• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Liikaa bensan stabiliointiainetta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli mieleen että joidenkin pyörien ohjekirjoissa (ainaskin suomennetuissa) lukee että talvisäilytykseen pitäisi tunkea stabilaattorit tankkiin.
Olen itse elänyt riskillä ja jättänyt laittamatta.. ei toistaiseksi ongelmia (kopkop)

Kyllä stabilaattori toimii 95 säilömisessä ihan oikeasti hyvin. Satbilaattori nostaa hilivetyseoksen höyrystymislämpötilaa eli pienentää haihtumista. 95e muodostaa kalvoa haihtuessaan joka karstaa paikkoja missä haihtumista tapahtuu, kylmässä säilöessä tämä ei ole ongelma.

Itse olen tehnyt säilömisriemun 98lla. Pari viimeistä tankkia 98a ja ei ole ollut käynnistymisen kanssa keväällä ongelmia. edes perämoottorissa joka joutuu olemaan kaikkista surkeimmissa olosuhteissa. (veneen perä ulkona kesät talvet)

Silti epäilys on,, että käynnistyisongelmat keväällä todnäk. johtuu jostain muista karstoittumisen riemuista,, elikkä tulpan kipinän heräämisestä karstan keskeltä. TS jos haluaa keväällä heti hörähtävän niin putsaa tulpan kun talviunille laittaa.

Kyllä stabilaattori toimii 95 säilömisessä ihan oikeasti hyvin. Satbilaattori nostaa hilivetyseoksen höyrystymislämpötilaa eli pienentää haihtumista.  95e muodostaa kalvoa haihtuessaan joka karstaa paikkoja missä haihtumista tapahtuu, kylmässä säilöessä tämä ei ole ongelma.

Itse olen tehnyt säilömisriemun 98lla. Pari viimeistä tankkia 98a ja ei ole ollut käynnistymisen kanssa keväällä ongelmia. edes perämoottorissa joka joutuu olemaan kaikkista surkeimmissa olosuhteissa. (veneen perä ulkona kesät talvet)

Silti epäilys on,, että käynnistyisongelmat keväällä todnäk.  johtuu jostain muista karstoittumisen riemuista,, elikkä tulpan kipinän heräämisestä karstan keskeltä. TS jos haluaa keväällä heti hörähtävän niin putsaa tulpan kun talviunille laittaa.
Eipä tuossa ole kyseessä mikään TV-Shopin huijausliemi, vaan varastointiin tarkoitetun aineen lisääminen bulkkikamaan. Vähän kuin rasvaisi rautalapion pellon käännön jälkeen - toisten maailmaan menetelmä kuuluu, toisten ei. Molemmat luultavasti oikeassa omalla tavallaan.

Bensahan on halpismassatuote, joka valmistetaan valtavissa erissä sadoista erilaisista hiilivetytisleistä jalostamoiden reseptien mukaisesti. Laadusta ei juuri ole kisaa, vaan riittävän hyvin suuria automassoja kuljettava ja perusautojen moottoreita kohtuudella rassaava liemi on perusvaatimus.

Bensiinistä saisi varmasti parempaa käyttämällä vain parasta maaöljyä. krakkauksen laadukkaampia hiilivetytisleitä sekä lisäämällä tuotteeseen enemmän monia kalliita lisäaineita, joiden tarkoituksiin kuuluu vaikkapa tehostaa polttoa tai säilytyskestoa. Veikkaisin, että esimerkiksi supermyrkyllisen bentseenin määrää lisäämällä saisi aikaan kestävämpää menolientä.

Tämä tuli tietysti kirjoitettua sen takia, kun itse meinaan laittaa Liqui Molya lorauksen
biggrin.gif

Bensan tekemisen alkeet

Jalostusprosessi vähän monimutkaisemmin

-hh-

Itse rupean käyttämään vasta kun olen kerran taistellut keväällä käynnistymisen kanssa. Pitää näes mennä kantapään kautta. 
kaboom.gif

niin käyväthän hirvipillitkin kaupax.
Tuleeko niissa hirvi mukana?
Ei tietenkään. Hirvipillihän karkoittaa ne. Jos hirvi tulisi mukana, se todistaisi ettei pilli toimi.

t. Repa
No eihan sita sitten voi kokeilla...    
sad_orig.gif
Voin ostaa yhden hirvipillin ja pakata sen uudelleen ja myydä sulle sen esim. sarvikuonopillin nimikkeellä. Se helpottanee testausta ja varmasti lopputuloskin on aivan sama.

Nesteen sivuilta pieni mainos. Itse ei ole tarvinnut laittaa lisäaineita.
thumbs-up.gif

'Futura Greenin avulla ikävät kevättalkoot
voidaan välttää. Kunhan ennen
talviseisontaa ajetaan tankki mahdollisimman
tyhjäksi, ja sen jälkeen ajetaan pyörää
jonkin aikaa Futura Greenillä, ongelmat
ovat vältettävissä. Koska Futura Green
ei edes kuiviin haihduttuaan hartsiuta,
sakkauta tai muuten likaa polttoainejärjestelmää,
kevään ensikäynnistys on
ongelmaton - edellyttäen tietenkin, että
akku on talven jäljiltä ladattu'

niin käyväthän hirvipillitkin kaupax.
Tuleeko niissa hirvi mukana?
Ei tietenkään. Hirvipillihän karkoittaa ne. Jos hirvi tulisi mukana, se todistaisi ettei pilli toimi.

t. Repa
No eihan sita sitten voi kokeilla...    
sad_orig.gif
Voin ostaa yhden hirvipillin ja pakata sen uudelleen ja myydä sulle sen esim. sarvikuonopillin nimikkeellä. Se helpottanee testausta ja varmasti lopputuloskin on aivan sama.
Hienoa. Pista mukaan kuva hirvesta, etta voin sarvikuonolle nayttaa mita sen pitaa esittaa.

Back