Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joissain yhteyksissä on puhuttu jopa 6kk pituisesta kuluttajansuojalaista tms. käytettyjen ajoneuvojen kohdalla. Jos tuo pitää kutinsa, on se tosiaan "vähän" muuta kuin yksityisen perävalotakuu, hyvä jos sitäkään. Eikä pidä unohtaa niitä muitakaan kuluja mitä liikkeen ylläpito maksaa ja pitäähän sen kauppiaankin saada leivän päälle muutakin kuin pelkkä ylähuuli. Tosin välillä kyllä tapaa niin törkeitä ylilyöntejä mitä fillarista on hyvitystä maksettu vs. paljonko siinä on hintapyynti myyntiriviin laitettaessa, mutta ainahan sitä ostava asiakas voi äänestää jos ei muuta niin jaloillaanLiikkeestä ostettuna siinä käytetyssäkin kuitenkin on vähän muutakin kuin pelkkä perävalotakuu.
Toki.. Mutta miksi juuri minun pitäisi nuo ylimääräiset kulut ja leveämpi (leivän päälle muutakin kuin ylähuuliEikä pidä unohtaa niitä muitakaan kuluja mitä liikkeen ylläpito maksaa ja pitäähän sen kauppiaankin saada leivän päälle muutakin kuin pelkkä ylähuuli.
Jep, tuo pitää paikkansa. Siis tuo 6kk. Tokikaan sitä ei liikkeet mainosta, ja moni kuluttaja elää siinä uskossa, ettei käytetyllä ole mitään takuuta.Joissain yhteyksissä on puhuttu jopa 6kk pituisesta kuluttajansuojalaista tms. käytettyjen ajoneuvojen kohdalla. Jos tuo pitää kutinsa, on se tosiaan "vähän" muuta kuin yksityisen perävalotakuu, hyvä jos sitäkään.Liikkeestä ostettuna siinä käytetyssäkin kuitenkin on vähän muutakin kuin pelkkä perävalotakuu.
Pitäisikö liikkeiden siis tappiolla myydä noita?Toki.. Mutta miksi juuri minun pitäisi nuo ylimääräiset kulut ja leveämpi (leivän päälle muutakin kuin ylähuuliEikä pidä unohtaa niitä muitakaan kuluja mitä liikkeen ylläpito maksaa ja pitäähän sen kauppiaankin saada leivän päälle muutakin kuin pelkkä ylähuuli.) elämä kustantaa..![]()
Tuotakin joskus olen ihmetellyt kun muutaman tonnin menopeli seisoskelee myyntirivissä sen 2-3kk tjsp. niin voiko koko toiminta olla ylipäätään enää edes kannattavaa? Siitä kulkineesta on kuitenkin jo hyvitetty jotain vaihdossa, se on läpikäyty edes ylimalkaisesti ettei tulisi takuukorjaukseen bumerangina (em. kuluttajansuojaan vedoten) ja raha vain seisoo kun kauppa ei käy. Silti duunareiden liksat ja lomarahat juoksee, myyntipiste kuluttaa mm. sähköä ja vettä, puhtaudestakin tulisi huolehtia, pankki mahdollisesti karhuaa liiketoiminnan rahoituksesta kulujaan takaisin... Ja kaiken päälle "asiakas" eikun narisee kun pitäisi halvemmalla saada kun on kaupan kohteessa vähän vikaa siellä ja täällä tai vain just se väri ei ihan miellytä. Ei varmaan ole yritystoiminta herkkua eiPitäisikö liikkeiden siis tappiolla myydä noita?Jokainen varastopäivä maksaa liikkeelle, samoin vakuutukset jne. Ja liikkeiden idea taitaa olla kuitenkin tehdä voittoa.![]()
![]()
ainoa mikä miinus tulee tuossa onJotkut eivät tohdi ostaa yksityiseltä edes pyörää jossa on vielä tehtaantakuuta voimassa. Ei voi käsittää!
Tietenkin. Luuletko että ne myyjät esimerkiksi on ihan ilmaiseksi siellä liikkeessä palvelemassa sinua? Tai ettei liiketilat maksa mitään?Ketjun aloittaja jatkaa... Useita autoja ostaneena, (ja pari pyörääkin) jos myyn vanhan pois ja ostan rahalla, voitan. Jos vaihdan liikkeessä vastaavan, häviän.
Se pyynti on siksi iso, että sulle jää hyvä mieli kaupoista, kun olet saanut tingattua reilusti.Ostin tuossa keväällä auton, pyynti 6800 liikkeessä, puoli tuntia koeajoineen niin hinnaksi jäi 4500. Eli putosi hinta kivasti. Jos olisin vienyt katsastetun auton, arvoltaan 100 euroa, olisivat hyvittäneet lähtöhinnasta 2000 euroa. Eli... Ilmaa on ainakin autopuolella. Ymmärrän toki tuon liikkeen kannattavuuspuolen. Sekä takuu ym. Siksi juuri liikkeestä haen. En ilmaiseksi ole pyytämässä(ellei joku halua antaa). Tässä tapauksessa silti taidan tyytyä huonoimpaan vaihtoehtoon ja vien vanhan mopon vaihdossa. Vaikka hyvityshinta on eri tonnimäärissä kuin jos myyn itse. Mutta, väliraha tietty on se jolla on väliä. Kunhan sais vaan sen mahd. Pieneksi...