendaariset Pyörät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bloodgress
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Bloodgress

New member
Eli siis tänne lista omasta ja miksei muidenkin mielestä uskomattomia ja legendaarisia mopottimia, ovat ne sitten jo kuolleet sukupuuttoon maapallolta tai eivät vielä ole syntyneetkään;)

ykkösenä ehdottomasti Pappa Tunturi
033102beer_1_prv.gif

-500 Honda XL.(Pam pam pam papapapampampampampapapapapPAM)

kyl se on kawa möhkö!ihailin pikkusena poikana ehkä vielläkin mutta hankkimatta on jäännyt!ehkä viellä joskus
buttrock.gif

Yamaha trail mallit koristi seiniä 70-luvun alussa. Vielä mä sellasenkin hommaan(saa tarjota jos tiedossa).

Enolla oli 60 luvulla 175 jawa sport se vasta komia peli oli
ainaskin mun mielestä. Sellasella  
062802moto_prv.gif
oon haaveillu mut taitaa jäädä haaveeks. Kova peli myös 60 luvun crossi mz 175
sellasella tuli ajeltuakin 80 luvulla.

Möhkö Kawa ja Tuutti-Honda, jollanen oli serkullani ja jota pienempänä räkänokkana suuresti ihailin! Mahtaisko Rocket III:sta tulla vielä joskus legenda...
nixweiss.gif
Komea on kuiteski ja semmosen talliini(vielä rakentamattomaan...
sad_orig.gif
) haluaisin. Samoin nuo kaks em....Ja autohallin. Oikeestaan.

062802moto_prv.gif
Niin kyll se Möhkö Kawa on aina ollut mielessä tai sitten v-max täys tehoinen...........
sport05.gif
sport05.gif

Kolmisiipi-kakstahti Kawa 750 70-luvun alussa oli niin hemmetin nopean ja vauhdikkaan ja makean ja upean näköinen!
cool.gif

möhkökawa, tuutti-honda, ysikawa, norton cafe racerit, bässit, triumphit, härräkät ja ehkä eniten legendaa härräkän Panhead-moottorissa! nykypyörät...no jaa!

Kolmisiipi-kakstahti Kawa 750 70-luvun alussa oli niin hemmetin nopean ja vauhdikkaan ja makean ja upean näköinen!  
cool.gif
Kun eka kerran näin "leskentekijän", en nukkunut moneen yöhön; teki se sellaisen vaikutuksen mopopoikaan...  
biggrin.gif
. Ei Suzuki T500 paha ollut ja Honda CB450 näytti tosi isolta  
biggrin.gif

Suizat Gamma 500 ja GSX-R 750 (olin kovasti Suizamiehii tohon aikaan) tuli just kun aloin suunnitella kevaria ja niistä on jäänyt semmoinen "oikean pyörän" malli meikäläisen päähän... EHkä joskus tommonen päätyy talliin, kun on varaa pitää ylimääräisiä pyöriä kokoelmissa

Piikkiajasta jäi tuo Kawasaki AR 125 mieleen. Vielä se jossain faijan tallinperällä taitaa asustaa.

70- luvulta jäi mieleen 6 -sylinterinen ja -putkinen Benelli. Tosin en muista olenko koskaan nähnyt luonnossa, enkä tiedä, millainen oli ajaa. Mutta edelleen upea! Kai niitä on muutama Suomessa, jos tulee näkyviin, pitää pysähtyä ihmettelemään.

Jos ne "luonnossa näkemättömät" ja muuten vain tavoittamattomissa olevat jätetään laskuista (ja noita molempia on _paljon_!
biggrin.gif
), niin pistetäänpäs listalle Honda CB1100R 80-luvun alusta.

Itselläni ei paljon kokemuksia muuta kun 450CC Suzuki GS jonka isä omisti kun itse olin nappula.

-90 luvun alussa Kawa ZXR750 vihreä-sini-valkoinen ja Suitsa GSXR750 sini-valkoinen.

Ducati 916 oli s**tanan hieno ku ekaa kertaa julisteessa näin, legenda se on vieläkin.
cool.gif

Jawa 250, siniharmaa.
Honda dream, punaisena
Ariel 650 (vai 600) mustana
Suzuki T20 puna-harmaana
Suzuki Titan 500, väri oli jokin pronssi tms.
Laverda 750 oranssina
Laverda 1000 Jota oranssina
Norton Commando mustana
Kawasaki Mach III 500 valkoisena
Kawasaki mach IV 750 vihreänä kaksivärisenä
Yamaha XS 650 kelta-musta
Honda 750 tuutti - pronssi tais olla siinäkin paras väri...
Yamaha XS1100 mustana
Kawasaki z1300, väri ei tuu mieleen
Kawasaki Zephyr 1100 tumma semmonen melkei violetti...
Kawasaki ZRX1200 vihreänä Lawsonina

Pakko lisätä Moto-Guzzi Centauro punaisena
ja
Ducati 900 Paso (oisko jotain 1981 malli tms.) punaisena

Jaa..a ei tuu näin yhtäkkiä muuta mieleen kuin yks enää:
Yamaha XJR1200 mustana - se onkin parhaan näköinen...

Back