• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Liikaa öljyä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rouwaru
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
toi on hyvä tietää kun itse seuraavaks öljyt vaihdan etei mee yhtään liikaa
cool.gif
062802moto_prv.gif

Edellämainittujen lisäksi:

Joissain bemareissa riski vuodosta kuivakytkimelle kasvaa huomattavasti ylitäytöstä. Joissain pyörissä kun liikkuvat osuvat öljynpintaan on seurauksena öljyn vaahtoutuminen - ei hyvä. Pareee varmuuden välttämiseksi imaista tai laskea ylimääräiset veks.
Montaks bemaria oott ylitäyttänyt, vakaumuksella!
Pakko tunnustaa, että olen. Ensimmäisen R850R-fillarini pariin kertaan ennenkuin opin bokserin öljyntäytön mysteerit. Laskin kuitenkin ylimääräiset veks samoin tein.

Koko ongelmahan tietty aiheutui hysteerisestä öljynpinnan tarkkailusta ja mittalasissa näkyvään öljypinnan vajoamiseen (turhasta) reagoinnista. Sittemmin olen oppinut filosofisen ja kriittisen suhtautumisen tuohon öljyn tason tarkkailuun.
Ristus. Tokko pemarissa edes öljyntäyttö mee kuten oikeassa moottoripyörässä ?
tounge.gif

ei kai pieni määrä voi haitaksi olla...tosin jos runsaasti liikaa niin voi tulla pihalle esim. vaihteensiirtäjän akselin stefasta.. niin ja jos meinaat ottaa ylimääräistä pois niin älä availe proppuja tai suodatinta vaan riittävän iso ruisku apteekista, siihen läpinäkyvä letkun pätkä ja imaiset ylimääräiset pois, sitten vaan ylimääräset ongelmajäte keräykseen, ei viemäriin  
tounge.gif
No voi helvetti. Kyllä sen ylimääräisen öljy saa pohjaropustaki pihalle. Ei tarvii avannepusseja eikä muuta. Mut tietty kädet kyllä likaantuu.

no eihän se haittaa jos liikaa tulee ulos propusta, delevakia jos käyttää niin sen kanssa pelaaminenhan on melkein ilmaista
biggrin.gif

Kyllähän tuo imemällä poistaminen on huomattavasti proppusotkuja helpompaa. Etenkin katteellisissa pyörissä, mutta muutenkin. Edellyttäen tietty, ettei ole mitään rakenteellisia esteitä kuten jossain Kawoissa.

Back