• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Lentokenttäajot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Partisaani
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kannattaa kans muistaa ja tiedostaa että aerodynamiikka on ainakin teoriassa yhtä tärkeää taka- kuin etupäässä pyörää.

Eli takaa kilpiteline, vilkut yms irti, mahdolisiman iso huggeri paikalleen, mahdollinen takapenkin suoja, äänenvaimentimien linjaus sisempään jos mahdollista jne.

Pyörivä rengas ja vanne taitaa olla yksi suurimmista vastuksen lisääjistä, kuten nopeiden pyörien etulokareista ja esim. kisapyörien alakatteiden takaosasta huomaa
 
Joskus kiristelty väljää nahkatakkia kiertämällä ukkoon jesaria. :WAZAAP: vanhasta kilomoposta loppui välitykset 280 korville joten ei osaa auttaa enempää :thumbsup:
 
Jos pokka riittää niin nopeuslaskijan vetimet ja kypärä käyttöön. Kiiltävä kumipuku ole ihan turvallisimmasta päästä, mutta voihan sen kietaista nahkapuvun päälle.

Jaa, eikös se ole ihan sama mitä turvallisuuden puolesta päällensä laittaa jos noissa nopeuksissa nutullensa lankeaa.
 
vakio S1000RR:llä pääsee 300 jos osaa mennä kunnolla pakettiin. ainakin ylityksiä löytyy Hallin kenttäajojen tuloslistalta. itse en saanut pakettia kasaan ja 298 oli tuloksena viime vuonna. vakiokoneisella madalletulla pääsee sitten helpommin yli 300.

varttimaililla kannattaa sitten tutustua elektroniikkapelin säätöihin... itse koitin insinöörihienoudet "päällä" ja ainoastaan loppunopeudet 232..236 oli sinne päin. (Asikkala, Vesivehmaan kadunmiespäivä viime viikonloppuna)
 
-13vm bleidillä pääsee vakio väleillä mailil 295 ja sillon pärähtää kutonen rajoittajaan.
Vireinä oli taylor made putki ja commander, sifteri.
Korkee pleksi, iso hukkeri ym.. Kuskilla yksosanen nahka kyömyllä.
 
Jaa, eikös se ole ihan sama mitä turvallisuuden puolesta päällensä laittaa jos noissa nopeuksissa nutullensa lankeaa.

1-osasessa nahkassa todennäköisesti säilyy parillla pienellä palovammalla jos ei sitten saa linkousohjelmaa aikaiseksi. Goreissa tai kumikortsussa en välttämättä haluaisi kokeilla, että mikä on lopputulos.
 
Kentällähän on se etu ettei voi oikeen törmätä mihinkään. Paitsi tiedän ainakin kaksi tapausta missä maaliviiva missattu. Ja sitten on kokeiltu busan offroad ominaisuuksia noin 300km/h kiitoradan jälkeisellä niityllä:grin:
Luun murtumilla selvisi muistaakseni. Syy kaikkeen oli kun Maaliviivan merkkinä toimi ambulanssi radan reunassa ja pyörässä oli oranssi plexi, jonka takaa ambulanssi näytti harmaalta.
 
Kentällähän on se etu ettei voi oikeen törmätä mihinkään. Paitsi tiedän ainakin kaksi tapausta missä maaliviiva missattu. Ja sitten on kokeiltu busan offroad ominaisuuksia noin 300km/h kiitoradan jälkeisellä niityllä:grin:
Luun murtumilla selvisi muistaakseni. Syy kaikkeen oli kun Maaliviivan merkkinä toimi ambulanssi radan reunassa ja pyörässä oli oranssi plexi, jonka takaa ambulanssi näytti harmaalta.

Juu, kiitorata on kyllä aikas turvallinen, maantieolosuhteisiin nähden, hyvillä varusteilla on toki siinäkin merkityksensä. Kyllähän se näkökenttä aika kapeaksi muuttuu noissa nopeuksissa, lippumies ja muut näkyvät rakenteet ovat kyllä varsin tarpeellisia havainnoinnin kannalta.
Joo, en kyllä kadehdi tuota tilannetta kun on nurmialueelle asti vetäisty.
 
Juu, kiitorata on kyllä aikas turvallinen, maantieolosuhteisiin nähden, hyvillä varusteilla on toki siinäkin merkityksensä. Kyllähän se näkökenttä aika kapeaksi muuttuu noissa nopeuksissa, lippumies ja muut näkyvät rakenteet ovat kyllä varsin tarpeellisia havainnoinnin kannalta.
Joo, en kyllä kadehdi tuota tilannetta kun on nurmialueelle asti vetäisty.

Lappeenrannassa on kyllä ollut ainakin omalla kertaa niin näkyvät merkinnät maalille, ettei niitä voi missata jos yhtään on ajatus mukana. Toisekseen havainnointi noissa nopeuksissa ei ole mikään ongelma - kun siihen on tottunut.

Se on varmaan totta että ekoilla kerroilla se jännittää, mutta silloinkin jos pitää sellaisesta ohjenuorasta kiinni että katsoo missä/minne ajaa - en pysty keksimään ongelmaa. On eri asia jos jää tuijottamaan mittaria tai muuten hukkaa ajatuksen siitä mitä on suorittamassa.

Ja vähän katetta puheille:
LPR: https://www.youtube.com/watch?v=vCoXLGJRl6s&t
Baana: https://www.youtube.com/watch?v=BvPSS8bTCWE
 
vakio S1000RR:llä pääsee 300 jos osaa mennä kunnolla pakettiin. ainakin ylityksiä löytyy Hallin kenttäajojen tuloslistalta. itse en saanut pakettia kasaan ja 298 oli tuloksena viime vuonna. vakiokoneisella madalletulla pääsee sitten helpommin yli 300.

