• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Levyjarrulukko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Levander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Levander

New member
Mitenkäs tulisi valita oikean kokoinen levyjarrulukko? Eli mitä mittoja pitäisi tietää ja mistä kohdin ottaa?
withstupid.gif

Etujarrulevyssä olevien aukkojen halkaisija (eli lukon tapin paksuus) ja etäisyys kyseisen aukon keskeltä jarrulevyn reunalle (eli lukon suun halkaisija). Tai jotain.
lookaround_orig.gif

Minä ostin lankomieheltä Xenan pilkkahintaan ja tajusin vasta kotona ettei tappi mahdu pikku-Sussun levyjen reijistä
biggrin.gif
. No eipä siinä, takalevyyn menee
idea3.gif

Juu, kiitoksia vaan. Eli noiden reikien halkaisija oli 6mm ja viimoinen reikä oli 3cm päästä tuosta levyn ulkoreunasta. Eli tarvii varmaan etsiä erkki-5 joku mopedin lukko
biggrin.gif

Tietääkö kukaan mistä saisi hälyttäviä lukkoja joissa tuo tappi alle 6 mm? Reliatecista saisi noita Xenan lukkoja 6 mm tapilla, mutta ei taida tuo 6mm tappi mahtua 6mm reikään
baaa.gif

Harvoin se lukon tappi laitetaan jarrulevyn niistä pyöreistä pienistä reistä läpi vaan alla olevan kuvan mukaisesti, eli todennäköisesti joku Xenankin malleista käy myös ER-5:seen.

4010-XR1-Xena-XR1-Series-Self-Arming-110dB-Alarm-Motorcycle-Disc-Lock.jpg

Ai
blush.gif
Heh, kannattipa taas kerran kysyä ensin
cool.gif
Kiitos vaan selvennyksestä, ei muuta kuin lukko ostoksille
062802moto_prv.gif

Ja levyjarrulukko kannattaa pistää takakiekkoon, nimittäin etukiekossa oleva jarrulukko on helppo ohittaa nostamalla etupää ilmaan, siihen kun riittää kaksi tyyppiä. Mutta kun pyörässä on tankolukko päällä ja levyjarrulukko takana niin pyörää tarviikin alkaa kantelemaan ennenkuin sitä saa liikuteltua.
wink.gif

Noi huutavat versiot lukoista kyllä pitää sellasta meteliä että herättää ainakin huomiota jos joku rupee keulaa nostelemaan.

Vieläkö nuo hälyttävät lukot saa hiljennettyä purukumilla vai onko kehitys mennyt eteenpäin ?

Itsellä on reissussa aina mukana sellanen iso kettinki jota ei voi hevin murtaa ja siinä kunnon lukko, murtovarma. Kettinki takanakkiin ja siitä ketju pitkäksi, näin viestin ettei ole helppo homma viedä ja sitä ei voi unohtaa paikalleen. Latviassa pyörä jäi varastamatta lukon takia, oli kannettu jonkun matkaa ja voimat loppunu.
cool.gif
Jarrulevylukon huono puoli on jos itse unohdat sen.

Kuinka herkästi nuo hälyttävät jarrulevylukot laulaa. Onko nekin mahdollista unohtaa vai rupeeko se huutaa heti jos hiukan liikautat?

älkää hyvät ihmiset ostako jarrulevylukkoja jotka ei huuda sorkittaessa (ainakaan jos omaatte yhtä huonon muistin kun mulla) ja älkää tosiaan pitäkö niitä etulevyissä!!!

mulla oli aikasemmin sellanen mykkä malli ja se oli kerran vaan
RUNKS OHO EIKU
shaun.gif
(kuva alla) ja lukko/takajarrulevy paskana!

no oppirahoja on maksettava ja onneks ei hajonnu vanne...

