• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Linnut ongelmana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meisseli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Linnut ongelmana? - Typerät tiellä poukkoilevat siivekkäät

• On

Ääniä: 0 0,0%
  • Ei

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    0
Kyllähän tuossa Huittisten kulmilla (vt12) joku taisi vetää pyörän kumolleenkin n. kuukausi sitten kun "väisti lokkia". Siinä kanssa mietin että hohhoijaa..
Kuuppa alas vaan ja hanaa jos lintuja näkyy.
Turun saaristolenkillä osui lokki käsivarteen. Vauhtia n.90 ja suojana t-paita. Verinen likatahra jäi hihaan,mutta ei edes mustelmaa jättänyt. Suomen maantienopeuksissa (laillisissa) ei ole linnuista mitään vaaraa,jos nyt ei pelästyksissään pasko housuihin. Kokemusta on muutamasta osumasta.
Pari vuotta sitten kaveri tormasi lintuun kun seisoi keskela tieta mutkan takana. Ranne, solis ja kolme kylkiluuta poikki. Triumph Tiger kate palapeli runko kiero etypaa putket korkkiruuvina.
Strutsi?
tounge.gif

Kyllähän tuossa Huittisten kulmilla (vt12) joku taisi vetää pyörän kumolleenkin n. kuukausi sitten kun "väisti lokkia". Siinä kanssa mietin että hohhoijaa..
Kuuppa alas vaan ja hanaa jos lintuja näkyy.
Turun saaristolenkillä osui lokki käsivarteen. Vauhtia n.90 ja suojana t-paita. Verinen likatahra jäi hihaan,mutta ei edes mustelmaa jättänyt. Suomen maantienopeuksissa (laillisissa) ei ole linnuista mitään vaaraa,jos nyt ei pelästyksissään pasko housuihin. Kokemusta on muutamasta osumasta.
Pari vuotta sitten kaveri tormasi lintuun kun seisoi keskela tieta mutkan takana. Ranne, solis ja kolme kylkiluuta poikki. Triumph Tiger kate palapeli runko kiero etypaa putket korkkiruuvina.
Strutsi?  
tounge.gif
Yep.

viime kesänä länsiväyllä sorsa päätti lentää suoraan cebarin valomaskia päin
sad_orig.gif

RIP sorsalle.
Lokkien kanssa tullut monta läheltä piti tilannetta mutta toistaiseksi yhteentörmäyksiltä on vältytty.

Kawa sai lepakon pleksiin  
wink.gif
hyvä ettei päähän osunut...

muutama pikkulintu on joutunut kaivamaan pakoputken juuresta,kun on lentänyt sinne 4 putkee lähtee edestä ja siellä niitä on ollu,ei muuten oo ollu vaikeuksia niiden kanssa............
062802moto_prv.gif

Tuossa pari päivää sitten ajellessani Kouvolasta kotikonnuille pohjanmaalle Kurikan ja Jurvan välillä iltasella aurinko paisteli ikävästi juuri silmiin ja laskin siinä hieman nopeutta kun siinä välillä noita hirviä poukkoilee aina vähän väliä tiellä. Ilta oli jo sen verran pitkällä että oli aika pitkät varjot ja näkyvyys aika huonoa. Kuinka ollakkaan yhtäkkiä vasemmasta suunnasta silmäkulmassa vilhti jotain lentävää ja äkkiä vetämään itseä kyryyn. hirveä mojahdus ja joku kyyhkystä isompi siivekäs pamahti juuri visiirin yläpuolelle.
Onneksi ehti reagoida tuonkin verran ettei läjähtäny keskelle näkökenttää tuo siivekäs.
Oli ensimmäinen tilanne tässä juhannuksen jälkeen saadun kortin ja n. 4500km ajoilla, toivottavasti ei tule enää likemmäs osumia.

Mulla pamahti varpunen polveen n. 100km/h vauhdissa. Tekee yllättävän kipeää osuessa tuollainen pikkulintukin. Onneksi ei ollut varis tai joku muu isompi lintu, niitä olen tähän mennessä onnistunut väistämään.

*Eipä ole hirviästi haittaa ollut. Kerran on kypärään pikkulintu osunut.

Eipä juurikaan haittaa, enemmänki rusakot ja jänikset haittaa. Niitäkun joskus säpsähtää ja rupee väistämään vaistomaisesti.

Ps. viikonloppuna kaksi pitkäkorvaa pääsi hengestään
nixweiss.gif

Yksi pikkulintu lensi 120km/h vauhdeissa suoraan tohon rintalastan yläosaan (melkein kurkun seutuun) ja kyllä se melko ikävästi tömähti ja sai hetkeksi ajatukset muualle. Muuten olen siivekkäiltä säästynyt. Eikä mua haittaa yhtään, että vapaana juoksevat kissat syövät pikkulintuja, eipähän sitten niin herkästi törmää sellaseen prätkäillessä!
biggrin.gif
Turhanpäiväisiä ötököitä kaikki siivekkäät, etenkin harakat ja varikset, jotka häiritsevät sopivasti yöunia yövuoron jälkeen aamuvarhaisella... Haulikko kun olis niin...
033102bebe_1_prv.gif

kerran sattu isompi siivekäs (näytti ihan naaras teeriltä) ylittämään tietä kun ajoin 100km/h. lintu säikähti ja pyrähti lentoon, osui vasempaan sivupeiliin ja kimposi siitä viellä kypärään. oli muuten niska kipeenä ainakin kolme viikkoo

Itse ajoin viime vuonna kaverin takana, jonka puoliavoimen visiirin aukosta tuuppasi joku peltopyy kypärän sisälle. Siinä meni yks pyörä lunariin ja solisluu säpäleiksi...  
sad_orig.gif
 Sen jälkeen onkin tullut kiinnitettyä huomioita niihin siivekkäisiin jonkin verran enemmän...

Ite oon ajanu päin lokkia kolmostiellä.

Sen lisäks vuosi sitten aamuhämärissä ku Joensuuhun ajoin elokuussa niin lintuparvia oli niin saatanasti tiellä lepäämässä että 80:n alueella piti ajaa välillä 30km/h jotta vältti törmäyksen parveen ku eivät millää suostuneet tieltä nousemaan.

Sanoisin kyl henk.koht. että ovat melkonen rasite aamuajoissa.

Muutama vuosi sitten yöllä onnistui joku metsälintu törmäämään jalkaan. En hoksannut käydä katsomassa miten linnulle kävi, mutta sääri oli pari viikkoa kipeä.

Juuri tänään meinasi naakka kolahta visiiriin. Onneks sain väistettyä. Olis voinu tulla niskat pikkasen kippiäks siitä tällistä...

Itellä on ollu kyllä lukuisia vaaratilanteita noitten lintujen kanssa, mutta ei oo kertaakaa osunnu, aina kerenny väistää.

Pyöräillessä ei lintujen kanssa ole juurikaan ongelmia ollut, läheltä ovat joskus pyyhkäisseet ja säikäyttäneet mennessään. Työmaalla olen saanut ison pöllön auton valolippaan -> valolippa tuhannen p*skaksi. Tuulilasin nurkkaan olen jonkun varista isomman myös napannut, lasi pysyi ihme kyllä ehjänä.

Back