• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Lukko kysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja koivusuo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

koivusuo

New member
Tarttis saada lisälukko mopottiin. Valinta on vaikea. Mitä suosittelisitte, jarrulevylukkoa vai kaarilukkoa? Myös hälyttävä Xena kiinnostaa, varsinkin kun on nyt VAT hyväksytty. Ideana aika järkevä, mut mitenkä toimii käytännössä?

Jos saat kaarilukolla pyörän kiinni johonkin, niin silloin se on varmasti parempi, muutenhan levyjarrulukko ajaa saman asian. Kannattaa myös ostaa semmoinen lukko jonka mahtuu penkin alle tai jonnekin mukaan, koska muuten se ei koskaan ole siellä missä sitä tarvitaan.

Ootko harkinnu levylukko/ketju yhdistelmää? Siinä olis levylukko ja kettinki samassa paketissa. Levylukkoa vois pitää sitten aina mukana.

Itellä ei Xenaa ole mutta siitä löytyy haulla varmaan juttua. Sillä on kuulemma tapana huutaa huvikseen esim sateella.
biggrin.gif

Ottia tuota... Ostin tänään Xena XN14 -levyjarrulukon (VAT-hyväksytty) ja kävin viemässä sen pyörään kiinni. Ylläri! 14 millinen tappi oli liian paksu eturenkaan jarrulevyihin, joten laitoin sen sitten kiinni takapäähän.

Mopo on siis lukittu rattilukolla ja Xena möllöttää takapäässä. Onko tuosta levyjarrulukosta hyötyä takapäässä, oman logiikkani mukaan se toimii sielläkin ihan yhtä hyvin?!?

Pitää vissiin vielä investoida sitten ketjuun, niin mopo ala olla sitten riittävästi lukittu. Persaukiset vorot vievät mopon vaikka olisi miten kiinni...

Mulla on kanssa ollu tuo Xenan XN14 (VAT-hyväksytty) käytössä parisen viikkoa, ja toimii ihan ok, pl. mitä nyt tulee ite toisinaan tunaroitua irrotuksessa, jollon rääkäsee hetkisen. Ja en usko että vesisateen kanssakaan tulee mitään sen suurempia ongelmia, koska käytän myös Bilteman-moottoripyöräpeittoa jonka alla myös lukko möllöttää.

itse ostin viime kesänä Abus-merkkisen kaarilukko/ketju hässäkän n.140e. helvetin hyvä on täytyy myöntää. saa näppärästi laitettua puun ympärille kettingin ja sitten kaarilukon esim vaikka takarattaaseen tai jonnekkin, mihin kukin itse haluaa. tosin on mulla vielä varmuuden vuoksi jarrulevylukko ja hälytin
wink.gif

Pakko mainostaa tähän sen verran että paras ja varmin ratkaisu MINUN mielestäni on tuo gsm hälytin järjestelmä. Hinta samaa luokkaa VAT xenan kanssa ja on varmasti kuuluva ratkaisu kun se soittaa sinulle kotiin. Käykää katsomassa:

Häläri

Mulla on kanssa Xena 14 ja hyvin menee sekä eteen että taakse. Nykyään mallit on paremmin kosteussuojattuja eli ei kai pitäis enää herkästi hälyytellä itekseen, ei ainakaan ole sattunut... Lukko on näppärä käyttää ja kulkee mukavasti mukana. Hinta org kaupassa oli jotain 60 egee??

Tosin kyllähän pyörä lähtee jos on lähteäkseen vaikka olis mitkä systeemit...

Back