• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

M1800R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kenobiitti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kenobiitti

New member
Pikkuhiljaa alkanut himottaan Suzuki M1800R

Elis siis tämä:
Suzukin kuva

Pari asiaa kiinnostaa.
Onko se tosiaan niin hyvä kuin ulkomaisissa arvosteluissa annetaan ymmärtää?
Sanotaan, että ei juuri tärise. Pitääköhän paikkansa? EN haluaisi enää puutuneita käsiä.
Onko ylileveä takarengas niin hankala mutkissa kuin sanotaan.

Kuussatasten kannattajien ei kannata yrittää nyt markkinoida omaa ideologiaansa.

Toinen vaihtoehto on tietenkin GSX1400, mutta nyt kommentit tästä R1800R:stä.

Kannattaako tommosta ostaa alkuunsakaan?
 
No hirveästi mulla ei ole annettavaa, mutta pirun hyvältä näyttää näin muovimopoilijan silmin. Jos tuon tapaista Japskia olisin hankkimassa, olisi varmasti jo sen puolesta varteenotettavan vaihtoehto.
smile_org.gif
 
Lue muutamat kommentit Custom Unionin sivuilta, tai kysy suoraan Tuskajuhalta, joka omistaa moisen:

http://www.teamcustom.org/forum/viewtopic.php?t=932&start=15

Jos jaksat englantia lukea, niin sitten löytyy foorumeita paljon, aloita tuolta:
http://www.m109riders.com/

Enimmäkseen kyseisen mopedin käsiteltävyyttä on kiitelty, mutta eikös se oo ihan yhdentekevää, mitä muut siitä ajattelee, eihän ne sillä tuu ajamaan vaan sinä. Edelleen se ainoa tapa selvittää asia _omalta_ kohdalta on käydä koeajolla heti kun mahdollista.
smile_org.gif
 
Varmaan on upea peli tehon väännön ja näyttävyyden suhteen  
thumbs-up.gif

mut jos gsx1400 on vaihtoehtona ja ajattelee kyyditystä kyydis istujaa ja pyörän käyttöä kaikenlaises ajos arjen koukerois ni eihän tota gsx o voittanutta  
buttrock.gif
oma lehmä ojas aikoinaan vanhan intikan kuskina olleena ja k5 gsx omistajana ..en ikinä valuisi takas customiin mut makuasia
gsx vain on jotain jotain vähä ku pala taivasta  
biggrin.gif
 
http://www.teamcustom.org/forum/viewtopic.php?t=932&start=15

http://www.m109riders.com/

Enimmäkseen kyseisen mopedin käsiteltävyyttä on kiitelty, mutta eikös se oo ihan yhdentekevää, mitä muut siitä ajattelee, eihän ne sillä tuu ajamaan vaan sinä. Edelleen se ainoa tapa selvittää asia _omalta_ kohdalta on käydä koeajolla heti kun mahdollista.
smile_org.gif
Jep. Muiden ajatukset on yhdentekeviä. Mutta ajo yms. kokemukset kiinnostaa silti.

Kävin eilen koeistuskelemassa yhdessä töhöpäiden kaupassa tuusulassa. Vaikutti kelvolliselta.
Kauppiaat tosin oli ennennäkemättömiä pössöjä. Hintalappukin oli käytetylle pyörälle 19900 Euroa!

Eniten kiinnostaa se kehuttu tärinättömyys. Jossain (olisko ollu amerikkalaisessa) testissä väitettiin, että peileistä näkyy _vain yksi kuva_ koko kierrosaluella :-D

Koeajoa pitänee tosiaan odotella. Ei parane hätäillä nyt ollenkaan.
 
mut jos gsx1400 on vaihtoehtona ja ajattelee kyyditystä kyydis istujaa ja pyörän käyttöä kaikenlaises

oma lehmä ojas aikoinaan vanhan intikan kuskina olleena ja k5 gsx omistajana ..en ikinä valuisi takas customiin mut makuasia
gsx vain on jotain jotain vähä ku pala taivasta  
biggrin.gif
Joo, kyydissäkin vois joskus olla joku. Kyllä tossa M1800R:ssäkin äkkiseltän näyttäis olevan ihan kohtuullisen tilava se takapenkki, jonka siihen saa kiinni ruuvata.
Olisko kellään tästä omakohtaista kokemusta?

