Liikenneturvalta jännittävä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TBus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TBus

New member
-> Linkki dokumenttiin <-

Sivulla kaksi todetaan:
moottoripyöräily kasvava ongelma

hmmmmm... onkohan liikenneturva saanut kehoituksen tehdä "yhteistyötä"?
(tultiin tekemään tänne sitä yhteistyötä, kun kerran käskettiin)
confused_orig.gif


Edit: Linkki
 
Toi on kyllä sen verran härskisti sanottu, että tuntuu vievän asiapohjan koko artikkelilta. Todella huono sanavalinta vaikka artikkeli ei itsessään niin paha olekkaan.
 
Sama LINKKINÄ, menee helpommin. Otsikko perseestä, mutta itse juttu suht asiallinen. Sivulla 5 mainitaan motoristien olleen mukana 31:ssä kuolemaan johtaneessa onnettomuudessa ja niistä 25 motoristin aiheuttamia...
 
Mitenköhän ovat tuon 25 motoristin itse aiheuttamaa katsoneet? Ollaan me aikas ongelmallisia tuolla liikenteessä  
biggrin.gif
noh jatketaan samaa ongelmallista mukana oloa  
thumbs-up.gif
 
viritysosien myynti kriminalisoitava...tosi asiallista joo.
Samoin jos keskustellaan siitä, että sallitaanko myydän ns. supersport pyöriä. Onko se nyt vaarallista, että 185hp pyörään myydään 10hp viritys satsi.

Taitaa suurempi ongelma, olla, että moottoripyörät niin halpoja jotta niitä saa tavallinen kansalainenkin ostettua.

Jos joku rikas ostaa yli 70keur auton, on se jo harvinaisuus ja ei näy tilastoissa sekä on siitä helähtänyt valtiolle verotulojakin kiitettävästi niin niitä ei kannata kieltää. Joten ajelkoot kovaa, tuleepa vielä isot sakot, sen sijaan kun mattimöttöset ajaa mopedilla ei valtio tienaa sakoillakaan.

Jos kielletään mopot, on kiellettävä kaikki yli 1.6 litraista astraa tehokkaammat autot sekä kaikki yli 1500kg omamassan omaavat autot, suomessa turhina. 1.6 astra kulkee suomen lain sallimia nopeuksia ja on turvallinen ja siihen mahtuu koko perhe. Se joka tekee enemmän kuin kolme lasta joutuu ostamaan sitten kaksi astraa, eikä mitään 2500kg maasturia joka on kolarin tullen todella tappajajyrä.

Mitä väliä, että kaikki ajaisi sitten autoilla ja saastuttaisivat enemmän, täyttäisivät tiet ja parkkipaikat. Pääasia on, että ihmiset ovat turvassa tekemään työtä ja tienaamaan valtiolle verorahoja ja kunhan heillä ei missään nimessa ole hauskaa. Jos vauhtia etsii voimme mennä linnanmäelle vuoristorataan.
On se mukava, että meidän terveydestämme välitetään yli meidän yksilönoikeuksiemme, kun kerta emme tiedä mikä on meille parhaaksi.

No joo, taas kerran suomessa taklataan ongelmaa väärästä päästä. Mitä jos parannettaisiin kaikkien tielläliikkujien turvallisuutta, autoilijatkin valitettavan usein ajavat motoristin päälle ja joka tilanteessa ennakko asenne on, että motoristi ajoi ylinopeutta. Ehkä asenne vammaa on muuallakin kuin muutamilla motoristeilla.

Suomessa voitaisiin saman tien estää puukotukset, kriminalisoimalla kaikki puukot, puukkojen ja veitsien hallussa pidot, valmistaminen ja jälleen myyminen. Samoin muut teräaseet. Aseet myös sekä nyrkit, käsiä ei saa enää pitää nyrkissä, jokaisen pitää kulkee kädet taskussa muuten poliisi pidättää.

Tämä oli tällainen "järkevä" myöhäisillan vuodatus...taas ei voi muuta kuin ihmetellä virastoihmisten logiikkaa. Oikeissa töissä noin ei pärjää.

ps. valtiolla on kyllä valttikortti vähentää liikenne onnettomuuksia. Rapistuva tieverkosto pitää huolen siitä ettei kohta kukaan ajele kovaa noilla teillä, jos ajelee ollenkaan.
 
