• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Lyhyet kahvat

artoodetoo

Member
Tuonossa kytkin alkaa vetämään kovasti alhaalta joka vaikuttaa olevan ominaisuus eikä vika mitä videoita on katsellut. Kytkinpuoli on kovasti hankala kun kahdella sormella operoidessa muut sormet estävät kytkimen kahvaan asti rutistamisen, eli ei irrota kokonaan vetoa. En usko että opin käyttämään kolmea tai neljää sormea koska on niin hidasta ja kankeaa se touhu, joten hommaan lyhyet kahvat. Vaihtoehdot näyttävät nyt olevan "PUIG RACING LEVERS (PAIR) - SHORT" tai "LSL CLUTCH LEVER SHORT (+toisellekin puolelle pitää hommata että ovat saman näköisiä)". Onko kenelläkään kokemuksia em. tuotteista? Onko jokin parempi vaihtoehto olemassa?
 
Viimeksi muokattu:
Molemmat ihan laadukkaita. Vilkase myös PP-Tuningin vastaavat, ne on kans hyviä. LSL ja PP tuning kahvoista itelläkin kokemusta. Suomesta tota PP-tuningia saa supremebikesilta ainakin.
 
Kiinalaiset 15€ lyhyet kahvat on mullakin mutta Teneressä. Laadultaan paremmat kun hinta antaa ymmärtää mutta kahvan sovituksessa väljää ja heilui jonkin verran ylös/alas. Ohut shimmiprikka vivun ja rungon väliin poisti välykset ja hyvä tuli.

Varauksella suosittelen kiinalaisia liipasimia, saattaa olla pientä sanomista tai sitten ei. Jos haluaa varmuudella laadullaat bolt-on kahvat niin kannattaa ostaa merkkikahvat, jos pienet väljät ei haittaa tai osaat shimmata väljät pois niin kiinalaiset on ihan ok.

Mä olen vuosien aikana tilannut peräkärryllisen verran kaikenlaista tavaraa kiinasta ja vähintään kottikärryllinen on palautettu tuotantoon romuttamon kautta. Osa on ihan ok, osasta saa pienellä vaivalla hyvän ja toimivan, loput on sitten hienoja näköiskopioita jotka myyjän puheiden mukaan ovat aivan huipputuotteita.
 
Kiinalaisia en osta, ovat mahdollisesti hengenvaarallisia, voivat toimia ihan ok kunnes eräänä päivänä jarru lukkiintuu varoittamatta.

Eli eräänä päivänä kiinalainen kahva aktivoituu, runttaa itsekseen kahvan pohjaan ja painaa paineet pääsylinteriin?
 
Epäilyttäviä vähintään, ellei suorastaan epäluotettavia kaikki killisilmien touhut ja tavarat😁.

Onhan siinä jotain oltava väkisinkin pielessä, jos joku käikäle toimii moitteetta, täyttää tehtävänsä ja viideksellä hintaa vastaavaan "oikeaan" tuotteeseen verrattuna.
 
Noijen kiinalaisten osien kanssa touhuaminen vaatii kyllä käyttäjältä sen verran teknistä ymmärrystä, että pystyy itse varmistamaan niiden oikeanlaisesta toiminnan, koska kokemuksella voin sanoa, että valmistaja tai myyjä ei sitä useinkaan ole varmistanut. Jos pystyy itse toteamaan tuotteen rakenteen ja toiminnan asialliseksi, niin Kiinan tavaraa saattaa huoletta käyttää. Toki esimerkiksi materiaaliongelmat, jotka voivat johtaa mm. osien murtumisiin ovat sellaisia, joita ei monestikaan pysty ennalta varomaan. Kiinan rojuista löytyy käyttäjäkokemusta täälläkin vähintään sen peräkäkärryllisen verran ja perstuntumalta sanoisin, että noin puolet on ollut kerralla käyttökelpoista, 40% on saatu toimivaksi pienellä jatkojalostuksella ja loput ovat olleet täyttä kuraa.
 
Viimeksi muokattu:
Eli eräänä päivänä kiinalainen kahva aktivoituu, runttaa itsekseen kahvan pohjaan ja painaa paineet pääsylinteriin?

Ei, vaan huonosti koneistettu kahva ei välttämättä päästä pääsylinteriä lepoasentoon niin, että yhteys jarrusatulasta nestesäiliöön aukeaa. Tämä ongelma ei välttämättä paljastu, ennen kuin jossain tilanteessa jarrusatulan lämpenemisen vuoksi neste laajenee riittävästi, jolloin jarru hirttää kiinni. Ratapäivillä näistä on vuosien varrella joskus tullut muistaakseni kaatojakin.
 
En kyllä ikinä ite laittaisi jarrukahvaksi mitään no name tuotetta jonka alumiini laatu voi olla purukumia vastaavaa.
Onhan noita kiinan kamoja jotka ok, mutta paljon myös paskaa. Valehtelua raaka-aineista jne. Hienoista säädettävistä kahvoista putoaa osat yms.
 
PTuru, se on just noin. Jos ei ole minkäänlaista ymmärrystä tekniikasta niin parempi ostaa kalliimpia merkkituotteita, joista osa valmistetaan kiinassa brändättynä.

Kiinassa valmistetuissa tuotteissa ei ole ongelmana varsinaisesti valmistusmaa vaan se että porukat kuvittelee että satasen tuotteen saa markalla. Kiinasta saa laatukampetta mutta sitä ei sitten saa markalla.
 
