• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Linnut ongelmana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meisseli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Linnut ongelmana? - Typerät tiellä poukkoilevat siivekkäät

• On

Ääniä: 0 0,0%
  • Ei

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    0
Itsellä ei osumia,ainoastaan yksi nopea väistö kun jokin pikku kahlaaja meinasi syöksyä kypärään,mutta työkaverilla tuli 150 vauhdissa joku tirppa olkapäähän,teki kuulemma jonkin verran kipiää.

Muutamia vuosia sitten ku olin tulossa a*tolla Rovaniemeltä kotiopäin, tuolla Iisalmen nurkilla siinä mukavan suoralla kantatiellä (ajoin rajotusten mukaisesti ajoin!) fasaani suoritti näyttävän ajasta ikuisuuten siirtymisen. Suoraan kotilon eturenkaan alle. Peilistä kattelemaan siinä, ja näky oli kui joku olis räjäyttäny höyhentyynyn.

Alkukesästä kävin mutkatietä kurvaamassa mopottimella ja siellä sitten sellanen mukava suora missä hiukan käänsin kahvaa (kokeilin vaan) nii eikö joku pikkutilitantti menny likaamaan alakatteen. Että niin pienestä voi jäädä niin iso läiskä
eek.gif

Kerran on pikkutirppa pyörän kylkeen osunut. Jäi vain verinen höyhenten ympäröimä läiskä
sad_orig.gif
siitä pienestä onnettomasta
bawling.gif
. Muutaman kerran olen joutunut kumartumaan pois ison linnun alta. Lokit ja varikset ovat yleiminpiä kamikaze-siivekkäitä.
crazy.gif

Mä en ole huomannu, onneks, mitään hulluja lintuja. (Paitsi ne mitkä on kotona ja alottaa konsertin jo aamuviideltä
tounge.gif
)
Varmaan kuolisin surusta jos osuisin johonkin pieneen lintuun
bawling.gif

Varhaisin kokemus on se, että polkupyörällä ajelin ja lintu yritti pinnojen välistä....
eek.gif

Mutta rätkällä kerran 80 vauhdissa iski pikkulintu suoraan kypärään sillä seurauksella että tuijotin taivasta, toivoin että ajan suoraan ja yritin hidastaa... En saanut päätä alas ennen kuin vasemmalla kädellä työnsin sen alas... Ja kuin ihmeen kaupalla pysyin tiellä, vastaan ei tullut auto, ja ojakin pysyi kaukana...
062802jumpie_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif

Muutaman kerran on säikähtänyt kunnolla penkalta lentoon pölähtäneitä lintuja mutten mä niitä ny vaivaksi koe
cool.gif

Kyllä on! Tässä parisen viikkoa sitten ajeltiin tääl piäkaapunkiseevvulla pikkuteitä, ni yht`äkkiä meijjän viereen putos ketarat ojossa tosi iso lokki!
eek.gif

Hyvä ettei ajettu prätkällä ojaan!
crazy.gif

Liekkö tää tipu on osunu sähkölinjoihin, sillä sen verran oli kankeen näkönen böönä, kun siinä selällään ja kintut kohti taivasta törrötti!
No...Onneksi ei sentäs meijjän päälle tippunu, mutta kyllähän tuo hiukka säikäytti!

Kunpa olisivatkin aina pieniä lintuja... Tänään ojasta lähti jokin toistaiseksi tunnistamaton petolintu. Joko kotka tai sitten likainen varis...
biggrin.gif

Pienestä oli kiinni. Kuiteskin rauhoitettu...

"Suojelen eläimiä aina, kun ehdin niitä väistää"

Linnuista ei ole toistaiseksi ollut ongelmaa, mutta tossa eilen lensi iso perhonen puoliksi suuhun ku oli visiiri vähän auki...

...avopotan kanssa saa aina olla vähän rinki kylmänä että jos se lentävä tuleekin suoraan pläsiin  
sad_orig.gif

Ajelin eilen kotiin Juhannuskekkereistä ja taas tuli todistettua että ääni on hyvä pelote...
Näinhän se on.

Itsellä on muistoissa osuma kun tien vieressä ollut fasaanikukko lennehtikin yhtäkkiä päin kypärää.

Vauhtia oli kyllä vain n. 60km/h.

Kyllähän ne aikamoinen liikenneriski on etenkin fasaanit koska ne tuntuu olevan vielä laiskan pulskeita kulkemaan eteenpäin ja eivät todellakaan pidä mitään kiirettä ylittäessään tietä...
veryangry.gif

Jep. Kertaalleen saanut minkälie tirpiäisen olkapäähän. Teki kipeää ja veti käden tunnottomaksi. Mikäs siinä mutta kun oli mutkanen tie ja joutus sitten vähän aikaa kurvailemaan "yhdellä" kädellä.
confused_orig.gif

Periaatteena olen pitänyt että pystykorvaa pienempiä en väistele, sitä isompia kyllä. Isomman koiran yliajaminen tekee kipeää.

Nimim. kokemusta on
smile_org.gif

Fasaani on tullut kerran murhattua. Viimeksi pääsi päiviltä joku tintti, oli aika rusina kun löysin sen katteen ja moottorin välistä. En ollut edes huomannut osuneeni.
Fasaani pääsi päiviltä ammoin piikkisen GT Suitsan jyrätessä yli. SEN todellakin huomasin.

ei ole vielä näiden 24000 kilsan aikana lintuja päälleni lennellyt, ei kyllä ole ollut kovin kaukanakaan

Kyllähän niitä on mutta minä niitä häiritsen eikä ne minua, joten rauha linnuille
biggrin.gif

Eipä noista mitään suurempia ongelmia ole ollu..Mitä ny vähän
ripulia kaasukahvassa kun piti aamulla töihin lähtee....

033102ass_1_prv.gif

Yhden kerran on kohdattu.

Viime kesänä varis lenteli sivusuunnassa ja kypärään olisi mosahtanut ellen olisi ehtinyt vetää päätä alas ja väistää. Vauhtia oli sadan pintaan, kyllä siinä kiireellä hetken piti korjailla ajolinjaa ettei mennyt metsikköön.  
omg.gif

Olen kerran törmännyt pikkulintuun vajaan satasen vauhdissa ja en todellakaan olisi halunut sitä naamaani avokypärällä. Nyt osui olkapäähän ja oli se kunnon tömähdys. Märkä läiskä siitä siihen jäi. Lintu parka kuoli, niinhän se luononlaki on että isot jyrää.

Jep västäräkin jämät jalkatapissa häiritsi keskittymistä ajoon monta kymmentä kilometriä
omg.gif
Vain yksi viime kesänä .

Back