• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

liukas penkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jarkko

New member
Itellä ei oo niin väliä, mä pidän sarvista kiinni, mutta siippa luistelee eteen ja taakse ajotilanteen mukaan.  
sad_orig.gif

Onkohan jälkiasennettavat penkin päälliset yhtään pitävämpää ainetta? Tai pitäiskö liimata persuuksiin nahkan pala?
Goretexiin ei liene kannata ommella kiinni mitään..

Kertokaa kokemuksista..

Vaivaan auttaa nahkapöksyt...
cool.gif

Ja voihan gore-housujen persauksiin ommella nahkapalan mutta vedenpitävyys häipyy samalla, tosin kulkee sitten molempiin suuntiin...
Itse paikkasin pakoputkessa puhkipolttamani housujen lahkeen nahkapaloilla. Ehjä tuli mutta oikein imee vettä sisään. Ja taas toisin päin: pääseehän sitten lahkeesta uloskin.
wink.gif

Toinen vaihtoehto on liimata 2-puoleisella tarralla takapenkkiin hiontapaperin kaistale niin pito hieman paranee.

Itse penkin rakenteesta sen enempää tietämäti, kävisikö joku vaahtokumin (ei -muovin!) palanen, jonka päät kiepauttaisi penkin alle
nixweiss.gif
Tuollainen vaahtokumi nappaa aika tiukasti lähes pintaan kuin pintaan ja samallahan se hiukka lisäpehmustaa istuinta. Musta värikään ei silleen paista silmään
wink.gif

Ja mitä sanoit Goresta, niin kyllähän siihenkin ompelee, mikäli kalvo on Z-Liner, eli vuorien välissä omana kerroksenaan. Pintakankaaseen laminoituun Goreen ei luonnollisestikaan kannata neulalla tehdä lisäreikiä - etenkään takapuolen kohdalle
omg.gif

Ja mitä sanoit Goresta, niin kyllähän siihenkin ompelee, mikäli kalvo on Z-Liner, eli vuorien välissä omana kerroksenaan. Pintakankaaseen laminoituun Goreen ei luonnollisestikaan kannata neulalla tehdä lisäreikiä - etenkään takapuolen kohdalle
omg.gif
Se on rukkan puku, naisten joku malli, viime kesän muotia..

Khihi, vähän offtopic, mutta joka tapauksessa:

Yksi tuttu oli ennen LP:ssä töissä, ja kesällä toimi moottoripyöräpoliisina, ilm. helsingissä.
Joka tapauksessa, hän kertoi että niillä oli tapana tehdä kepposia toisilleen, eli yleensä kun palasi talliin työvuoron jälkeen, niin jos ei seuraava mies oli jo hakenut pyöränsä, niin spraysilikoonilla kiillottivat penkit, ja silloin oli mieleenkiintoinen alkuvuoro tiedossa
biggrin.gif
Kannatti kuulemma tulla ajoissa töihin
tounge.gif

Eikös tuohon käy vaahtokumin palanen, ihan irrallaan istujan persuksen ja satulan väliin. Helppo kuljettaa eikä tartte liimailla. Ainakin joskus jossakin toimi.
cool.gif

On olemassa ns. kitkamattoa joka on n2mm paksua tiheää vaahtokumin tapaista mustaa pehmeää liukuestettä.Liima toisessa pinnassa.Sitä kun liimaat istuimeen ei luista perä .Löytyy ainakin tka-yhtymän kumi-ja muovitarvike liikkeistä.
confused_orig.gif

On olemassa ns. kitkamattoa joka on n2mm paksua tiheää vaahtokumin tapaista mustaa pehmeää liukuestettä.Liima toisessa pinnassa.Sitä kun liimaat istuimeen ei luista perä .Löytyy ainakin tka-yhtymän kumi-ja muovitarvike liikkeistä.  
confused_orig.gif
Imeeköhän se vettä? Ei viittis kyllä liimata kiinni..  
confused_orig.gif

