M1800 r

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ghostos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä saanut taas infoo että KN filtterit päästää läpi paljon muutakin kuin vain enempi ilmaa ja ei nyt prätkähuollon jampat ainakaan noita suositellut... tiedä sitten :/

samoin sanottu viisaampien toimesta että C/M1800 ei tartte ekana ilmaa lisää, originaali ilmansuodattimen pitäisi riittää pitkälle, ilman määrien osalta ainakin siis

Saa nährä jos saisin Ecun säätöön Lahtee omassa Ceessä... lähtee vaan taas kortti kuitenkin tuon jälkeen hmm :sad::right::)-

Näin on minullekin nyt kaksi ko. pyörän tuntevaa ruiskun säätäjää sanonut. Ilmansuodatin ei itsessään ole pullonkaula, enemmänkin itse suodatinkotelon rakenne, jos oikein avarien putkien kanssa aletaan virittelemään.
Tämän linkin modausta on käytetty Suomessakin http://www.m109riders.com/forums/showthread.php?t=298978#/topics/298978?page=1

Mutta ihan vakiopyörän ruiskun dynossa säätämiselläkin saadaan vääntöä merkittävästi lisää koko käyttöalueelle, ja nylpytykset pois. Pyörässä on hyvin edistyksellinen ja suorituskykyinen moottori.

Tuolla ilmansuodatinmodilla ja suorilla putkilla on kotimainen dynottaja ottanut 125 hv takarenkaalta, kun kartat tehdään viimeisen päälle.
 
Oletteko asentaneet GiPro atre g2:sta? Mulla ei jostain syystä mene standby-tilaan, vaan vaihde jää "palamaan" näytölle. Sammuu, kun ottaa sulakkeen irti.
Vaihdoin tuon ja kytkin samoihin piuhoihin, kun edellisen. Edellisestä pimeni pari lediä. Mukavan siro näyttö kyllä
Onkohan se kuuluisa maanantai kappale:blink:
 
Viimeksi muokattu:
Hommasin kanssa tämmöisen, mainio vehje. M1800r vm 2006.

Kysymyksiä.
Mistä kirkkaat vilkkujen lasit? Koitin hieman googlettaa ja jostain lights4all liikkeestä/sama ebayssä ainakin loppu..
Kilven teline sivulle? Paria mallia löytyi, jotkut kalliita ja vähän ehkä vaisuja, en tiä.
Jos siirrän kilven ja haluan vakiovilkut niin niille vissiin joku teline että saa säästettyä takahetulan vai silpoisiko sen?
Pakoputken mikä olikaan venttiili joka ohjaa vain toisen pöntön kautta(alakierroksilla?) saako itse jotenkin sörkittyä pysyvästi auki?
Ruiskun säätö (rikkaammalle?) että sitä hitaamman ajon pientä nykimistä/hermoutta ehkä saisi vähän pois. Kukahan paja lähinnä forssaa osaisi?
Edit: Mistä suositaan renkaiden tilaamista? Jos pistäisi eteen ja taakse vielä muhkummat kumit, alkaa olla vähän kulahtaneet jo.
 
Viimeksi muokattu:
Kirkkaat vilkkujen lasit saa ainakin ihan Suzukin varaosina, kun osissa ne on moiset. Omaan exään ostin ja hinta oli hatarasta ulkomuistista vuonna 2009 noin 20e /kpl eli polttimoineen noin satasen setti.
 
Kiitos. Vilkunlasit tilattu. Intterwebsistä löytyi halpiksiakin mutta aika paljon moitittiin laatua ja sopivuutta.
Katselin tuota vakiota takalokarin jatketta niin tarvinnee telineen vilkuille ja se kilven kiinnike sivulle? Suosituksia joku?
 
Nyt on kilpiteline ja paljon muuta tullut shoppailtua ja ruuvvattua kiinni. Myös 280 takakumi alla.
Jos jotain kiinnostaa niin olisi myynnissä nahkaiset sivulaukut kiinnikkeineen.

Tältä se nyt näyttäisi:



 
Onko kukaan foorumilla vaihtanut tähän pyörään moottoritärinän vaimenninkumeja.
Eli tarkoitus olisi vaihtaa eteen nuo 2 kumia.
Lähteekö puslat putkien,jalanlepuuttajien ym purkamisen jälkeen irti vai oletteko avanneet runkon pultit alhaalta ja ylhäältä jotta puslat saa revittyä pois.

Se joka homman on tehnyt varmaan ymmärtää mitä tarkoitan...
 
ne takimaiset puslat ei mee kuulemma miksikään joku valmistus/kumienkovuudessa ollut tuotannossa häikkää vai oliko ne kumit eri kovuudella en muista. mut ongelma hävis kumien/puslien vaihdon jälkeen noin 6 vuotta sitten
 
Kumeja on kahta eri kovuutta, tilasin ne kovemmat.
Joo edestä kuluu nopeaammin kun mylly tärisee.
 
Tuli sitte eilen tehtyä Suzuki kaupat, 2010 mallinen M1800R. Pitäs vaan saada Tampereelta Ouluun ja vaihto pyörä Oulusta Tampereelle... Tai odotella että ajokelit alkaa..
 
Osaiskohan joku sanoa onko möhköstä menossa akku..? Kun talvisäilön jälkeen, akku ollut tietty irti ja ladattuna, pitää mittarin tikikello laittaa oikeaam aikaan. Se on ennen pysynyt ajassa. Mutta nyt käy sillein, että kun virrat katkaisee ja seuraavana päivänä taas starttaa niin kellon aika nollautuu...alkaa ”01:00”:stä.
Mittasin akun lepojännitteen niin 12,6 V eli täynnä. Sikkun kääntää virrat päälle niin tippuu 12 Volttiin (liian alas kuormitukseen nähden?). Ajovalo on tällöin päällä. En mitannut miten alas jännite tippuu käynistyksessä. Voisko olla että tippuu niin alas, että kello menettää muistinsa?

Avasin mittariston katsoakseni onko siellä jotain varmistusnappiparistoa, ei näkynyt.

En tiedä onko akku alkuperäinen. Möhköhän on vm.-10 eli vanha olisi patteri jos orkkis olisi. Ihan ei ehken yhtä livakasti pyöritä starttia kuin viime kesänä.
 
Kyllä "haisee" hyvin paljon akun hyytymiselle. Mulla teki samaa edellisellä akulla ja jovain pelaa, kun uuden yasan vaihdoin.
Lepojännitehän voi näyttää huippua, mutta ei siedä kuormitusta ollenkaan. Akkukauppaan ja onnellisia kilsoja:thumbup:
 
Back
Ylös