• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Letkassa ajo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kap57
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen joskus joutunut ajamaan 20-30 pyörän letkassa ja sellainen köröttely on suoraan täältä
033102ass_1_prv.gif
. Mielestäni letkan maksimikoko on 3 pyörää, joiden kaikkien tulee olla samantyyppisiä (esim. kyykkyjä, customeita), jolloin ei matkaa tehdään samaan tahtiin ja kyykyllä ei tarvitse vähän väliä hiljennellä odottelemaan customeita.

Maksimi koko 3 pyörää... Höpön löpön! Olen ollut letkassa, jossa oli joku 200-300 pyörää (Walkka-ajo) ja mukavasti meni!! Tietysti siinä oli suurin osa samantyyppisiä pyöriä, mutta keulilla ajavat ajoi kyllä melko kovaa, niin arvatkaapas pitikö peräpäässä antaa kunnolla happee...
tounge.gif

Muutama vuosi sitten oli kawameetinki Himoksella ja sieltä lähdettiin kiertämään Päijännettä kahdessa n.60:n pärrän letkassa. Olin toisen letkan joku 50:s. En muista oliko se Korpilahti vai Luhanka jonka läpi tulin 50:N alueella 140 mittarissa ja häntä kertoi tulleensa 160 mittarissa. Se oli mun elämäni viimeinen letka-ajo. Mä olen myös tän max 3-4 pärrää kannalla. Ja Gardalle on kiva ajaa Rostockista 10:ssä tunnissa. (pieni provo)
Paraatityyppinen letka, kuten esim. Liedon kirkkoparaati, on ihan kiva, mutta siinähän mennäänkin pienillä nopeuksilla eikä matkat ole pitkiä.

... En muista oliko se Korpilahti vai Luhanka jonka läpi tulin 50:N alueella 140 mittarissa ja häntä kertoi tulleensa 160 mittarissa. Se oli mun elämäni viimeinen letka-ajo. Mä olen myös tän max 3-4 pärrää kannalla. Ja Gardalle on kiva ajaa Rostockista 10:ssä tunnissa. (pieni provo)...
Jokainen valitsee letkasta riippumatta ITSE oman vauhtinsa.
Kaikille letka-ajo ei sovellu - eikä tarvitsekaan soveltua.
Letkan keulilla ajavan on mietittävä onko kyseessä sittenkin karkuunajo.
Gardalle ajaa ainakin puolet laivallisesta 10h ja loput hissukseen.
Free world.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Provoa, liioittelua tai ei, mutta jos jonkun taajaman läpi tosiaan ajetaan letkassa toistasataa, niin enpä nimittäisi moisia koheltajia motoristeiksi.
mad.gif
Idiootti olisi lähempänä oikeaa termiä, jota taas tänne ei sovi kirjoittaa.

Ilmeisesti järjen käyttöä on vaikeuttanut se, että siinä vauhdissa on jo se toinen aivosolu tippunut kyydistä...
confused_orig.gif

Muutama vuosi sitten oli kawameetinki Himoksella ja sieltä lähdettiin kiertämään Päijännettä kahdessa n.60:n pärrän letkassa. Olin toisen letkan joku 50:s. En muista oliko se Korpilahti vai Luhanka jonka läpi tulin 50:N alueella 140 mittarissa ja häntä kertoi tulleensa 160 mittarissa. Se oli mun elämäni viimeinen letka-ajo.
Letka-ajokin vaatii osaamista jo järjestelystä lähtien. Valitettavasti siinä epäonnistuminen tuottaa näitä "elämäni viimeinen"-kommentteja. Letka-ajo kun voi olla myös hauskaa oikeassa seurassa...

Maksimi koko 3 pyörää... Höpön löpön! Olen ollut letkassa, jossa oli joku 200-300 pyörää (Walkka-ajo) ja mukavasti meni!! Tietysti siinä oli suurin osa samantyyppisiä pyöriä, mutta keulilla ajavat ajoi kyllä melko kovaa, niin arvatkaapas pitikö peräpäässä antaa kunnolla happee...  
tounge.gif
Kolmen pyörän letka voi Harri-kuskista olla höpön löpön, mutta kyykyllä liikkuvana en viitsi todellakaan pysähtyä venailemaan, josko se customi sieltä taustapeilistä joskus tulisi näkyviin. Kolmen kyykyn letkalla voi pitää sellaista sopivan ripeää matkavauhtia, joskin täytyy olla tarkkana, että kytät eivät pääse yllättämään. Pyörätyyppien luonteissa on juuri se ero: Siitä, missä Harri saavuttaa täristellen huippunopeuden, vasta alkaa kyykyn paras vauhtialue.
tounge.gif

Kolmen pyörän letka voi Harri-kuskista olla höpön löpön, mutta kyykyllä liikkuvana en viitsi todellakaan pysähtyä venailemaan, josko se customi sieltä taustapeilistä joskus tulisi näkyviin. Kolmen kyykyn letkalla voi pitää sellaista sopivan ripeää matkavauhtia, joskin täytyy olla tarkkana, että kytät eivät pääse yllättämään. Pyörätyyppien luonteissa on juuri se ero: Siitä, missä Harri saavuttaa täristellen huippunopeuden, vasta alkaa kyykyn paras vauhtialue.
tounge.gif
Letka-ajossa on tarkoitus ajaa kimpassa ja luonnollisesti noudatetaan liikennesääntöjä. Myös customien tehot ja ajo-ominaisuudet riittävät varsin helposti normaaliin liikenteeseen.

