• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Liikaa öljyä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AE-Honda
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mutta aika kummalta sekin kuulostaa jos on mennyt oikeasti liikaa öljyä ja menopeli ilmoittaa vasta 50km jälkeen... Tai sitten se on koittanut kertoa ongelmastaan jo ensi tartissa :right:
Itte kattosin määrän kohalleen, tulpat ja suodattimen putsaus/vaihto. Jos tekee uusiksi temput niin ihmetteleen oikeaa syytä.

Nyt heräs kysymys, kuinka mittavasta määrästä öljynvaihtoja tässä puhutaan? Vois vähän hahmottaa pitäisikö ittekin lopettaa tuollainen toiminta?
Sivusta huudellen ratamopolla 30k samalla propun alumiiniprikalla, joku 30-60 öljynvaihtoa.
Öljynpaineanturi alko kyl tihuttamaan pärnussa, onneksi niin vähän ettei radalle tainnut mennä juuri mitään.
Ja sitä seuravalla keikalla etuhaarukan liukuputki löysty/ kierty auki sen verran että päästi keulaöljyä pärnun radalle ja onneks suurimman osan setin jälkeen loppujarrussa varikkopilttuun edessä.

Harvoimpa itekkään on tullut kupariprikkoja vaihdeltua, pelkkä nuorrutus tuntuu riittävän

bemarissa ainakaan ei edes ole mitään prikkaa.. tai ei ainakaan mun pyörässä ole näkynyt. ellei ekalla omistajalla ole unohtunut laittaa ja samalla kaavalla mennään edelleen.. :grin:

Itse kuulun siihen koulukuntaan että aina uusi prikka. Auton kautta sen opin, kun ei vanha enää litistynytkään vaan tippaa synnytti hitaasti alleen lämpimänä ja tuli sitten melkein kaikki kalliit öljyt ulos kun piti uudestaan proppu avata. Ja eikun kaverilta kyytiä pummaamaan että pääsee öljykauppaan. Siitä oppineena hommasin kourallisen prikkoja, ne mitään juuri maksa. Ja nyt nappaan pussista uuden aina vaihdon yhteydessä. Ei tarvitse arpoa tiivistyykö vaiko ei.

Itse kuulun siihen koulukuntaan että aina uusi prikka. Auton kautta sen opin, kun ei vanha enää litistynytkään vaan tippaa synnytti hitaasti alleen lämpimänä ja tuli sitten melkein kaikki kalliit öljyt ulos kun piti uudestaan proppu avata. Ja eikun kaverilta kyytiä pummaamaan että pääsee öljykauppaan. Siitä oppineena hommasin kourallisen prikkoja, ne mitään juuri maksa. Ja nyt nappaan pussista uuden aina vaihdon yhteydessä. Ei tarvitse arpoa tiivistyykö vaiko ei.

Tuohan on tietysti paras tapa. Mä en ole moottoreiden kanssa pelannut kuin vuodesta 2010 alkaken ja olisinko kymmenen kertaa vaihtanut.

Noniin, en ruvennut näpertelemään, öljyt kokonaan ulos ja oikea määrä tilalle. Samalla putsasin tulppien kierteet ja uudet tulpat, pärähti käyntiin mutta vain taka sylinterillä, kaasari putsattu talvella kerran ja tarkastettu uudelleen nyt. Vika on siis todellakin jossain muualla kuin kuvittelin. Mietintämyssy päähän ja kohti uusia pettymyksiä Heh.

Noniin, en ruvennut näpertelemään, öljyt kokonaan ulos ja oikea määrä tilalle. Samalla putsasin tulppien kierteet ja uudet tulpat, pärähti käyntiin mutta vain taka sylinterillä, kaasari putsattu talvella kerran ja tarkastettu uudelleen nyt. Vika on siis todellakin jossain muualla kuin kuvittelin. Mietintämyssy päähän ja kohti uusia pettymyksiä Heh.

Kipinä, bensa, puristukset.

Noilla se kone käy. Keskittyisin kahteen ekaan.

Yhellä vai kahella kaasarilla kun nuita on ollu sekäettä. Jos yhellä niin sitte vika ei varmaan bensapuolella jos kuitenkin takasylinteri käy. Puristuspaineet kannattaa ainaki mitata.

...Hmm, onko venttiilien säätöjä katottu koska viimeksi?

Niin ja mä oon aina tavannut laittaa uuden prikan öljyproppuun. Olen tavannut ostaa niitä jemmaan talliin tarvitsemiani kokoja niin on sitten aina mistä ottaa. :thumbup:

Tupla kaasarilla on, tulpat antaa kipinää ja kaasareihin tulee bensaa. Puristusmittaria en omista joten niitä en ole päässyt mittaamaan.

Back