• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

M1800 r

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ghostos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Osaakohan kukaan sanoa mitä eroa on kyseisillä vaimentajilla?

1. Highway Hawk muffler, stainless BRUSHED 57mm

2. Highway Hawk muffler, chrome plated

Kuvissa kun nuo näyttää aivan samalta.?. Toisessa vaan mainitaan mitta 57mm ja ilmeisesti toinen on kromia ja toinen ilmeisesti harjattua terästä, mut onkohan molemmat kuitenkin saman kokosia?
 
MOi löytyisiköhän täältä vinkkiä. m1800r meni täysin pimeäksi, olin ajelulla ja pidin pientä taukoa. väänsin virrat päälle ja valot ei syttynyt mittaristoon ja nopeus mittari nyki pari kertaa oudosti kun yritin saada laitteen tulille.Epäilin että akku olisi entinen mutta pikatesterillä näytti melkein täyttä.Maajohto on ihan puhdas ,epäilin hapettumaa.onko näissä ollut virtalukko vikaa vai mistä sitä vikaa lähtis etsimään ja miten?:no:
 
Maajohto on koneessa kiinni ja näytti ihan kirkkaalta ,irrotin sen ja tsekkasin ei yhtään hapettumaa.
 
MOi löytyisiköhän täältä vinkkiä. m1800r meni täysin pimeäksi, olin ajelulla ja pidin pientä taukoa. väänsin virrat päälle ja valot ei syttynyt mittaristoon ja nopeus mittari nyki pari kertaa oudosti kun yritin saada laitteen tulille.Epäilin että akku olisi entinen mutta pikatesterillä näytti melkein täyttä.Maajohto on ihan puhdas ,epäilin hapettumaa.onko näissä ollut virtalukko vikaa vai mistä sitä vikaa lähtis etsimään ja miten?:no:

Pikatesteri saattaa näyttää ok lukemia, vaikka akku on jo vaffasti ehtoopuolella.
Käytä akkuliikkeessä kuormitustestissä se. Sitten tiedät todellisuuden.
 
Pikatesteri saattaa näyttää ok lukemia, vaikka akku on jo vaffasti ehtoopuolella.
Käytä akkuliikkeessä kuormitustestissä se. Sitten tiedät todellisuuden.

Onnistuu ihan yleismittarillakin. Jos akku näyttää ok lukemia virrat pois ja tipahtaa nollille virrat päällä niin akku sökö.
 
sivuseieisonta tuen katkaisija jumissa tai tapppokatkaisija jäänny päälle se punanen tangossa:D
 
Onnistuu ihan yleismittarillakin. Jos akku näyttää ok lukemia virrat pois ja tipahtaa nollille virrat päällä niin akku sökö.

Saako yleismittarilla annettua akulle halutun kuormituskuorman tietyiksi ajaksi? Jos saa, niin sitten bueno.

"Kuormitustesterin ollessa kiinnitettynä kohdista kuormitus täyteen ladattuun akkuun noin 30 sekunnin ajaksi ja ota lukema. Terveen akun pitäisi pysyä yli 9,6 voltin koko testin ajan. Jos näin ei tapahdu, se ei ole hyvässä kunnossa ja se on vaihdettava."
 
Aika helppo akun kuntotesti yleismittarilla: Jännitteen mittaus samalla, kun painaa starttinappulaa.
Mikäli jännite putoaa juurikaan alle 10V, niin akku on kaputt tai sitten vajaassa varaustilassa.
 
Aika helppo akun kuntotesti yleismittarilla: Jännitteen mittaus samalla, kun painaa starttinappulaa.
Mikäli jännite putoaa juurikaan alle 10V, niin akku on kaputt tai sitten vajaassa varaustilassa.

Tuo kyllä toimii. Toki kuormitustesti tarkempi, mutta tuolla pääsee hyvin vauhtiin.
 
Joo,kyllä se akku tulikin finaaliin.hämäsi vaan akun tuore ikä ja teatterin tulos ilman rasitusta.häpi ens, uus akku ja kone tulille.:thumbup:
 
Saako yleismittarilla annettua akulle halutun kuormituskuorman tietyiksi ajaksi? Jos saa, niin sitten bueno.

"Kuormitustesterin ollessa kiinnitettynä kohdista kuormitus täyteen ladattuun akkuun noin 30 sekunnin ajaksi ja ota lukema. Terveen akun pitäisi pysyä yli 9,6 voltin koko testin ajan. Jos näin ei tapahdu, se ei ole hyvässä kunnossa ja se on vaihdettava."

Ei saa annettua.

Joskus voi olla tilanne, että akun lepojännite ilman minkäänlaista kuormaa on ihan ok, mutta jo pelkkä virtojen päälle laitto kyykyttää akun ihan totaalisesti. Siinähän pyörähtää bensapumppu ja ajovalot menevät päälle, eli helposti ottaa 10A. Jos silloin akku simahtaa ja mittaristo pimenee jne on peli suht selvä.

Seuraava vaihe on sitten mitata jännite startatessa, kuten yllä kerrottu. Startti ottaa esim 50-100A ja jos akku sen kestää jännitteen kyykkäämättä, mutta ei starttaa, silloin vika ei ole akussa.

Joskus on hämännyt, kun akku on lepotilassa mitattuna ok jännitteeltään, mutta startti ei inahdakaan.
 
Hyvä että vika löytyi.

Yksi aika hämäävä tilanne on mikäli käynnistysyrityksessä akun jännite ei kyykkää, mutta startti sanoo vain naks.
Silloin kannattaa siirtää jännitteen mittauspaikka startille. Mikäli startilta mitattaessa jännite kyykkää, mutta akulta mitattaessa ei, niin vika on startin ja akun välissä. Aika yleinen vikalähde siinä tapauksessa on huono kontakti akun ja startin välillä, joko plussa- tai miinuspuolella.
 
Ei saa annettua.

Joskus voi olla tilanne, että akun lepojännite ilman minkäänlaista kuormaa on ihan ok, mutta jo pelkkä virtojen päälle laitto kyykyttää akun ihan totaalisesti.
.

Juuri tämän vuoksi se kuormitustesti on mielestäni "ainut" oikea testi tietää akun kunto oikeasti. Akkuliikkeet tekee sen kunnon mittareilla yleensä ilmaiseksi.
 
Juuri tämän vuoksi se kuormitustesti on mielestäni "ainut" oikea testi tietää akun kunto oikeasti. Akkuliikkeet tekee sen kunnon mittareilla yleensä ilmaiseksi.

Näinhän se on, mutta kotitallissa kun ihmettelee miksi mopo ei käynnisty, aika hyvin pääsee jäljille ihan yleimittarilla.

Tuossa minun Bonnevillessa on vähän kuin tyyppivikana tehtaan jäljiltä kosketushäiriöt akun ja startin välissä. Itselläkin kävi kerran, että ei startannut ja mittaristokin boottasi. Mittasin lepojännitteen ja ei ihan hirveän hyvä ollut. Olin jo melkein ostamassa uutta akkua, mutta kävin joutessani läpi kaikki johtoliitokset asian ympäriltä. Ongelma poistui. Uuden akun ostokin olisi auttanut, koska silloin myös olisi liitokset tulleet jumpatuksi läpi.
 
Back
Ylös