M1800 r

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ghostos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin, onko kukaan noita contin kumeja hankkinut?
kokemuksia niistä?
tulossa kumien vaihto eteen piahkoin ja Metzei tai Contei miettinyt.. ei enää dunlopei..

M1800R on muuten hyvä ajettava.. tärinät tiettyy asti kuuluu asiaan niinkuin on mainittu.. ainoa mikä itseäni häiritsee on tuo nykiminen.. taitaa mennä commaderin laitoksi.. onks kellään kokemuksia tuosta Cobra 2001FI digital fuel processorista? näyttää olevan jenkeissä vain puolet halvempi kuin commanderi...

062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Metzei tai Contei miettinyt.. ......

häiritsee on tuo nykiminen.. taitaa mennä commaderin laitoksi..
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
buttrock.gif
Ota miettimättä toi ensimmäinen vaihtoehto. Ei sitten tartte katua  

Ja tohon commanderiin   (
033102ass_1_prv.gif
) voi rahansa hakata jos haluaa......... , mutta tossa edellä on jo tosta asiasta ja omat kokemukset. Tampereen suunnasta löytyy ohjelmat ihan "vimpan" päälle ja hinta ei hirvitä.

buttrock.gif
Ota miettimättä toi ensimmäinen vaihtoehto.

Ja tohon commanderiin   (
033102ass_1_prv.gif
) voi rahansa hakata jos haluaa.........
Täsmälleen samaa mieltä.

Juttuja kommanderista ja sutsukin ruiskusta lukeneena sekä kommanderittomia ruiskunsäätäjiä kunnelleena en ainakaan itse ikipäivänä rahojani sellaiseen haaskaisi.

Enkä keksi mitään syytä ostaa jotain muita kuin metzelerin renkaita.

Omat kumit nyt ME880:t ja on ainakin verrattuna originaaleihin ihan toista maata, paremmassa mielessä siis.

Paljonko ootte ajanut kumeilla ennen vaihto tarvetta?

Itellä kyllä tuo c1800r eli pappa malli mutta liekö sillä kummien kestävyyteen merkitystä?

Kiitän kommenteista kumeihin, metzelerit taitaa olla valintani..

kumien kestävyydestä, sehän riippuu pitkälti ajotavasta (kiihdyttelystä, mutkateistä, etc), mutta myös renkaasta ja tässä kohtaa itse olen huomannut että 6000km kohdalla alkaa noissa dunlopeista loppumaan pito ja pinta (monet kertovat että noin kympin kohdalla on viimeistään renkaanvaihto edessä). toisaalta myöskin talven jälkeen karkea asfaltti syö rengasta aikalailla. omasta ajotavastani (ilmeisesti) ja kevään karkeista asfalteista johtuen näyttää tulevan eteen aikaisemmin.

heitän tällä pyörällä työmatkaa liki päivittäin 250km ja välillä motaria välillä mutkateitä (joista nauttii enemmän), ja ei voi kuin nauttia tuosta pyörän väännöstä..
mutta kuten heitin aikaisemmin, tuo pirun nypyttäminen tietyllä kierrosalueella minulla vielä lähinnä 3 -vaihteella ajaessa, se hiukan nyppii.. joku heitti aikaisemmin että Suzukin prossun saa myöskin säädettyä tarkaksi, tietoa kuka siihen pystyy? itselläni huollossa säädettiin alakierrosalueelle hiukan lisää syöttöä, mutta jo hetken päästä alkoi taas.. aivain kuin tuo säätö lähtisi vaeltamaan..

toivottavasti nuo säät edes hiukan paranevat ja lämpenevät..
sport05.gif
ei tarteis cruisailla talvivarusteissa

Paljonko ootte ajanut kumeilla ennen vaihto tarvetta?
Ensiasennus Dunlop edessä oli kutakuinkin loppu n. 11tkm paikkeilla. TakaDunloppiin meni metallipuikko joten se meni vaihtoon alle 8tkm kohdalla, mutta tuskin sillä olisi muutenkaan 10tkm asti päässyt. Nyt alla vakiokoon Metzelerit ja oletan noilla pääsevän pidempään.

Metzelerit muuten tuntuvat paremmilta kuin ea Dunlopit.

.... joku heitti aikaisemmin että Suzukin prossun saa myöskin säädettyä tarkaksi, tietoa kuka siihen pystyy? itselläni huollossa säädettiin alakierrosalueelle hiukan lisää syöttöä, mutta jo hetken päästä alkoi taas.. aivain kuin tuo säätö lähtisi vaeltamaan..

Missä säädätit??
Kössin huolto ylöjärvellä. No , sama ohjelma on myös Heinolla.

