M1800 r

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ghostos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuskina olen keskivertoa heikompi, joten mitään älyttömiä en aio yrittääkään.

Kiitos tiedoista. Pistää kyllä miettimään, jos TRX tuosta menee...
Sitä paremmin tuollaisella isolla koneella pärjää kun tietää ajaa maltilla.
Itse pyörästä voi hyvällä omallatunnolla sanoa pelkkää hyvää. Voima riittää ja väännöllä ajaa vaikka miten rauhallista ja leppoisaa lenkkivauhtia.

Vähän tuosta kallistusvarasta tehdään liian iso mörkö.Luonnollisesti tapit saa asfalttiin,niinkuin joka pyörästä.Joku ratakettu kiroaa mopoaan, vaikka korva raapii maata.Ainahan ne rajat jossain tulevat vastaan.Ei se silti edes painavassa customin möhkössä tarkoita,että 60-80km/h teillä tarvitsisi mitenkään yyber varovaisesti ajella,vaikka olisivat kuinka kikkaraisia.
Mutkiinkin taipuu juu,kiitos kääntyvän etupyörän.Takarengas on leveä,mut kai se on suunnittelussa otettu huomioon,kuten tuossa yhden edellisen viestin HD:ssakin.Edelleenkään se ei tarkoita,että kurviin mentäessä tarvittaisiin Kippari Kallen tumppuja ja KAIKEN huomioon ottavaa ennakoivaa ajotapaa.Yhteenkään mutkaan en ole joutunut pysähtymään,pakittamaan ja tähtäämään uutta tiukempaa ajolinjaa :pMutta tämä tästä..
Kuukausi ja kauden aloitus aikas liki..toivottavasti..

Ainakin se on kuukautta lähempänä
062802jumpie_prv.gif

Juu ja taittuu se.......( jos taittuu
nixweiss.gif
)

Mulla nuo kokemukset kustomeista rajoittuu VT750C5 Shadowiin (05). Osui silmään tuo: "...verrattuna muihin kustomeihin, ihan sairaan hyvin." Tarkoitatko verraten muihin isoihin kustomeihin, vai ihan kaikkiin?
Kerran olen ajanyt VT750C2:lla ja kerran istunut VT600:n päällä joten kokemus on vähäistä noista pienemmistä.

Enimmäkseen vertaan muihin isoihin kustomeihin.

Tuossa kun on ollut myös muutama epäileväinen sen kallistusvaran suhteen niin sanottakoon nyt vaikka niin, että mulla joskus olleella VN15SE:llä vaikka vedin kuinka lujaa tahansa (omasta mielestä) mimmoseen mutkaan tahansa ei tapit koskaan ottaneet maahan.

Mutta tällä nykyisellä M1800R:llä tappi laahaa maata jo melko huomaamatta ja melko aikaisessa vaiheessa.
Silti sillä voi vetää jokaiseen mutkaan sikapaljon lujempaa (jos haluaa) kuin em. kawalla.

Pyytämättä ja ylättäen se tappi usein maahan osuu, mutta siihen tottuu.

Takarengas on leveä,mut kai se on suunnittelussa otettu huomioon,kuten tuossa yhden edellisen viestin HD:ssakin.

Yhteenkään mutkaan en ole joutunut pysähtymään,pakittamaan ja tähtäämään uutta tiukempaa ajolinjaa.

En tiedä, MP maailman jutussa Rockeria ajanut testaaja veti ekan mutkan vastaantulijoiden kaistan yli sen reunaan. Onnekseen ei tullut ketään vastaan. Että jotta koska kun, en tiedä miten on suunnittelussa huomioitu, muttei tuo vakuuta jos työkseen koeajavakin kokee tuollaisia ylläreitä. Mutta eri pyörästähän tässä on kyse tietty.

Kausi alkaa juu noin kk kuluttua.
thumbs-up.gif
biggrin.gif

Saa nähdä millä.

Voi vain ihmetellä miten kummassa leveä rengas HD:n alla on vaarallinen? Jos näin niin jälleen yksi syy olla ostamasta ylihintaista pyörää
033102ass_1_prv.gif

Mitään ongelmaa itsellä ei ole ollut , mutta pidänkin ilmanpaineet riittävinä
033102bebe_1_prv.gif

Siis tätäkö: Rokkeri?
Ja siksi, että oli levee rengas?

