• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

M1800 r

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ghostos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei nyt ehkä kannata otta esimerkiksi vajaa 10v nassikka, joka painaa puolet mopon painosta ja
penkki on hartiakorkeudella. Että miksi tuo ei hirveästi haittaa harrastamista:D.

Turhan helposti kuitenkin unohtuu se kylmä tosiasia, että aika kova "salipena" saa olla kun
olematonta suuremmalla kallistuskulmalla pitää hartioillaan reilustikin 250+ painoista mankelia:D.

Kyllä se raskaan vehkeen kanssa venkslailu perustuu PÄÄOSIN.... juuri PÄÄN KÄYTTÖÖN.

Ihan sama vaikka punnerrat menemään täyden betonikärryn kanssa:D.

Ei siinä ÄO tarvitse olla lähelläkään tappia, mutta jos ajatus katoaa, sitten alkaa tapahtua
jo "aika alhaisilla nopeuksilla". Itse asiassa jo ilman minkäänlaista nopeutta:p.

Ihan kokemuksen kautta nää asiat realisoituu.
 
Moi

Tuli hankittua tuollainen Intikka AVK:sta. Ajoon se pitää saada, onneksi vauriot on pieniä.

Siihen liittyy kysymys. Mikä kikka kolmonen on etumaskin irroitukseen ja nopeusmittarin irroitukseen? Ei viitsisi enempää paloitella ja onhan tuota hetki jo ihmetelty mistä aukeaa. Muut osat kyllä lähtee.

Vaikuttaa jämäkältä pyörältä 177cm pitkälle istuma-asento on hyvä.
 
jos vaikka tualta löytyis huolto ohje kirja pdf muodossa;
2007 M109r Owner's Manuel - M109Riders.com
 
Istuin pois
Tankki pois
Pikaliittimet irti ruuvit irti jne...
Joudut purkamaan melkein kaikki katteet irti jos meinaat saada ehjä pois.

Kun avaat tankin kiinnitys ruuvin nosta noin 15 cm edestä ilmaan että saat bensaletkun irti tankin alta.(pikaliitin).
Ennen kuin nostat tankin pois irrota tankin yläosasta johdotus irti 1 iso liitin ,huomaat kun bensaletkun irroituksen jälkeen nostat tankin ilmaan tai istuimeen päin.
Siellä on katteissa koukkuja ja kumipusliin painettavia kiinnikkeita +ruuveja ja painettavia muovikiinikkeitä.
 
Tervehdys kaikille.

Uutena täällä ja heti kinkkisen asian kanssa.

Pyörä: Intruder M1800R - 06. Ajettu 9 tkm. Muuten vakio, mutta v&h putket vaihdettu -07.

Taustaa ongelmasta: Viime syksynä viimeisellä käynnistyksellä ennen talviteloille laittoa mittaristossa alkoi vilkkua FI valo. -> ei sen enempää ihmettelyä vaan pyörä talveksi seisomaan. Nyt sitten keväällä kun laittoi käyntiin, niin FI valo ensin sammuu ja sitten syttyy ja jää palamaan.

Vikakoodit hyppylangalla valkoisesta pistokkeesta = -C00, eli vikaa ei pitäisi olla, mutta Fi valo vaan palaa. Käynti ok.

Nyt tehtyä: Otettu kaikkia mahdollisia pistokkeita irti pyörää purkamalla ja puhdistettu paineilman ja elektroniikka sprayn kannssa = ei vaikutusta. Bensat vaihdettu Shell 99 (vaikka jokavuosi talviteloille mennessä laitettu säilöntäaineet tankkiin).

Alkaa ideat loppumaan kesken ja vois pikkuhiljaa jo päästä ajeluhommiin...ohjekirja sanoo että FI valon palaessa kokoajan ei saisi ajaa.... hyviä ideoita/ehdotuksia otetaan vastaan :bye:
 
onkohan pinni poistettu boxilta ohittaa silloin putken vaihdosta syttyvän fi. valon.e n muista mitkä vuosi mallit toimi inruder palstalla enemmin aiheesta juttua. onko akku ok. tai maadotus
 
pyörä toiminut normaalisti 07 - 16 syksy. Mulla ei tietoa onko jtn pinnejä laitettu boxille, mutta käsittääkseni ei.

Maadoituspiuha irroitettu / tarkastettu / laitettu takas paikalleen. Akulle tehty joka talviseisonnan ajan väh 3-4 latausta ja pyörä seissyt n. +18 asteen lämpötilassa talvet aina -09 vuodesta lähtien, kun se mulle tuli. Koskaan ei ole starttaus ongelmia ollut.
 