Aivan asiallinen juttu.

Ei tuosta lukemalla löytänyt mitään moottoripyöräkielteisyyttä.
 
viritysosien myynti kriminalisoitava...tosi asiallista joo.
Samoin jos keskustellaan siitä, että sallitaanko myydän ns. supersport pyöriä. Onko se nyt vaarallista, että 185hp pyörään myydään 10hp viritys satsi.
Artikkelissa puhuttiin mopojen virityksestä.. siis niiden 50cc laitteiden.. Eikä puhuttu supersporttien myynnin kieltämisestä, vaan tehorajoista.
 
no nyt kun luin sen ihan silmät päässä puhuttiin siinä mopojen virittelyn kriminalisoinnista...siittä vaan, mäen aja mopolla..(tosin diversion on aika mopo)..

Meidän moottoripyöräilijöiden pitää nyt ryhdistyä, ajaa kunnolla, sääntöjen mukaan ja ehjänä, muuten valtiovalta kehittää erilaisia teho,kuutiotilavuus jne rajoitteita harrastuksellemme.
 
Tätä on vaikea sanoa kuulostamatta kukkahattu-tädiltä, mutta se on viime vuosina ollut ensinnäkin aika pieni ryhmä joka aiheuttaa häiriöitä prätkillä liikenteessä ja näin negatiivista julkisuutta(häiriöillä tarkoitan keulimista ym. muun liikenteen seassa). Toiseksi, suistumisonnettomuuksia(eli suomen kielellä OMAA HÖLMÖYTTÄ)on liian paljon, johtuen paljolti liian kovasta tilannenopeudesta.
sad_orig.gif
Väärät ja piittaamattomat asenteet ovat mun mielestä yksi suuri riskitekijä myös meidän moottoripyöräilijöiden keskuudessa.

Liian usein pienen ryhmän hölmöilyjen vuoksi, ison porukan harrastamista suitsitaan ja rajoitetaan.

Sinänsä tuo Liikenneturvan kirjoitus oli OK, mopot kai on nykyisin aika "ongelmallinen"ryhmä viritystouhujen kanssa.

Mutta jos me kaikki pidetään 2006-ajokaudella huoli siitä että pysytään EMPYn jäseninä niin valtiovallallakin on vähemmän aihetta puuttua rajoituksin pilaamaan tätä hauskaa harrastusta.
smile_org.gif
 
Aivan asiallinen juttu.

Ei tuosta lukemalla löytänyt mitään moottoripyöräkielteisyyttä.
No eikö se ole kielteistä suhtautumista jos tehorajoituksista aletaan keskustelemaan ja sellaisia puuhaamaan? Verot ja muut ne kyllä maksetaan täysimääräisinä sekä vakuutukset. Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää että ihmiset ottavat jo riskin "syntyessään" että elämä voi päättyä ennen aikaisesti, syitä on miljoonia. Tämä vain on sellainen liikenneturvallisuus tutkijoiden ja muiden hömppä veikkojen asioiden pyörittelyä valtion piikkiin eli veronmaksajien. Hanurista on koko Huovisen liikenneministeriö.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
 
Toiseksi, suistumisonnettomuuksia(eli suomen kielellä OMAA HÖLMÖYTTÄ)on liian paljon, johtuen paljolti liian kovasta tilannenopeudesta.  
sad_orig.gif
Kuinkahan paljon prosenttiosuuksissa autoilla suistutaan hölmöyttään? Moottoripyörällä on vaikeampi ajaa, ja useimmat lipsut vie ojaan, kun autolla selviää housupyykillä. Ei niitä kokonaan saa pois kitketyksi kummastakaan.
 
Älkää pelätkö, 100 hepan rajoitus ja vuosikatsastus ovat tulossa yhtävarmasti kuin kevät. Ei ihan vielä, mutta kohta kuitenkin.

Loppuu se pyörien virittely ja hurjastelu, sitä kautta suistumisonnettomuudet ja nuorien veronmaksajien loukkaantumiset. Elämme kaikki onnellisina vaaleanpunaisessa pumpulissa ja maksamme tasapäisesti 47,5% tuloveroa.
 
Aivan asiallinen juttu.