Hyvä MP maailman testaaja!  
thumbs-up.gif
En nyt saa töissä tuota linkkiä auki, joten en tiedä sanoa.

Tämä lehti 1/09 kyseessä:

http://www.mpmaailma.fi/index.php?magazine=1

Ja tällainen pyörä:

http://z.about.com/d/motorcycles/1/0/S/2/-/-/FXCWSoftailRocker.jpg

Aika hyvin lyttäsi koko laitteen ajo-ominaisuudet jutussa. En nyt ulkoa sen tarkemmin muista, mutta muistaakseni piti takarenkaan matalaa profiilia ja kokoa (oisko 240/40) syynä siihen, että pyörä on erittäin kankea.

Joku jollain lehti on käsillä voi kertoa tarkemmin.

Itsellänihän ei ole kantaa tahi kokemusta asiaan, kun en ole ajanut pyörää jossa moinen rengastus on. Siksi asia kiinnostaakin.

jutussa Rockeria ajanut testaaja veti ekan mutkan vastaantulijoiden kaistan yli sen reunaan. Onnekseen ei tullut ketään vastaan. Että jotta koska kun, en tiedä miten on suunnittelussa huomioitu, muttei tuo vakuuta jos työkseen koeajavakin kokee tuollaisia ylläreitä.
Kuulostaa kyllä kovastipaljon käyttäjävirheeltä. Ja aivan erityisesti se, jos todellakin veti jo ENSIMMÄISEN mutkan pitkäksi. Se kuulostaa jopa aivan ns.junnumokalta.

Vaan enhän osaa varmaksi sanoa, kun en ollut paikalla.

Itsellänihän ei ole kantaa tahi kokemusta asiaan, kun en ole ajanut pyörää jossa moinen rengastus on. Siksi asia kiinnostaakin.
Juu, sama Rokkeri se on.

Ei ainakaan mulle ole aiheutanut mitään ongelmaa Suzukin tapauksessa.
Samaahan väitettiin vuoden 06-07 lehtijutuissa, joita lueskelin ennen ostamista, M1800R:stä, mutta mielestäni aika perättömiä juttuja.

Onhan se nyt tietenkin kankeempi kuin joku 100 kiloa painava metrin mittainen 600:n kyykky, mutta onko se sitten mikään ylläri kenellekään.?

Älä siis suotta pelkää noita lehtijuttuja.

Mun mielen vakuutti M109Riders foorumin jutut asiasta. Siellä oli yllättävän hyviä ja luotettavaksi paljastuneita arvioita tärinöistä ja ajo-ominaisuuksista. v. 2007 ei vielä suomifoorumeilla paljoa juttuja asiasta ollut.

Vilkaisin tuota MP maailman juttua nyt kotona. Lainausta: "Jyrkempiä mutkia täytyy lähestyä vielä hitaammalla vauhdilla, ja silti Rocker C meinaa puskea mutkan suoraksi. Ensimmäinen yritys päättyi vastaantulijoiden kaistan ulkoreunaaan... Syy moiseen haluttomuuteen löytynee 240/40 kokoisen renkaan mittasuhteista... Nopeammissa mutkissa Harley käyttäytyy suhteellisen neutraalisti..."

Jne.

Kai se sitten noin on,paha tässä kenenkään ammattitaitoa on kyseenalaistaa.Joku lehti saisi kyllä tehdä jonkunlaisen testin noista isoista customeista radalla,vertailuksi muutama 600cc vastaava.Lopuksi nämä sotanorsut voisi nolata vaikkapa kilosella giksuttimella,jolla vedettäisiin kiekura kaks,ikäänkuin malliksi
tounge.gif

En ole kummallakaan ajanut, mutta saattaisko toi Rockerin "kankeus" johtua loivemmasta keulakulmasta?