Mulla kanssa oli joskus VN15, jonka jälkeen ostin BMW:n ja pitkään luulin ettei siirtyminen takas customiin tule ikinä edes mieleen. Jotenkin asia kuitenkin on alkanut taas kiinnostamaan ja tää pyörä olis nyt aika kova vaihtoehto.

GSX1400:sta olen tosiaan miettinyt. Se kun on pirun kokonaisedullinen. Ketjuja en kyllä haluais alkaa rasvaamaan ja kiristelemään vieläkään.
 
Takana viimekesältä 11500 kilsaa ja aivan huippu ajo ominaisuudet, ei tärise eikä vatkaa( ei edes 2:ssa satkussa),
takamunkki ok ajettavuudeltaan, leveämpi saattais tuoda jotain uusia ominaisuuksia, tosin kun oma 240 menee sileeks, sit heittämällä 260  orkkisvanteelle! omilla putkilla nuhanen, nyt omassa cobran dragsterit ja hengittää eri lailla ja ääntää!
nyt talvella peräpää alas 2,5 " eli kohta pääsee kokeilee, miten vaikuttaa ajo ominaisuuteen!  terv. m1800r
 
Kyllä kiinnostavan oloinen pyörä. Tosin täytyy käydä ajamassa ensi suvena, ennenkuin alkaa ostattelemaan.. ennemmin tämä kuin gsx1400
 
http://www.teamcustom.org/forum/viewtopic.php?t=932&start=15

http://www.m109riders.com/

Enimmäkseen kyseisen mopedin käsiteltävyyttä on kiitelty, mutta eikös se oo ihan yhdentekevää, mitä muut siitä ajattelee, eihän ne sillä tuu ajamaan vaan sinä. Edelleen se ainoa tapa selvittää asia _omalta_ kohdalta on käydä koeajolla heti kun mahdollista.
smile_org.gif
Jep. Muiden ajatukset on yhdentekeviä. Mutta ajo yms. kokemukset kiinnostaa silti.

Kävin eilen koeistuskelemassa yhdessä töhöpäiden kaupassa tuusulassa. Vaikutti kelvolliselta.
Kauppiaat tosin oli ennennäkemättömiä pössöjä. Hintalappukin oli käytetylle pyörälle 19900 Euroa!

Eniten kiinnostaa se kehuttu tärinättömyys. Jossain (olisko ollu amerikkalaisessa) testissä väitettiin, että peileistä näkyy _vain yksi kuva_ koko kierrosaluella :-D

Koeajoa pitänee tosiaan odotella. Ei parane hätäillä nyt ollenkaan.
Uuden hintahan on 18690€ joten onkohan niillä Tuusulassa ihan hinnasto kohdillaan? Tai toimituskulut on aika kovat
biggrin.gif
 
Takana viimekesältä 11500 kilsaa ja aivan huippu ajo ominaisuudet, ei tärise eikä vatkaa( ei edes 2:ssa satkussa),
takamunkki ok ajettavuudeltaan, leveämpi saattais tuoda jotain uusia ominaisuuksia, tosin kun oma 240 menee sileeks, sit heittämällä 260  orkkisvanteelle! omilla putkilla nuhanen, nyt omassa cobran dragsterit ja hengittää eri lailla ja ääntää!
nyt talvella peräpää alas 2,5 " eli kohta pääsee kokeilee, miten vaikuttaa ajo ominaisuuteen!  terv. m1800r
No niin, jotain tämän suuntaista kokemusta kaipasinkin.

