• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

M1800 r

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ghostos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ghostos

New member
Heips!!!!

Eli keväällä olisin tommosta havittelemas, ktm 300 exc:n kaveriksi.

Onko niin hyvä mitä puhutaan? Tyyppivikoja? Matkapyöräksi parahultainen.?. Räyhähenkinenkö?

Joulut
062802moto_prv.gif
 
Helvetin hyvä
062802jumpie_prv.gif

Suoratputket ja ruiskun päivitys niin johan lähtee. Mitää pahaa en pysty sanomaan jos malli ja ajoasento muuten sopii.
 
Viritys potentiaali hyvin, USD keula, radiaalijarrut.

Putket,Commanderi&Hyperchargeri ni tulee aivan tolkuttomasti lisää potkua.
 
Joo, jos on customi tyyppiä... niin sanoisin että paras customi mitä ikinä on tehty ja hemmetin hyvännäköinen.. oli viime syssynä kyseinen mopo ja ajoin 2500km... mutta, kun on bussikuski niin ON
inlove.gif
ja sen verran pers aukinen ettei pysty pitää kun yhtä kerralla
sad_orig.gif
 
([Sepi sanoi:
@ Tammi. 15 2009,16:25)]Viritys potentiaali hyvin, USD keula, radiaalijarrut.

Putket,Commanderi&Hyperchargeri ni tulee aivan tolkuttomasti lisää potkua.
Commanderia pidän kyllä melko turhana ostoksena. Ruiskun päivitys ja menoks...............
 
Commanderia pidän kyllä melko turhana ostoksena.

Sama homma, olen aina ihmetellyt tätä voimakomentaja innostusta erityisestu Suzukin tapauksessa.

Tota ruiskuahan pystyy säätämään (en minä, mutta joku taitava) tai säädättämään ihan omien mieltymysten mukaan.

Voimakomentaja ei käsitykseni mukaan tuo mitään lisäarvoa mitä ei valmiiksi olemassaolevilla säätömahdollisuuksilla saisi aikaan.
Tällä foorumillahan oli taannoin onkun bussikuskin varsin kattava raportti ruiskusäätöasioista. Pätee muihinkin kuin busaan.

No, enpäs enempää tiedä kun omassa on vain hieman ruiskua säädetty että pintakaasulla lähtis vähän joustavammin liikenteeseen.

Kotikonsteista helpoin ja halvin vois olla TRE, joka valehtelee ruiskulle nelosvaihteen olevan päällä jatkuvasti ja rajoitukset poistuu....tiedä sitten miten toimii.

Onko kukaan kokeillut TRE palikkaa tässä mallissa?
 
Samma här,kiinnostaisi myös toi TRE(lausutaan Tampere)
nixweiss.gif

intruun.Mutta,jotenkin tuntuu typerältä,että vain muutamiin merkkeihin pystyy ruiskun säätöihin kajoamaan.Lähinnä nyt tulee mieleen Suitsan lisäksi Kotari,johon sai ns.Akra mapin.Luulisi olevan jo valmistajankin etu,että moinen mahdollisuus löytyisi joka pyörästä,edes mainosmielessä.Toisaalta ne jotka pyöriään säätelevät,ovat varmaankin aika marginaalinen ryhmä noin kokonaiskuvaa ajatellen..Niin ja alkuperäiseen kysymykseen,iso Intru on hyvä ostos omasta mielestäni.Kevyt liikutella jopa paikallaan,puhtia,ulkonäköä,modattavissa vaikka minkälaiseksi jos rahnaa riittää,voi ajella rauhassa fiilistellen tai muoviluotiletkaan liittyen..(ei herneitä).Eli käy kokeilemassa..
 
Commanderia pidän kyllä melko turhana ostoksena.

Sama homma, olen aina ihmetellyt tätä voimakomentaja innostusta erityisestu Suzukin tapauksessa.

Tota ruiskuahan pystyy säätämään (en minä, mutta joku taitava) tai säädättämään ihan omien mieltymysten mukaan.
Pirkanmaalla on pari paikkaa josta löytyy ohjelma jolla ( muistaakseni ) säädetään 5 eri kierrosaluetta. Homma kestää alta puolituntia. Paljon halvempi kuin commanderi joka maksaa kai n.300e ( ? ). Tämä nim.om Suzuki jossa säädön voi tehdä. Pyörä muuttui kyllä uskomattoman paljon. Kaikki nykiminen mm. loppui siihen!