Rocker C

Rake/Trail  36.0° / 6.20 in. (15,784cm)
Wheelbase 69.2 in. (175,768cm)

M1800R

Rake/Trail  31.25° / 4.4 in. (11,176cm)
Wheelbase 67.5 in. (171,45cm)

fxcwc_dom_c01_sws_s.jpg

Lg+2006_Suzuki_1783cc_Boulevard_M109R+Right_Side_View_Silver.jpeg.jpg

ja onhan tossa suzukissa 130 eturengas hd:ssä vain 90...  
nixweiss.gif

Tota pituutta ja keulakulmaa itsekin juuri "harrikkaystäväni" kanssa eilen mietittiin. Minä olin selvin päin..............
tounge.gif

hyvä on ajaa ,mutta yksi paha miinus ,täristää voimakkaasti kun nopeutta nostaa , tasakaasulla menee hienosti ,merkkiliikkeen meilestä on ominaisuus ,itse kyllä epäilen jotein olevan vialla

hyvä on ajaa ,mutta yksi paha miinus ,täristää voimakkaasti kun nopeutta nostaa , tasakaasulla menee hienosti ,merkkiliikkeen meilestä on ominaisuus ,itse kyllä epäilen jotein olevan vialla
No joo.
Itse pidin tärinättömyytä yhtenä ostokriteerinä. Sitä tosin oli mahdoton todeta kun missään ei tuolloin ollut mahdollisuutta koeajaa.
Ostin siis "sian säkissä" luettuani ,m109riders foorumilta sata tärinättömyyttä puoltava kommenttia.

Ja voin vakuuttaa, että tämä on yksi tärinättömimmistä isoista customeista, jos ei tärinättömin.

Totta kai tärisee ja vatkaa kun isolla vaihteella kiihdyttää, mutta se kai nyt on ison V2:n ominaisuus eikä vika.
Jos tärisee jatkuvasti ni sitten hoitoon ja nopeesti. (pyörä siis).

Kyllä minunkin pyörän heiluu ja vatkaa kun isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla alkaa kiihdytyksen. Tuskin mittaria näkee, mutta se kuuluu asiaan.

Pääasia on se, ettei kädet puudu ja peileistäkin näkee.

Älä siis sure, hyvä ja tärinätön pyörä sulla on.

Onko muita suosituksia kuin tämä:

Metzeler ME880

Hommasin tuollaisen pyörän
biggrin.gif
ja olen ollut pyörään erittäin tyytyväinen. Pyörässä on Dunlopin ensiasennusrenkaat alla (2007 mallinen pyörä) 7600km takana ja kyllä noilla vielä ajaisi, enkä ole havainnut liukkautta tms. mutta takarengas sai osuman metallitapista, joten se on pakko vaihtaa ASAP. Eturenkaalla ajan 12tkm huoltoon asti, ellei mitään ihmeitä satu.

Menee tosiaan mutkateillä huomattavasti Shadowia ketterämmin! Paino ei tunnu ajossa missään ja moottori on aivan loistava. Samoin ajoasento hipoo täydellistä.  
smile_org.gif

Edit:

Metzeleriä saisi näemmä Rengas-Onlinesta kuluineen n. 200e:lla. Mitähän lienee asennuksen hinta? ME 880 eturengasta ei tosin ole tarjolla ohjekirjan mukaisena, mutta taitaa tuo 210km/h nopeusluokkakin riittää Suomessa.
biggrin.gif

Onko kellään kokemuksia Continentalin ContiRaceAttack Custom renkaasta? olisi n. 210e tuolta ja näytti tekstin perusteella hyvältä vaihtoehdolta.

Etupyöräksi ei taida olla muita vaihtoehtoja ylipäänsä kuin Dunlopin D407, jos haluaa prikulleen kirjan mukaisen?

Lähden tästä kyselemään Metzin ja Contin hintoja, kun muitakaan suosituksia ei ole tullut. Ensiasennus Dunloppeja ei kannattane korvata samanlaisilla (vaikka en minä mitään ongelmia ole huomannut noissakaan).

Edit: Metzeler tulee perjantaina alle asennettuna hintaan 270e. Rengas-Onlinesta saisi alle 200e (+ asennus jossain), mutta en jaksanut alkaa tilailemaan / odottamaan, kun oli hyllyssä täällä sopivaa kokoa. 280 olisi myös löytynyt, mutta ajettavuus menee ulkonäön edelle.

Missäs hinnoissa 12tkm huollot pyörii? Sain parista liikkeestä karkeat arviot ~200e. Tuo sisältää yleiset tarkastukset + öljynvaihto, tulppien vaihto sekä jäähdytysnesteen ja jarrunesteen vaihdot. Ilmeisesti öljynsuodatinta ei vaihdeta kuin 18tkm välein?

Back