Tuli tosta mieleen sellanen liukueste, joka laitetaan maton alle..
Leikkais palasen ja kesämmällä testaamaan..  
062802moto_prv.gif

Krosseissahan käytetään jotain non-slip satulanpäällisiä. Omassa kotarissa on sellanen ja pitää hyvin. Suosittelisin hankkiin sellaisen, mikäli on valmis uhraan jokusen juuron enemmän.
smile_org.gif

Tulipa vedettyä kerran spraysilikoonilla pukki, oli vähän kulahtaneen oloinen ja kyllähän se näkö parani. Mutta voihan v....tu, kyllä olo oli kun mummon keinutuolissa. Tyhmyydestä sakotetaan. Sovitaan, että meikis maksoi teidän sakot
withstupid.gif

Mita tahansa muovinhoitoainetta, mutta ei silikooneja - ei ainakaan navan alapuolelle. Eikä mun mielestä yläpuolellekkaan.

Ei ime kitkamatto vettä sisäänsä.Oon ite laittanu sitä veneen lasikuitupenkkiin ja on pysyny jo kolme kesää
tounge.gif

Jokainen on varmaan nähnyt porteiden etureunoissa liukuestekaistoja. Niitä on lähes joka rautakaupassa. Siis tarrakiinnitteistä tuuman levyistä liukuestenauhaa. Kävisiköhän se?

Tulipa vedettyä kerran spraysilikoonilla pukki, oli vähän kulahtaneen oloinen ja kyllähän se näkö parani. Mutta voihan v....tu, kyllä olo oli kun mummon keinutuolissa. Tyhmyydestä sakotetaan. Sovitaan, että meikis maksoi teidän sakot
withstupid.gif

Mita tahansa muovinhoitoainetta, mutta ei silikooneja - ei ainakaan navan alapuolelle. Eikä mun mielestä yläpuolellekkaan.
Sama kävi mulle piikkiaikoina, joutu pitelemään RD:n tangosta oikeen tosissaan...
biggrin.gif

withstupid.gif

Sama kävi mulle piikkiaikoina, joutu pitelemään RD:n tangosta oikeen tosissaan...
biggrin.gif
Juu, samaa vikaa, rystyset valkoisena puristan tankoa..  
confused_orig.gif

Oliskohan kermaani kiillottanut penkin ennen myyntiä? (kerkesin syksyllä ajamaan vajaat 700km, ei enempiä kokemuksia moposta.)
Onko muilla esiintynyt luikkautta cbr1000:sen penkissä?

Voiskohan sen silikonin saada pois silikoninpoistajalla!
Mut en takaa että penkki kestää sitä...
confused_orig.gif
confused_orig.gif
confused_orig.gif
confused_orig.gif

2-puoleista teippiä rulla taskuun ja aina satulaan istuttaessa pätkä siihen. Kertakäyttöistä ja kätevää...
idea3.gif

Mutta mokäänhän ei ole nahan voittanutta!
buttrock.gif

Meidän perheessä tämä ongelma on nyt ajankohtainen. Minä kuulemma olen aika raskas jarrutuksissa... Outoa.

Nyt olen sitten viritellyt uutukaiseen pyörään sellasta liukuestesysteemiä joka kuluu hetkessä puhki... Sitä saa onneksi halvalla paljon, mutta sain palutetta välittömästi, että se on ihan karseen näkönen. Eikö sitä ole kiva siihen viritellä!

Haluaisin nyt sitten laittaa housun persuksiin jotain matskua mikä liukumista estäis. Nahkaa en halua, kun se ei oikein pysy hyvänä pesujen kanssa.
Rukalta eivät ihan heti tarjoutuneet mulle kankaita toimittaan. Kyseessä on siis rukan housut. Gore on niissä sisähousuissa joten voin huoletta ommella...
Mutta mitä ihmettä mä niihin ompelen???
eek.gif

Terva ja pihkakin kun sotkevat penkin ja sehän ei käy!!
Hmmm. Tarviiko tässä nyt alkaa taas vaihtamaan pyörää...

Back