Koskas muuten ne ajokelit alkais
sport05.gif
?
 
palios se kulukee? onko mitattu lentokentällä? oliko rajoitin tässä siihen 215 kmt vai 225 kmt nopeuteen? tampere vissiin poistaa senkin. eli manse eli mne eli tre.
 
Ite en ole vielä päässyt mopoa kunnolla kurittamaan,kun on
vielä sisäänajo kesken.Tuli tehtyä ostos niin myöhään syssyllä..
Toivottavasti maaliskuussa jo pääsisi suhailemaan,kevät voi tulla hyvinkin ajoissa kun nää talvet nyt on mitä on.
Nii,tekeekös se Bike Doctor siellä TRE:lla suitsaan niitä säätöjä,olis ilmeisesti sisäänajo hyvä hoitaa ekaks alta pois?
 
Ite en ole vielä päässyt mopoa kunnolla kurittamaan,kun on
vielä sisäänajo kesken.Tuli tehtyä ostos niin myöhään syssyllä..
Toivottavasti maaliskuussa jo pääsisi suhailemaan,kevät voi tulla hyvinkin ajoissa kun nää talvet nyt on mitä on.
Nii,tekeekös se Bike Doctor siellä TRE:lla suitsaan niitä säätöjä,olis ilmeisesti sisäänajo hyvä hoitaa ekaks alta pois?
Tekeehän se, ja sisäänajo on juu ihan hyvä hoitaa pois vaikka kyllä jotkut käy ihan pakasta vedettyjäkin säädättämässä.
 
Rupes kanssa kiinnostamaan tämä malli jos TRX menee kaupaksi. Jos vaikka päivittäisi Hondan samantien reilut 2x isompaan. Omat toiveet pyörän suhteen tällä hetkellä kun ovat:

1.) Noin 100+ hv ja yli 130nm
2.) Pysty tai muuten rennohko ajoasento
3.) Kardaaniveto
4.) Kaksi sylinteriä

Toiveita vain tosin, mutta sanokaas löytyykö toista pyörää alle 15te hintaluokassa uutena tai käytettynä, joka nuo toiveet täyttäisi?

M1800R on tosin makuuni noin 100kg liian painava. Mites se menee mutkateillä? Haittaako leveä takakumi, kuten MP lehden arvostelussa uudessa H-D Rockerisssa? Entäs kallistusvara, riittääkö nautittavaan ajamiseen?
 
Eihän tuommoinen 350-kiloinen ´malmikasa´, joka on vielä rakenteeltaan matala ja leveä, voi kovin hyviä kallistusvaroja tarjota. Kyllä siinä raapii joku kohta maata jo todella helposti. Rauhalliseen cruisailuun se on omiaan, ei sporttiseen ajoon.

Suzukin boksia voi tosiaan säätää, ja säätövara on tämän pyörän käyttötarkoituksen huomioiden enemmän kuin riittävä. Joten jos nyt ei satu lompuuki pullottamaan perstaskussa niin että meinaa oikein ahistaa, en näe ainuttakaan järkevää syytä alkaa asentelemaan jotain PC:tä tämäntyyppiseen härveliin.
 
Eihän tuommoinen 350-kiloinen ´malmikasa´, joka on vielä rakenteeltaan matala ja leveä, voi kovin hyviä kallistusvaroja tarjota. Kyllä siinä raapii joku kohta maata jo todella helposti. Rauhalliseen cruisailuun se on omiaan, ei sporttiseen ajoon.

Suzukin boksia voi tosiaan säätää, ja säätövara on tämän pyörän käyttötarkoituksen huomioiden enemmän kuin riittävä. Joten jos nyt ei satu lompuuki pullottamaan perstaskussa niin että meinaa oikein ahistaa, en näe ainuttakaan järkevää syytä alkaa asentelemaan jotain PC:tä tämäntyyppiseen härveliin.
Kyllä se taipuu ainut vaan jalka tapit vaan raapii mutta se lisää vaan katu-uskottavuutta
biggrin.gif
onko sulla kuinka hyvä kokemus mielipiteestäs, vai esson baarissa ootte jutellu
033102bebe_1_prv.gif
 
Tosta Commarista sen verran että, en pidä sitä turhana hankintana! Saa säädeltyä koneen huomattavasti tarkemmin, eikä sieltä sun täältä. Ja tuskin noita myytäis niin paljon jos ne turhia olis, ainakin kisakuskit käyttää, vaikka Suikkasen oma boxikin on säädettävissä niin kisa puolella tuntuu Commari pitävän pintansa!? Enkä puhu nyt pelkästään Intikan tapauksesta vaan yleisesti.
 