^
Löytykö ongelma? Mulla palaa kans tuo FI valo. Otin akun navan irti, toimikin vähän aikaa, kunnes sytty tuo valo uudestaan palamaan. Mulla on 1800 c. 08vm
 
Antaako jonkun vikakoodin?

https://youtu.be/SeeNrhRUtcU

http://ozboulevards.com/index.php?threads/fi-fault-code-list-and-special-tool.442/

C00: None - No defective part
C12: Crankshaft position sensor (CKPS) - Pick-up coil signal, Generator
C13: Intake air pressure sensor #2 (IAPS #2) - For Front cylinder
C14: Throttle position sensor (TPS) - (Note *1)
C15: Engine coolant temp. sensor (ECTS)
C17: Intake air pressure sensor #1 (IAPS #1) - For Rear cylinder
C21: Intake air temp. sensor (IATS)
C23: Tip-over sensor (TOS)
C24: Ignition signal #1 (IG coil #1.1) - For Rear cylinder
C25: Ignition signal #2 (IG coil #2.1) - For Front cylinder
C26: Ignition signal #1 (IG coil #1.2) - For Rear cylinder
C27: Ignition signal #2 (IG coil #2.2) - For Front cylinder
C28: Secondary throttle valve actuator (STVA)
C29: Secondary throttle position sensor (STPS) - (Note *2)
C31: Gear position signal (GP switch)
C32: Injector signal #1 (FI #1) - For Rear Cylinder
C33: Injector signal #2 (FI #2) - For Front Cylinder
C40: Idle speed control valve (ISC valve)
C41: Fuel pump control system (FP control system) - Fuel Pump, Fuel Pump Relay
C42: Ignition switch signal (IG switch signal) - Anti-theft
C44: Heated oxygen sensor #2 (HO2S #2) - For E-02, 19, 24
C46: Exhaust control valve actuator (EXCVA)
C49: PAIR control solenoid valve #2 (PAIR valve #2) - Except for E-03, 28, 33
C60: Cooling fan control system - Cooling fan relay
C61: PAIR control solenoid valve #1 (PAIR #1)
C64: Heated oxygen sensor #1 (HO2S #1) - For E-02, 19, 24
 
Porukkaan liityttyä. 1500 Iinestä katselin, mutta kun viereen tuli upea ja edullinen m1800r myyntiin niin kaupataan siinä tuli.

Ketju on lueskeltu läpi, hyvää infoa.

Pyörä on vakio, minä nyt reiät porattu putkien päähän.

Pari kysymystä. Itsellä alaselän kanssa hieman vaivaa, mistä tuollaiseen -07 malliin saisi kuskin selkätuen? Ei nyt viedä keskustelua siihen sopiiko pyörän tyyliin vai ei :) En tunnu googlella löytävän, -08 malliin olisi. Mikä noissa on vuodessa muuttunut?

Toinen kysymys. Ajattelin säädättää tuon Suskan ruiskun, Commanderia & putkia en ajatellut laittaa. Onko Oulun seudulla vinkkejä paikasta? Onkohan K&N filttereistä tässä mitään apua, jos laittaisi ne ennen ruiskun säätöä?
 
Commanderia ei tarvi saa oman ecun säädöllä ehkä jopa paremman .sitä en nyt muista et saiko omasta ecusta rajoittimet pois 1.2.vaihteelt vai tarvisko sihen commaderin kaikista paras ilman suodatin on alkuperäinen. Ei mitään hyötyä vaihtaa tarvike ja kN ym saattaa vaa sekoittaa
 
Kannattaa vaihtaa KN vapaasti hengittävät jo hintansa puolesta kun on pestävät.
Ei ainakaan minun pyörääni sekoittanut mitenkään vaikka ajelin nillä ennen ruiskun säätämistä.
Ja antaa varmasti enenmän ilmaa moottorille kuin alkuperäiset.

Kysele tuota selkänojaa Intruder Clupin sivuilta siellä muistaakseni joku teki niitä.
 
Kohtuu vaikuttavat käppyrät ihan vakiosta pyörästä, kuva AJ-bike:n sivuilta.


"Tässä 2015 kaudelle toivottu uusi ECU-Editointi, Suzuki VZR1800. Kyseessä vakio pyörä, jonka molemmat sylinterit editoitu erikseen. Sytytyskartat muokattu, 2.s läppäkartat muokattu, Omat lambdat eliminoitu, Polttoainekartat (TPS- ja IAP kartat) muokattu sylinterikohtaisiksi. Tummemmat käyrät säädetystä laitteesta. Bonuksena reilusti lisääntynyt vääntö 13Nm ja teho 10 hp. Alkuperäinen max vääntö 126Nm säädetyssä laitteessa yhtäsuuri tai suurempi yli 4000 rpm matkalla, joten tämän pitää jo tuntua ajossa."