Juu elekee vitussa ostoo mitään kiinasta. Ostakaa mieluummin 400% katteella siltä laatutoimittajalta mikä tekee ne romunsa siellä samalla kiinan tehtaalla. Sitte jos haluaa hc-kieltäytyjäks niin voi luopua suurimmasta osasta pyörän pulteista ja laakereista ja samalla viskata sen tangossa killuvan älyluurin roskiin.
 
Juu elekee vitussa ostoo mitään kiinasta. Ostakaa mieluummin 400% katteella siltä laatutoimittajalta mikä tekee ne romunsa siellä samalla kiinan tehtaalla. Sitte jos haluaa hc-kieltäytyjäks niin voi luopua suurimmasta osasta pyörän pulteista ja laakereista ja samalla viskata sen tangossa killuvan älyluurin roskiin.

Sä et taida tajuta mistään mitään.
 
Ducatissa oli ostaessa aidot Pazzot, mutta väärän värisillä säätimillä. Ajattelin kokeilla tilata kiinasta 20€ halpikset mieleisllä väreillä ja käyttää väriosat niistä. Pazzoon olisi saanut säätimiä mutta huimaan hintaan.

Kiinan kahvat olivat paljon siistimpää työtä koneistusjäljeltään ja eloksoinniltaan kuin Pazzot ja laitoin koko hilppeet Pazzojen tilalle. Jätin Pazzon adapterit, mutta kahvaosa kävi heittämällä. Olen erilainen nuori varmaankin.

Kotarissakin on oranssit lyhyet kiinakahvat ja edellisessä Trumpassa oli kiinalaiset myös. Semmoinen ero noissa ainakin on, että Pazzon ruuvit ovat haponkestäviä, eli A4 ja kiinalaisissa ruostumattomia A2.
 
Viimeksi muokattu:
Oma kokemus kahvojen hankinnassa on että on aivan tuurista kiinni saatko hyvät.
On ollut kiinan kahvaa, LSL ja Rizoma + jotain muita.

Itsellä ollut seuraavia vikoja merkkiin katsomatta:
-Etäisyys säätö ei riitä, lähimmässä asennossa jarrukahva jäi liian eteen
-Vipumekanismin nivelpiste erilainen kuin alkuperäisessä, kytkin muuttui järkyttävän raskaaksi
-liittyen edelliseen, kytkin alkoi luistamaan kovan kuorman alla
-Jarruvalon kytkimen vastakappale väärä mitoitus, jarruvalo paloi koko ajan
-Jarrukahvasta tippui ajossa kaikki säätöosat ja kahva ns.purkautui ajossa

Enään ei jaksa kikkailla aftermarket kahvojen kanssa ellei ole joku todella hyvä syy.
 
Gilles Toolingilla on ihan hyviä vaihtoehtoja, tosin ei sieltä halvimmasta päästä.
Itsellä on Gillesin kahvat RSV4:ssa, laatu on hyvä, kytkimen vetosuhdetta saa säädettyä epäkeskopalikoilla.
 
Intressant!

Pitikin käydä heti tsekkaamassa omat kiinanpulikat, että toimii oikein.
Päivitin just eikä ole ajettu metriäkään. Näyttäs toimivan oikein eli on tilaa pääsylinterin tapin palautua.

Se on totta, että Kiinasta "kaikki" tulee. Eri asia onkin mikä on laadukasta ja mikä ei.
Laadun varmistaminen vaatii aika jykevän koneiston sitä valvomaan.

Yksi vaihtoehto on ostaa "tunnetulta" Eurooppalaiselta kauppiaalta Kiinankamat.
Siinä joutuu toki maksamaan ylimääräistä, mutta jonkinlainen laadun tarkistus on tehty.
 
Ihan oikeita huomioita tuolla aiemmin ja perustelutkin kohdillaan.

Eli busines as usual riippumatta siitä mikä on laji.

"Erikoisosien"..... ja sen mukaisen hinnan maksaessaan on toki "oikeus" odottaa lähtökohtaisesti
hieman enemmän, mutta ei ole tähänkään saakka ollut "marmorikamankaan" kanssa
absoluuttinen totuus se, että kiinni vaan ja menoksi. Todennäköisyys vaan on hieman suurempi.

Materiaalien laatuongelmia/eroja toki on, pienempiä ja välillä suurempiakin, mutta sitten mennään
väkisin taas siihen...... että onko asia käytännössä olennainen.... ollaanko silti "tontilla" ?.

Halpistuotteiden suhteen ei tosiaan haittaa jos kykenee hieman tutkiskelemaan tuotetta ja
sovittelun yhteydessä havaitsemaan jotain ongelmaa.
Näillä eväillä sitten säästää monessa kohtaa, monessa asiassa ihan oikeasti, eikä tarvitse mennä edes
siihen legendaariseen..... tein itse ja ajattelin säästäväni :D.

Jos lähestyy osahommaa jonkinlaisella pitemmällä perspektiivillä, ei tarvitse mennä
edes "kivi ja miekka" kaudelle kun yhtään makaroonien "laadukasta billetpalikaa" ei kukaan
täysjärkinen ruuvaaja uskaltanut laittaa mihinkään ilman mittausta ja sovittamista.
Ei vaikka ei ajettaisi pää soikeana kisaakaan :D.
 
Back
Ylös