M1800R on tosin makuuni noin 100kg liian painava. Mites se menee mutkateillä? Haittaako leveä takakumi, kuten MP lehden arvostelussa uudessa H-D Rockerisssa? Entäs kallistusvara, riittääkö nautittavaan ajamiseen?
Hvin menee. Verrattuna muihin customeihin, ihan sairaan hyvin.
Ei ehkä pärjää wannabe RR pyörille, mutta normaalille ihmiselle riittää mutkaominaisuudet ihan hyvin (tai ainakin mulle).

Eikä tunnu vauhdissa niin painavalta kuin mitä oikeasti on.

Jalkatapit raapii maata liian helposti, mutta siihen tottuu jotenkuten.

Leveä takakumi ei haittaa vaikka niin väitetäänkin.
Sen sijaan ensiasennus Dunlop haitaa ja on vaarallisen liukas kumi.

Metzeler ME880:t kun laitoin tilalle ei ongelmia ole enää pidon kanssa ollut vaikka Dunlopeista pieni kammo jäikin.
Samalla muuten ilmeisesti maavara suureni vähän koska jalkatapit ei enää ihan niin helposti raavi maata.
 
Tosta Commarista sen verran että, en pidä sitä turhana hankintana! Saa säädeltyä koneen huomattavasti tarkemmin, eikä sieltä sun täältä.
Raskas vastaväite
bawling.gif
! Suzukin kohdalla rahan hukkaan heittoa joka euro.

Tohon ajettavuuten sanoisin , että kun rengaspaineet on kohdallaan menee mutkatkin jouheesti
062802moto_prv.gif
. Siis customista kun puhutaan
sport05.gif
 
Kyllä se taipuu ainut vaan jalka tapit vaan raapii mutta se lisää vaan katu-uskottavuutta
biggrin.gif
onko sulla kuinka hyvä kokemus mielipiteestäs, vai esson baarissa ootte jutellu
033102bebe_1_prv.gif
Yhden viikonlopun ajelin moisella 1800:lla viime kesänä, ehkä n.300-400km. Mutkapätkää ei tosin tarvinnut ajaa kuin 2km, niin huomasi, ettei se ole sinne kaikista paras kampe. Ei customiksi suinkaan huono mutkissa, melko vakaa ja hyvät jarrutkin, mutta kallistusvaraa on customien tapaan aika vähänlaisesti.

Suuri massa jo yksistään karsii enemmät kaahailun halut, no tämähän ei tietysti ole vain negatiivinen asia, pysyy ajolupa ja saattaa elää vanhaksi. Eikä tämän tyylisellä pyörällä tietenkään ole edes tarkoitus päästä kovaa mutkateillä.
 
Hvin menee. Verrattuna muihin customeihin, ihan sairaan hyvin.
Ei ehkä pärjää wannabe RR pyörille, mutta normaalille ihmiselle riittää mutkaominaisuudet ihan hyvin (tai ainakin mulle).

Eikä tunnu vauhdissa niin painavalta kuin mitä oikeasti on.

Jalkatapit raapii maata liian helposti, mutta siihen tottuu jotenkuten.

Leveä takakumi ei haittaa vaikka niin väitetäänkin.
Mulla nuo kokemukset kustomeista rajoittuu VT750C5 Shadowiin (05). Osui silmään tuo: "...verrattuna muihin kustomeihin, ihan sairaan hyvin." Tarkoitatko verraten muihin isoihin kustomeihin, vai ihan kaikkiin?

Ajelin viime loppukesänä n. 3500km Hondalla ja sain tasan kerran jalkatapin maahan - liikenneympyrässä. Mutkateillä +100km/h vauhdeissakin on vielä pysynyt tapit ilmassa. Toki TRX:llä pystyy menemään vielä reippaasti kovempaa samat paikat.

Kuskina olen keskivertoa heikompi, joten mitään älyttömiä en aio yrittääkään.

Kiitos tiedoista. Pistää kyllä miettimään, jos TRX tuosta menee...
 
Back
Ylös