LT '01 kaasu hirttää?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jysky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jysky

New member
LT '01 kaasu hirttää?

Meinasinpa aamulla pakkasta uhmaten lähteä Lotjalla duuniin. Startista kun painoi, niin meinasi kierrokset lyödä rajoittajaan. Tai no ei ihan, mutta yli 4000 ennen kuin sain virrat poikki. Kututti mennä kotilolla.
Yritetty nyt muutaman kerran uudestaan. On käännelty kaasua edes ja takas. Sama juttu. Heti startista kierrokset pilviin. Mitään noista ymmärtämättä tulee mieleen, että jotain on jumissa. Nätisti sen ajamalla sunnuntaina talliin ajoin.
Tolle mitään itse osaa tehdä, mutta ois kiva kuulla onko jollekin muulle osunut vastaavaa kohdalle.
 
Kuuluuko siellä koneen puolella mikään liikkuvan kun vääntää kaasusta? Siis tietysti ilman että kone käy...
 
Täytyi oikein käydä kuuntelemassa....
Juu, ääriasennoissa sellainen napsahdus eli kyllä siellä joku/jotain liikkuu.
 
*Normaaleihin* tyhjäkäynti oireisiin on pyörinyt tällaista ohjetta netin syövereissä:

BMW K1200 Reset Throttle


Key Off
Key On
Turn Throttle to Wide Open
Turn throttle to full close
Turn Throttle to Wide Open
Turn throttle to full close
Turn Throttle to Wide Open
Turn throttle to full close
Key Off
Key On
Start and let the engine seek the proper idle speed without turning the throttle.
One idle is established, Key Off.

Tuota nyt voisi koittaa varmuuden vuoksi, seuraavat lääkkeet kyllä paremmin selville GS-911:sen avulla.

Tämä siis resetoi sen masiinan muistin jotta oppii missä asennossa kaasu siellä on kun säätää sitä tyhjäkäyntiä.
 
Ei vaikutusta.
Kiekaisee muuten aika noppaan tuohon neljääntonniin.....
 
Vastaako se lainkaan kaasuun jos kahvaa veivaa koneen käydessä?
 
En oo suoraan sanoen uskaltanut kokeilla! Ei vaan jotenkin luonto anna periks kokeilla kuinka korkealle (ja pitkään) kylmä kone huutaa.....
 
:D

Vähän yli 6000 kierrokseen nousi. Sitten kaasua lisää ja hölläys. Nyt surisee ihanasti vähän alle tonnin. Oikeessa olit; ei hajonnu. Tai mites se nyt hajois. Vasta ensimmäinen 100 tkm ajettu
 
Ihan kuin olisi cruise ollut päällä ja tuolla konstilla sitten vapautti sen... ota noista sitten selvää...
 
DII, käyhän muo mullaki kylmänä jossai liki kolmes tonnissa alkuun, mutta kuulunee normaaliin pakkaskäynistykseen..
hieman aiheeseen liittyen kysymys. onko vaijerit rasvattavissa tuossa versiossa, tai tietenkin on mut auttaako nihkeyteen ? vai uusitaanko heti vaan ??
 
DII, käyhän muo mullaki kylmänä jossai liki kolmes tonnissa alkuun, mutta kuulunee normaaliin pakkaskäynistykseen..
hieman aiheeseen liittyen kysymys. onko vaijerit rasvattavissa tuossa versiossa, tai tietenkin on mut auttaako nihkeyteen ? vai uusitaanko heti vaan ??

LT:n kaasuvaijereita ei saa rasvata kuin Teflon-voiteella. Ja ne jouset kaasuläpillä on kyllä sitä luokkaa, että kaasuvaijereiden takertelustakaan tuollainen liian korkea tyhjäkäynti ei johdu. Jumalattoman jäykkä kaasu kuitenkin on kuitenkin yksi (varsinkin vanhempien) LT:n tyyppivioista, joka korjataan ostamalla päivitetty vaijerisarja. Tuo tyhjäkäynnin juuttuminen johtunee ehkä tyhjäkäyntiä säätävän askelmoottorin / TPS-tunnistimen häiriöön. Minulla on tehnyt nyt kahtena keväänä jo sitä että tyhjäkäynti jää liian korkeaksi (1300 lämpimänä). Ongelma korjaantuu kun ajan Askelmoottoria "runkkaavan" TPS-testin parikymmentä kertaa läpi. Sen jälkeen toiminta palaantuu normaaliksi. Eli korotettu tyhjäkynti kylmästartin jälkeen joka laskee kohtuullisen nopeasti ~1000RPM tasolle.
 
Back
Ylös