Laitetaan puolesta ja vastaan komenttia.
Cagivaan saa varaosat halvemmalla kuin maahantuojalta. Outoa sinänsä, että mummon kone tilaa ne osat sieltä maahantuojalta. Tarvikkeena on turha yrittää, koska yhdenkään tarvikefirman katalooki ei tunne edes koko pyörää.
Se nuori varaosamyyjä on ihan hyvä tyyppi ja jaksoi minuakin ymmärtää, kun kyselin pyörään ilmanputsarin kiinnitykseen tarkoitettuja kumilenkkejä ( ei muuten saa tarvikkeena). Muutenkin osia on saanut ihan kelpo hintaan ja parin viikon toimitusajalla.
Se toinen puoli. Niin pitkään kun se vanha isäntä ja varsinkin emäntä on siellä, niin yrityksellä ei ole mahdollistuutta parantaa asiakaspalvelua.
Ajoasuja löytyy moneen lähtöön, mutta ei myyjiä. Yritin ostaa sadepukua. Olin tulossa reissusta ja minulla oli ajoasu päällä koko komeudessaan (silloin on hyvä sovittaa sadepukua, tulee kerralla sopivan kokoinen). Mummon kone oli matkan varrella ja ajattelin käydä siltä nuorelta varaosamyyjältä kysymässä uutta sadeasua. Tietysti se oli kesälomalla ja piti turvautua itsepalveluun. Kokeilin ihan oma-alotteisesti sadepukua ja totesin, että muuten hyvä, hihat liian lyhyet. Oli ainoa näkyvillä oleva sadepuku.
Kysyin varovasti poika-Ikoselta, että olisiko muita kokoja, että voisin ostaa sopivan, kun on ajopukukin sopivasti päällä. Poika-Ikonen katsoi minua hetken ja sanoi, että pitää jatkaa hihoja.
Se oli kiitos ja näkemiin. Ostin sadepuvun samana päivänä Moto-Mestasta (josta olen ostanut nykyiset ajokamppeet ja kypärän.
Se on jännä juttu, että toisista kaupoista voi ostaa ja toisista ei.