Putkiviritteisen S1000RR:n saa pienillä muutoksilla kulkemaan. Itse otin peilit, vilkut ja rekisterikilpitelineen pois.
Takahammasratas pienemmäksi, 3cm madallusta ja teippasin reikiä umpeen.

Koska takahammasratas oli vaihdettu pienemmäksi, niin alkaa olemaan merkitystä kiihdytyksellä.
Pyörä kiihtyy vielä mailin kohdalla, tosin hitaasti, jos siis haluaa parantaa loppunopeuksia niin silloin pitää keskittyä myös kiihdyttämiseen.

Ja niinkuin muutkin ovat neuvoneet, niin leuka tankkiin ja takapuoli ylös penkistä.

15 kertaa on mennyt 315km/h rikki, pari kertaa 200mph.
 
Kentällähän on se etu ettei voi oikeen törmätä mihinkään. Paitsi tiedän ainakin kaksi tapausta missä maaliviiva missattu. Ja sitten on kokeiltu busan offroad ominaisuuksia noin 300km/h kiitoradan jälkeisellä niityllä:grin:
Luun murtumilla selvisi muistaakseni. Syy kaikkeen oli kun Maaliviivan merkkinä toimi ambulanssi radan reunassa ja pyörässä oli oranssi plexi, jonka takaa ambulanssi näytti harmaalta.

Joo, sitten kun menee homma vituiksi asfalttiosuudella niin pahaa se on jälki kentälläkin kun rumpu alkaa kunnolla pyöriä. Kuopiossa muistaakseni 2004 joku 12R-kuski missas ilmeisesti mittaria tuijottaessaan mittapaikan ja jatkoi sinkki tiukalla melkein pikitien päätyyn saakka. Nurmiosuus ei sitten mennyt aivan nappiin ja ellen aivan väärin muista niin ainakin toinen jalka ja joitakin sormia taidettiin joutua amputoimaan. Sielläkin kaikki järjestelyt oli ainakin kaikkina omina ajovuosina ok! Samoihin aikoihin Kemissä joku oli vetänyt bajamajalla kentän lopussa olleeseen valotolppaan. Jos silmä ei ole tottunut noihin vauhteihin niin mittaria kannattaa tuijotella maantiellä kun siellä ei heti tule pääty vastaan, kentällä se tapahtuu nopeammin vaikka muutoin ajaminen tuntuu ja tietysti onkin turvallisempaa.
 
Paras muisto omassa ajossa 2012. Vasta pari lähtöö takana ja semmonen normaali aloitelijan jännitys kauden ekaan vetoon. Lähettäjä lyö kädellä selkään ja sanoo. Sinne maalipaikalle tais yks Corvette päästää vähän öljyä, että vedä varovasti. Siis miten varovasti sitä kolmeasataa ajetaan öljylätäkön yli:kääk: Samalla vedolla Elämän ensimmäinen 300 ylitys:jippikaijee:
 
Tulipa käytyä kokeilemassa viikonloppuna Lappeenrannan lentokentällä pyörän resursseja. Jäi hiukan kaivelemaan lopputulos, joten tässä kyselen. Tuloslistaa silmäillessä tulee sellainen vaikutelma, että ani harvalla, ihan perussäädöillä olevalla pyörällä saavutetaan tuo kolmensadan raja. Lopputulokseen lähinnä kai vaikuttavat vain, paino, teho sekä ilmanvastus. Minkälaisin eväin siis olette saaneet rikki kolmensadan rajan. Siis oikeasti, eikä mitään pyörän nopeusmittarin tuloksia?

Paljonko se lopputulos sitte oli? :)
 
Olin myös viikonloppuna Lappeenrannassa ensimmäistä kertaa kentällä mailia yrittämässä. Alla Busa perus virityksillä eli sliparit, TRE ja air box modi, kilven ja peilit päästelin myös irti ennnen ajoa. Viitosella 10500rpm jälkeen tapahtui jotain ja pyörä herkesi kelaamasta kunnolla kierroksia. Päätin kuitenkin heittää vielä kutosen sisään ennen punaviivaa jonka tuloksena kierrokset putosi vaihto hetkestä vielä muutaman sata kierrosta. Lopputuloksena lipulla vauhtia 274km/h ja kotikyydin etsintä:thumbsup:

Sen verran koukuttava kokemus oli että ensi kesänä jatketaan mailin ajoa ratapäivillä kiertelyn lisäksi:WAZAAP:
https://youtu.be/OWZ6MPyfaxM
 
Minkä vuotinen sun zetori on? PC:n sijaan oman ecun säätö? Onko katti vielä? Esim. tosta:
http://www.woolichracing.com/products/kawasaki/zx14-zzr1400/kawasaki-zx14-zzr1400-ecu-flashing.aspx
Katoikko mikä oli vedoissa mittarinopeus?
Kyllä pitäis ZZR:llä mennä 3 rikki jos ei oo rajoittamia paikoillaan:kääk:

-07 ei kattia. Mittarinopeutta en katsonut. Eka veto meni ihan tuntuman hakuun, toisella seurasin kierroslukua ja kolmas, vedin ihan rajoittimeen asti. Vitosen maksimin saavutin melko hyvissä ajoin, matkaa oli vielä reilusti jäljellä. Vaan kun kutosella ei enää tapahdu juuri mitään.
Oma arvio tosiaan on, että välityksiin huomiota, pikkuusen potkua lisää ja sitten näitä esille tuotuja neuvoja ilmanvastuksen pienentämiseksi.
 
Back
Ylös