takalevyyn hyvä laittaa sen takia koska etulevy maksaa jotain 500e ja ne pitää sitte molemmat kyllä uusia eli tonni on mielestäni vähän liian suuri oppiraha yhdestä unohduksesta puhumattakaan jos vanne tai jarrusatula ottaa vielä itteensä (mulla ainakin menis muovinen lokari ekana paskaks edestä)

nyt onkin sitte xena uudessa takalevyssä roikkunu ja hyvin pelaa!
smile_org.gif
on jo pelastanu uuden levynkin pari kertaa
biggrin.gif

xenan herkkyyttä voi säädellä yllättävän hyvin asentamalla sen joko levyn ylä, ala tai sivulle... sen saa kyllä niin että pyörää ei saa kunnolla nostettua edes jalalta pystyyn niin jo huutaa!
bowdown.gif

Onko kukaan kokeillut/omistanut Oxfordin valmistamia levyjarrulukkoja? Itse olen tässä pähkäillyt joko Oxford Boss Alarm -lukkoa
boss%20alarm1137.jpg
,

Oxford Boss Disc -lukkoa
boss%20disk.jpg

tai Oxford Monster -lukkoa.
monster138.jpg

Näistä nuo Pomo-mallit olisivat siinä mielessä hyviä, että samaan lukkoon saisi myös ketjun kiinni tarvittaessa. Tuossa Hirviössä sitten tämä ominaisuus taitaa jäädä vain haaveeksi. Toisaalta siinä on tuo lukkokaari aika hyvin suojattu tuon lukon rungon sisään, kuten Abuksen monissa lukoissa on.

Näitä kun saisi kohtuu edullisesti esim. täältä getgeared.co.uk.

Enivei, joku lukkohärpäke mopottimeen olisi saatava, koska Hervannan ghetto ei ehkä anna parasta mahdollista turvallisuuden tunnetta mopottimen omistajalle. Pressun meinasin myös kiskaista päälle, jahka mopottimen saan lääneille.

Huutaakos nämä hälyttävät levylukot kuinka kauan? Vai irtoaako meteliä niin kauan kunnes patterit on tyhjät?
Omaani en ole pystynyt kuuntelemaan niin kauaa että tietäisi tuon
wink.gif

Mistäs sais Xenan rääkyviä lukkoja tilailtua halvalla? Normaali levyjarrulukko on aivan yhdentekevä(tai mikään muukaan lukko) pyörän varastamisen kannalta. Lueskelin tuota Xena-säiettä, eikä siitä nyt oikein ota selvää, onko se hyvä vai huono.

Kannattaisiko ottaa levyjarrulukko, riippulukko vai kaarilukko? Kaarilukko olis monikäyttönen, mutta mitenkähän kulkee mukana.

oma xenani on pelittänyt ainakin moitteetta!

voisin vaikka veikata että 90% kaikista noissa olevista (valitetuista) vioista (esim itsekseen hälyttely) johtuu joko

a. huonoista pattereista
b. paskasta siellä silmän välissä
c. huolimattomasti huonoon asentoon laittamisesta

noi kolme kohtaa kun pitää kuosissa niin xena hälyttää mutta ei turhaan!

esimerkki
a. muija osti kanssa xenan omaan kawaansa ja se käyttäytyi ihan kummallisesti! viaksi selvisi jo valmiiksi melkein tyhjät patterit (tulee kahdet mukana ja on vielä melkein ilmasta tyyppiä)
b. kawassa on piparilevyt ja jos sen laittaa huolimattomasti sellaseen kohtaan että "silmä" näkee piparinlevyn poimusta niin taas on luvassa turhia hälytyksiä!

noi kun vaan jaksaa opetella niin toi on niin yksinkertanen ja idioottivarma keksintö että en usko paljon ongelmia siitä koituvan!

Mulla on Xenan hälyttävä levyjarrulukko, joka tosin on ollu käytössä vain muutaman kerran, sillä se piru huutelee lähestulkoon koko ajan tos pihalla!!! Olen kokeillu paristojen vaihtoa ja ton silmän putsausta mut sama homma jatkuu.
mad.gif

Se hälyttelee noin 5-10min välein...nyt tuli itseasiassa mieleen, et voiskohan se johtua just tosta, että se silmä on levyn jäähdytysreiän kohdalla just sopivasti!?!

Back