Limingassa Hard Speed/Pasi Seppänen osaa säätää Suzukin niin että pelaa varmasti.
Tyytyväisyystakuulla. Eli jos rupeaa ajossa tuntumaan siltä ettei säädöt ihan miellytä, niin samaan rahaan säädetään uudelleen. Melko reilua.
Niin hyvin osui omani säädöt kerralla kohdalleen, ettei ole tarvinnut takuuoptiota käyttää.

No onhan nyt, käytin juuri pappamallin 12 000 huollossa, eikä vielä tullut edes puhetta kummin uusimisesta ei eestä eikä takaa.

Liekö tämä pappamalli ja kuskin pappaikä syynä siihen että ajo alkuperäisillä kummeilla jatkuu???

En kyllä nyt muista kummien merkkiä liekö se sitten syynä ??

BRIDGESTONE BS 240/55 R16  löytyi merkki/malli

C1800R  
062802moto_prv.gif

On muuten tässä pappamallissakin vähän nykimis vikaa 3 vaihteelle asti, kuka täällä Espoossa osaa säädöt tehdä??

Löytyi jo tekijöitä kun selailin muita osioita.

bowdown.gif

eli pääsääntöisesti ootte sitä mieltä että suzukin oman ruiskunohjaimen saa säädettyä toimivaksi, hmm...

yritän sitä, säästäähän siinä tuon 300 ekee johonkin muuhun..
niinkuin sanottu tää on ainoa seikka koko pyörässä joka hiukan ottaa päähän.. muutoin aivan taydellinen cruiseri

mitens tuo C -malli, ootko muuten ollut tyytyväinen siihen?
sport05.gif

Liekö tämä pappamalli ja kuskin pappaikä syynä siihen että ajo alkuperäisillä kummeilla jatkuu???
Veikkaan enemmän pappamallia, kuin kuskin ikää. Dunlopeilla (jotka siis on M mallin ensiasennusrenkaat) kun on maine tavattoman nopeasti kuluvina renkaina. Muistaakseni FZS600 oli myös Dunlopein varustettu uutena ja molemmat vaihdatin ennen kuin 10tkm oli täynnä.

Minä veikkaan BRIDGESTONE BS 240/55 R16 on kestävämpi kuin Dunlop.

Vielä teille ruiskua päivittäville ; Katsokaa huolella kellä sen teetätte. Ei sit ota jälkeenpäin pataan
talktohand.gif

mitens tuo C -malli, ootko muuten ollut tyytyväinen siihen?
sport05.gif

No kyllä vaan, ainoa - puoli on tuo tarvikkeiden saatavuus uuteen malliin. Mutta eiköhän siitäkin vaivasta päästä ajan kanssa  
062802jumpie_prv.gif

Mielestäni tuo n.300€ ei ole paha Power Commanderista jos nykiminen täysin katoaa, muuten lähes täydellisestä pyörästä
confused_orig.gif

Sanoppas HannuTee missä sitten kannattaa ruiskun päivittää??
täällä pk seudulla nimenomaan!!!

Mihin sinä sitä penkkiä tarttet
confused_orig.gif
Nykiminen kai oli tarkoitus poistaa ? Kun sitä konetta säätää ja heittää sit lenkin
062802moto_prv.gif
tulee totuudenmukainen kuva siitä ajossa. Täällä ainakin homma on toiminut ihan hyvin ja useampi Suzuki jo päivitetty. Jos espoossa ei taitotaso riitä ?
Jos ostat commanderin , niin ajatko senkin välillä penkkiin ja takas? Mua ei sinänsä yhtään kiinnosta miltä joku käyrä näyttää , jos "kapine" pelittää ja teho riittää.

Minä en todellakaan tee penkillä yhtään mitään, mutta kerroin vaan mitä huollonkaveri minulle vastasi.

Sanoi myös että he voivat asentaa PC ja käski sen jälkeen mennä jonnekkin missä on penkki.

Ja juuri tuohon nykimis vaivaan menin apua hakemaan???
Enkä penkkiä kyselemään.

Oon kyllä jutuista ja kirjoituksista päässyt siihen käsitykseen että penkki on oiva apuväline säätöjen tarkastuksessa.

Oonko sitten tajunnut väärin???

HannuTee on oikeassa,

Kössi tai Heino osaa tehdä säädöt.
Penkkiä ei ole, mutta ei sitä tässä tarvitakaan.

Mun ruisku on säädetty Tampereen Huonolla...eiku... Heinolla ja mitään nykimistä en ole havainnut vaikka viime reissulla oikein tarkkailemalla tarkkailin näitä juttuja luettuani.

Penkkiä tarvittanee sitten kun haetaan sitä julmista julminta tehopotkua :-)

Back