Ei tuosta lukemalla löytänyt mitään moottoripyöräkielteisyyttä.
No eikö se ole kielteistä suhtautumista jos tehorajoituksista aletaan keskustelemaan ja sellaisia puuhaamaan? Verot ja muut ne kyllä maksetaan täysimääräisinä sekä vakuutukset. Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää että ihmiset ottavat jo riskin "syntyessään" että elämä voi päättyä ennen aikaisesti, syitä on miljoonia. Tämä vain on sellainen liikenneturvallisuus tutkijoiden ja muiden hömppä veikkojen asioiden pyörittelyä valtion piikkiin eli veronmaksajien. Hanurista on koko Huovisen liikenneministeriö.  
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Missä kohtaa luit tehorajoituksista? Oikein hakemalla ja kaivamalla voi ehkä tuon "supersporttien" tieliikenteeseen sopivuuden epäilyn katsoa olevan tehohorajoituksista puhumista.
Entä miten liikenneministeriö liittyi tähän?
 
Ihme juttu ... jos joku vähänkin on huolissaan motoristien terveydestä,
niin jo joku alkaa syyttää kukkahattuilusta.
Jos se, että välittää kanssamotoristeista on kukkahattuilua, niin
minä ainakin julistaudun koko rahalla oikein kunnon heinähatuksi.

Minkälaisia pullistelijoita te oikein olette?

Asioita voi hoitaa muullakin tavalla kuin aina ja ikuisesti esittämällä
jotain kovanaamaa vai oliko se naamakovaa.
Perin outo tapa hoitaa asioita.

Kyllä minä hiukka kummastelen.
smile_org.gif
 
Mun mielestä juttu oli asiallinen, poislukien se sivun kaksi kohta "moottoripyöräily kasvava ongelma". Ei kai se moottoripyöräily itsessään mikään ongelma ole...
 
Aivan asiallinen juttu.

Ei tuosta lukemalla löytänyt mitään moottoripyöräkielteisyyttä.
No eikö se ole kielteistä suhtautumista jos tehorajoituksista aletaan keskustelemaan ja sellaisia puuhaamaan? Verot ja muut ne kyllä maksetaan täysimääräisinä sekä vakuutukset. Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää että ihmiset ottavat jo riskin "syntyessään" että elämä voi päättyä ennen aikaisesti, syitä on miljoonia. Tämä vain on sellainen liikenneturvallisuus tutkijoiden ja muiden hömppä veikkojen asioiden pyörittelyä valtion piikkiin eli veronmaksajien. Hanurista on koko Huovisen liikenneministeriö.  
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Missä kohtaa luit tehorajoituksista? Oikein hakemalla ja kaivamalla voi ehkä tuon "supersporttien" tieliikenteeseen sopivuuden epäilyn katsoa olevan tehohorajoituksista puhumista.
Entä miten liikenneministeriö liittyi tähän?
Lue sivu 8 "Moottoripyörien tehot?" " Keskusteluun pitäisikin nostaa erityisesti "Supersport" -luokan moottoripyörien soveltuvuus normaaliikenteeseen. Ruotsissahan näin on jo tehty."

No eipä tuota selkeämmin voi sanoa että Supersportit halutaan pois rekisteristä, jos tuokin kehittämispäälikkö saisi päättää. Ministeriö teki tutkielman yliopiston avustuksella ja se oli aivan
033102ass_1_prv.gif
koko tutkimus ja nämä keskustelut ovat juonteita siitä tutkimuksesta
veryangry.gif
. Missä metsässä te asutte, ettekö yhtään seuraa mitä maailmalla tapahtuu.
 
Älkää pelätkö, 100 hepan rajoitus ja vuosikatsastus ovat tulossa yhtävarmasti kuin kevät. Ei ihan vielä, mutta kohta kuitenkin.

Loppuu se pyörien virittely ja hurjastelu, sitä kautta suistumisonnettomuudet ja nuorien veronmaksajien loukkaantumiset. Elämme kaikki onnellisina vaaleanpunaisessa pumpulissa ja maksamme tasapäisesti 47,5% tuloveroa.
033102ass_1_prv.gif
Lisätään tohon vielä pakolliset turvavälineet,jokavuotinen harjoituskurssi,nopeusrajoitusten lasku,"mustaboxi",nastarengaspakko,sakkotakuu(ennakkomaksu),alkolukko,ajoneuvovero ,katalysaattorit,GPS-valvonta ja ikärajojen nosto.
Ehkä sitten,kun vuosittaisen ajon kustannukset on saatu 3k€ on kukkahatut tyytyväisiä.
Ja perinteisesti poliiseiden valta nostetaan jumalan tasolle tai yli, jotta voitaisiin sakottaa ilman oikeudenkäyntejä ja poliisin todistetaakkaa.
kaboom.gif
Ei oo helppoa elää poliisivaltiossa.
 