Jännä miten tästä(kin) on tullu kyykyt vs customit keskustelu. Mä väittäsin että niitä rauhallisia/epävarmoja kuskeja löytyy myös muovikuskeista ja rämäpäitä jalat edellä ajavista.
wink.gif

Jos hitaampien odottelu kyrsii, miksi lähteä letkaan? Ja jos lähtee, eikö sen reissun voi tehdä vähän eri ajatusmaailmalla kuin muut ajelut joita kuitenkin suurin osa ajasta on?

T. Kustomisti jota varmasti sais odotella
blush.gif

Jokainen ajaa niin kuin lystää - ei letka pakollinen ole - vaikka kivaa onkin.
Jos rakoja jää, niin ei niitä missään nimessä pidä ajaa hampaat irvessä kiinni.
Jos joku haluaa kyykehtiä kovempaa - siitä vaan - mikäs sitä pidättelee.
smile_org.gif
smile_org.gif

tounge.gif
tounge.gif

biggrin.gif
biggrin.gif

Muutama vuosi sitten oli kawameetinki Himoksella ja sieltä lähdettiin kiertämään Päijännettä kahdessa n.60:n pärrän letkassa. Olin toisen letkan joku 50:s. En muista oliko se Korpilahti vai Luhanka jonka läpi tulin 50:N alueella 140 mittarissa ja häntä kertoi tulleensa 160 mittarissa. Se oli mun elämäni viimeinen letka-ajo.
Näin se dementia iskee!! Musta jengi olin jaettu kolmeen osioon (?!) Itse oli kustomilla matkassa ja nopeudet pyöri kyllä yli sadan, ei sentään 140. Ikävä kyllä latastiin myös 60-alueen läpi samaa vauhtia. Häyvyin ite letkasta siinä Pulkkilaharjulla ja ajelin ominpäin takas. Jengistä hiffas, ettei ne ollu ikinä ajellu letkassa. Enemmistö ei ollu kuullu mistään siksak muodostelmasta. Rinnalle tultiin. EN500 ja 12R samassa jengissä(??!) Sitä letkaa en jäänyt kaipaamaan  
eek.gif

edit:typo

Näin se dementia iskee!! Musta jengi olin jaettu kolmeen osioon (?!) Itse oli kustomilla matkassa ja nopeudet pyöri kyllä yli sadan, ei sentään 140. Ikävä kyllä latastiin myös 60-alueen läpi samaa vauhtia. Häyvyin ite letkasta siinä Pulkkilaharjulla ja ajelin ominpäin takas. Jengistä hiffas, ettei ne ollu ikinä ajellu letkassa. Enemmistö ei ollu kuullu mistään siksak muodostelmasta. Rinnalle tultiin. EN500 ja 12R samassa jengissä(??!) Sitä letkaa en jäänyt kaipaamaan  
eek.gif

edit:typo
Saatto olla kolmessakin letkassa, mutta semmosella mutkatiellä missä siellä mentiin letkat oli kyllä aivan liian isoja. Minä häivyin myös letkasta Pulkkilanharjun jälkeen ja ajettiin kaverin kanssa kahden loppumatka.

Meille jäi liikuttavan samanlaiset kokemukset siitä sessiosta. Pyöriä oli muistaakseni kaiken kaikkiaan n. 150 kun lähdettiin. Kesämökkiläisiä paikoin pientareilla tsiikaamassa ja se kyllästyneen näköisen rekkakuskin ilme
tounge.gif
, joka kolmion takaa pyrki tiellä ja huvittamaan. Muuten oli karmea kokemus.
sad_orig.gif

Meille jäi liikuttavan samanlaiset kokemukset siitä sessiosta. Pyöriä oli muistaakseni kaiken kaikkiaan n. 150 kun lähdettiin. Kesämökkiläisiä paikoin pientareilla tsiikaamassa ja se kyllästyneen näköisen rekkakuskin ilme
tounge.gif
, joka kolmion takaa pyrki tiellä ja huvittamaan. Muuten oli karmea kokemus.
sad_orig.gif
Joo, täällä on paljon porukkaa, jotka on milloin minkin syyn takia huolissaan motoristien maineesta. Pitkät letkat haittaavat todella muuta liikennettä ja nostavat v#&¤%&skäyrää muiden tielläliikkujien parissa. En tarkoita paraatiajoja, joissa yleensä viranomaiset hoitavat liikenneohjauksen.

sport05.gif

Sik sakkia ei tee tiukkaakaan ajella 70-80 pyörän letkassa. kyllä kokemattomimmat aina löytää paikkansa kun tulee seuraava ajo.

Mun paras letkani on mammeli tarakalla eikä muita. Seuraavaksi paras on mammeli kotona ja ittekseni. Kolmas on kaveri pyörineen ja mammeleineen. Isot letkat eivät normaalisti innosta.

Jos hitaampien odottelu kyrsii, miksi lähteä letkaan?
Sen vuoksi en viitsi enää suurissa letkoissa ajaakaan. Esim. viime kesänä Saaristorallissa emme lähteneet siihen ison letkan mukaan, jota veti mp-poliisi. Vedimme myöhemmin iltapäivällä kahdella pyörällä 120 km:n lenkin, jolloin sai ajaa mutkatietä reippaammin eikä tutkiakaan näkynyt.
tounge.gif
Jos menen ensi kesänä Saaristoralliin, en tee enää sitä, koska kytät lukevat tarkasti tätäkin foorumia.  
033102bebe_1_prv.gif

Back