VZR1800.gif
 
Kannattaa vaihtaa KN vapaasti hengittävät jo hintansa puolesta kun on pestävät.
Ei ainakaan minun pyörääni sekoittanut mitenkään vaikka ajelin nillä ennen ruiskun säätämistä.
Ja antaa varmasti enenmän ilmaa moottorille kuin alkuperäiset.

Kysele tuota selkänojaa Intruder Clupin sivuilta siellä muistaakseni joku teki niitä.

Mä saanut taas infoo että KN filtterit päästää läpi paljon muutakin kuin vain enempi ilmaa ja ei nyt prätkähuollon jampat ainakaan noita suositellut... tiedä sitten :/

samoin sanottu viisaampien toimesta että C/M1800 ei tartte ekana ilmaa lisää, originaali ilmansuodattimen pitäisi riittää pitkälle, ilman määrien osalta ainakin siis

Saa nährä jos saisin Ecun säätöön Lahtee omassa Ceessä... lähtee vaan taas kortti kuitenkin tuon jälkeen hmm :sad::right::)-
 
Mä saanut taas infoo että KN filtterit päästää läpi paljon muutakin kuin vain enempi ilmaa ja ei nyt prätkähuollon jampat ainakaan noita suositellut... tiedä sitten :/

samoin sanottu viisaampien toimesta että C/M1800 ei tartte ekana ilmaa lisää, originaali ilmansuodattimen pitäisi riittää pitkälle, ilman määrien osalta ainakin siis

Saa nährä jos saisin Ecun säätöön Lahtee omassa Ceessä... lähtee vaan taas kortti kuitenkin tuon jälkeen hmm :sad::right::)-

Noita ilmansuodatin versioita on monenlaisia , omassa kotelossa öljyttynä en usko että läpäisee pölyä ,kärpäsiä tms...
 
Jos K&N päästää läpi roinaa niin jotain on vialla ja se on yleensä väärin tehty, tai väärillä aineilla tehty pesu/öljyäminen. Kurapyörien puolella on käytetty K&N ja vastaavia kangas suodattimia ilman ongelmia ja välillä on menty aika pölyisiä reittejä.
 
Mä saanut taas infoo että KN filtterit päästää läpi paljon muutakin kuin vain enempi ilmaa ja ei nyt prätkähuollon jampat ainakaan noita suositellut... tiedä sitten :/

samoin sanottu viisaampien toimesta että C/M1800 ei tartte ekana ilmaa lisää, originaali ilmansuodattimen pitäisi riittää pitkälle, ilman määrien osalta ainakin siis

Saa nährä jos saisin Ecun säätöön Lahtee omassa Ceessä... lähtee vaan taas kortti kuitenkin tuon jälkeen hmm :sad::right::)-

Nii ja se on prätkähuollon jamppojen myynnistä pois, jos joku ostaa pestävät suodattimet...eikös ne alkuperäiset ole vissiin useamman kympin/ kpl

Ei mulla ainakaan lokkia suurempia ole sisään mennyt ja sehän piisaa :orgmp:
 
"alku peräset" ilmansoudattimet paperiset 87.24 + posti =93.14 www.emc24.fi/ostoskori/ ja saa K&N / sai 105€ e bay +
K&N Air filter cleaner kit - 99-5050- Squeeze Oil and pump cleaner

EUR 15.81

+EUR 1.70 shipping
pesu aine ja öljy. eli kolmas vaihtokerta jo "ilmainen" K&N:llä mut tietysti vaivaa ja kädet sottaantuu :no: niin ja eikä öljytystä suodattimesta mene vesi niin helposti läpi kun paperisuodattimesta ja suodatus pinta ala 2 kertanen alkuperäseen
 
kappas vaan huoltoohjelmassa tarkistusväli ilmansuodatin 6000 km ja vaihto 18000 km :p no N&K tulee pestyä noin 6000 km välein
 
...mistä tuollaiseen -07 malliin saisi kuskin selkätuen? Ei nyt viedä keskustelua siihen sopiiko pyörän tyyliin vai ei :)

Mun mielestä selkätuki on hankala saada sopivaksi, koska pyörässä on kuitenkin hieman etukeno ajoasento, ainakin vakiona ja standardikokoisella kuskilla. Hankala saada niin että siitä olisi oikeasti hyötyä.
 
Back
Ylös