jussi M1800R
New member
just toissapäivänä kovassa ukkosmyrsky sateessa jouduin ajeleen p..ka jäykkänä ja kielikeskellä suuta.. ja hitaasti.. tuntui että ei pysy tiellä yhtään.. vähänkään uria tiessä ja olet lirissä...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ne ajetaan liki suoraaMun pyörästä tulee noilla 2,5 paineilla sellainen, että se haluaisi mennä liikenneympyrän suoraan.![]()
Johtuu varmaan siitä kun olit pitkän ajan ilman pyörää...Mielenkiintoista. Pyörä tuli huollosta ja vaikuttaa josseinyt pirteämmältä, niin jotenkin jouheammin liikkuvalta. Voi olla korvien välissä olevaa tunnetta vaan.![]()
Tulpathan tuossa 12tkm huollossa vaihdettiin, ei kaiketi muuta mikä voisi aiheuttaa moista. Sama se.![]()
Ei tietoa , mutta öljyä tarkastaessa täytyy muistaa käyttää konetta tyhjäkäynnillä vähintään 10min ensin. Sitten "kampe" vaakatasoon ja tarkastus.Osaako joku muuten kertoa mikä on min ja max viivojen välinen alue M1800R:ssä desilitroissa? Eli jos olisi alarajassa, niin miten paljon pitäisi lisätä, että päädyttäisiin ylärajaan?
Voi olla.Johtuu varmaan siitä kun olit pitkän ajan ilman pyörää...
Itse olen kyllä muuten tarkastanut suht noin öljyt, mutta en ole tyhjäkäyttänyt. Ajosta muutamaksi minuutiksi odottamaan sammutettuna, sitten vaakasuoraan ja tarkastus siten että korkki on vain huulilla.Ei tietoa , mutta öljyä tarkastaessa täytyy muistaa käyttää konetta tyhjäkäynnillä vähintään 10min ensin. Sitten "kampe" vaakatasoon ja tarkastus.
Jos ei näin tee , niin aina on tikussa öljymerkki vajaa.
Koneessa on raakasti liikaa öljyä jos putsarista uittaa ulos!! Tämä moottori on ns. kuivasumppukone jolloin osa öljystä jää ajon jälkeen koneen etuosaan "seinän" taa. Öljytikku ja poistoroppu on koneen takaosassa. Tämän takia MOOTTORI PITÄÄ TYHJÄKÄYTTÄÄ VÄH. 10MIN ennen öljymäärän tarkastusta jolloin sisällä oleva öljypumppu kierrättää öljyt moottorin takaosaan. TÄMÄ ON PAKKO TEHDÄ NÄIN !!!!!!!!!!!!!!! Muuten öljyntarkastus voi heittää useita dl.Itse olen kyllä muuten tarkastanut suht noin öljyt, mutta en ole tyhjäkäyttänyt. Ajosta muutamaksi minuutiksi odottamaan sammutettuna, sitten vaakasuoraan ja tarkastus siten että korkki on vain huulilla.Ei tietoa , mutta öljyä tarkastaessa täytyy muistaa käyttää konetta tyhjäkäynnillä vähintään 10min ensin. Sitten "kampe" vaakatasoon ja tarkastus.
Jos ei näin tee , niin aina on tikussa öljymerkki vajaa.
Kun ostin pyörän se uitti öljyä vasemmasta ilmanpuhdistimesta. Öljyt oli em. tarkastettuna yli ylärajan, muistaakseni 2-3mm. Imin öljyä ulos ja putsasin ilmansuodattimen ja sen kotelon. Sen jälkeen loppui uittaminen muuten, mutta koneen oikealle puolelle taaimmaisen pakoputken alle pultinkantaan (ylös, kromatun pyöreän osan taakse **) ilmestyi silloin tällöin öljyä.
Hyvä kuulla ja kiitos selvennyksestä.Eli jos tarkastit öljyt tyhjäkäyttämättä ja oli merkkiviivojen välissä , sanoisin että öljymäärät on OK.
Tämä on vähän amatöörimäisesti kirjoitettu , mutta factaa![]()
PS. Voi olla , että kone OLI huollon jälkeen pirteämpi jos koneessa on ollut liika öljyä
Juu! Tämän takia olenkin aina sanonut , että on huoltoliikkeitäHyvä kuulla ja kiitos selvennyksestä.Eli jos tarkastit öljyt tyhjäkäyttämättä ja oli merkkiviivojen välissä , sanoisin että öljymäärät on OK.
Tämä on vähän amatöörimäisesti kirjoitettu , mutta factaa![]()
PS. Voi olla , että kone OLI huollon jälkeen pirteämpi jos koneessa on ollut liika öljyä
Huoltomanuaalissa ei puhuta mitään tuosta ohjekirjan warm up... kohdasta ja myöskin tuo Note puuttuu siitä. Itse käsitin noiden takia, että ei ole väliä idlaako vai tuleeko ajosta ja sitten antaa olla 3min. pysäksissä, kunhan moottori on kuuma. Eli iso kiitos vielä tuosta selvennyksestäsi!
Nyt on varmaankin - kuten totesit - ensimmäistä kertaa mun aikana oikea määrä öljyä koneessa.
Ovat varmaan tyhjentäneet aivan kuin muissa pyörissä , jolloin sisälle on jäänyt osa vanhasta öljystä.ekassa huollossa laittoivat hiukan liikaa.. ja uloshan sitä tuli.. toiseen huoltoon mainitsin asiasta, ja nyt on öljyt pysyneet sisällä..
tänään sain sitten Metzlerit alle.. ensituntuma herätti kysymyksiä, miks hittossa ne laittaa dunlopit ensiasennusrenkaiksi?? (halvemmat, mutta tossa hintaluokassa jo ne ei juuri hintaa pyörälle enää olis nostaneet)..
pyörän käyttäytyminen on aivan erilaista.. vaikkakin uudet renkaat olla ja ekat kilometrit varovasti, niin huomattava ero..
nyt vain tien päälle...back to road!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Tässä on tosin sellainen tilanne, että pyörä on huollettu 2007 syksyllä alta 6tkm mittarissa ja sen jälkeen myyty 3. omistajalle ja sitten 2009 n. reilu 7tkm ajettuna minulle. Tarina ei siis kerro, että onko huoltoliike alunperin laittanut liikaa öljyä 6tkm huollossa, vai onko jompikumpi edellisistä omistajista lisännyt sitä koneeseen. Tarina sen sijaan kertoo onnellisesti sen, että paikallinen valtuutettu näyttää osaavan hommansa.Juu! Tämän takia olenkin aina sanonut , että on huoltoliikkeitäja HUOLTOLIIKKEITÄ![]()
![]()
Mites tuo sitten tyhjätään "oikein" - kaksi tyhjennysproppua on. Huoltomanuaali jälleen kerran ohjeistaa näin:Ovat varmaan tyhjentäneet aivan kuin muissa pyörissä , jolloin sisälle on jäänyt osa vanhasta öljystä.