LAINAUS:

Vuonna 2001 oli rekisterissä 102 139 moottoripyörää ja vuoden 2005 lopussa vastaava lukema oli 155 551 eli enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Mopoilu on lisääntynyt viime vuosina lähes yhtä paljon, mutta mopoilijoiden liikennekuolemakehitys on päinvastainen kuin moottoripyörällä liikkuvilla. Vaikka rekisteröityjen pyörien määrä ja oletettavasti myös suorite on merkittävästi lisääntynyt, ei onnettomuuksien lisääntymistä voi pelkästään suoritteen lisääntymisellä selittää. Vuonna 2005 kuoli ennakkotietojen mukaan 30 moottoripyörällä liikkunutta. Luku on 50 % edellisvuotta suurempi. Moottoripyöräilijöiden vahingot kasvoivat selvästi sekä vakavien että lievien vahinkojen osalta.

LAINAUS LOPPUU

Voimme jälleen todeta, että tutkimus on Suomessa ”oletettavasti” tasolla. Täällä ei kyetä kansainvälisen metodin mukaiseen liikennesuoritteen hallintaan.

Tilastomatematiikan hallinnan ilmeinen puute lienee taas johtanut absoluuttisuusvaatimukseen. Vaatimuksen selkeä asettaja olisi kiintoisaa tietää.
lookaround_orig.gif
 
Aivan asiallinen juttu.

Ei tuosta lukemalla löytänyt mitään moottoripyöräkielteisyyttä.
No eikö se ole kielteistä suhtautumista jos tehorajoituksista aletaan keskustelemaan ja sellaisia puuhaamaan? Verot ja muut ne kyllä maksetaan täysimääräisinä sekä vakuutukset. Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää että ihmiset ottavat jo riskin "syntyessään" että elämä voi päättyä ennen aikaisesti, syitä on miljoonia. Tämä vain on sellainen liikenneturvallisuus tutkijoiden ja muiden hömppä veikkojen asioiden pyörittelyä valtion piikkiin eli veronmaksajien. Hanurista on koko Huovisen liikenneministeriö.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Missä kohtaa luit tehorajoituksista? Oikein hakemalla ja kaivamalla voi ehkä tuon "supersporttien" tieliikenteeseen sopivuuden epäilyn katsoa olevan tehohorajoituksista puhumista.
Entä miten liikenneministeriö liittyi tähän?
Lue sivu 8 "Moottoripyörien tehot?" " Keskusteluun pitäisikin nostaa erityisesti "Supersport" -luokan moottoripyörien soveltuvuus normaaliikenteeseen. Ruotsissahan näin on jo tehty."

No eipä tuota selkeämmin voi sanoa että Supersportit halutaan pois rekisteristä, jos tuokin kehittämispäälikkö saisi päättää. Ministeriö teki tutkielman yliopiston avustuksella ja se oli aivan
033102ass_1_prv.gif
koko tutkimus ja nämä keskustelut ovat juonteita siitä tutkimuksesta
veryangry.gif
. Missä metsässä te asutte, ettekö yhtään seuraa mitä maailmalla tapahtuu.
No jos supersportteja aletaan rajoittamaan, niin ei muutakun kaikille supermotot alle, sittenhän se sekoilu vasta alkaa!
cool.gif
Meininki on kokoajan muuten menossa pk-seudulla tähän suuntaan..

Sen jälkeen posse siirtyy keskikaupunkiin, eli ongelmaa vain siirretään moottoriteiltä. Kumpi on sitten pahempi?
tounge.gif
Tutkalukemia ei saada (ei fyrkkaa) ja kiinniottaminen on prkl vaikeaa.
wink.gif


Posliinien mondeotkaan ei oikein hyvin mene noita rappusia ylös/ales, tsygällä ja katu-hondalla ei taas pysy messissä.
wink.gif
 
Back
Ylös