Tärinättömyys on siis todistetusti tosiasia.
062802jumpie_prv.gif


Aikahyvin on takakumikin kestänyt jos ei vielä 11500 jälkeen ole vaihtokunnossa.

Pitänee odotella nyt kesää ja käydä koeajolla ennen lopullista päätöstä.
062802moto_prv.gif
 
Joo kyllähän toi takakummi meni vajaassa 11000 kilsassa, piti silloin jo laittaa toi 260 levee, mutta oli huonosti saatavilla, silloin kun ois tosissaan tarvinnut ,eli nyt sit seuraavalla kerralla uus yritys! Jenkeistä saa 280-300 leveetä uudella vanteella( vaihto ehtoja kymmeniä,siis vanteen profiilissä.)
bolt on kit!
terv. m1800r
 
Mitä tuo harmaatuonti meinaa, eikö ne oo ihan samoja pärriä ja huollot maksa saman vaikka mistä ostais?
 
Mitä tuo harmaatuonti meinaa, eikö ne oo ihan samoja pärriä ja huollot maksa saman vaikka mistä ostais?
Teoriassa noin, mutta monet nihilistihuollot kuulemma syrjii noita. En itsekään käsitä, miksi.
Semmoiset huoltomestat kannattaa kiertää kauempaa... Itselläni ee-speedin kautta tuotu M1600 eikä huoltojen suhteen ole ollut mitään ongelmaa ainaskaan meidän kulmalla...  
tounge.gif
 
Joo kyllähän toi takakummi meni vajaassa 11000 kilsassa, piti silloin jo laittaa toi 260 levee, mutta oli huonosti saatavilla, silloin kun ois tosissaan tarvinnut ,eli nyt sit seuraavalla kerralla uus yritys! Jenkeistä saa 280-300 leveetä uudella vanteella( vaihto ehtoja kymmeniä,siis vanteen profiilissä.)
bolt on kit!
terv. m1800r
Ahaa.

Onko tohon takakumi muuten hirveän hintainen. Vai meneekö siihen joku halpa "custom" rengas?

Juu, en vain ole jaksanut vielä tutkia hinnastoja.
 
Takana viimekesältä 11500 kilsaa ja aivan huippu ajo ominaisuudet, ei tärise eikä vatkaa( ei edes 2:ssa satkussa),
takamunkki ok ajettavuudeltaan, leveämpi saattais tuoda jotain uusia ominaisuuksia...
... nyt omassa cobran dragsterit ja hengittää eri lailla ja ääntää!
terv. m1800r
Vielä vähän kysymystä ajoasiasta ja tosta Cobrasta.

Miten on perseen puutumisen kanssa. Kestääkö ajaa esim. tankillisen yhdeltä istumalta?
Vielä on liian tuoreesssa muistissa (4 vuoden takaa) VN:n puuduttava ajoasento, jossa pahimmillaan piti pysähtyä alle 100 kilsan välein vähän oikomaan itseään? Puhumattakaan käsien puutumisesta, mutta tää nyt ei selkesti ole enää ongelma tässä tapauksessa.

M1800R:n ajoasentoa jossain hyväksi kehuttiin, mutta mitä sanoo kokemus?

Myykö joku suomalainen paja noita Cobria vai ostitko ulkomailta?
 
Takana viimekesältä 11500 kilsaa ja aivan huippu ajo ominaisuudet, ei tärise eikä vatkaa( ei edes 2:ssa satkussa),
takamunkki ok ajettavuudeltaan, leveämpi saattais tuoda jotain uusia ominaisuuksia...
... nyt omassa cobran dragsterit ja hengittää eri lailla ja ääntää!
terv. m1800r
Vielä vähän kysymystä ajoasiasta ja tosta Cobrasta.

Miten on perseen puutumisen kanssa. Kestääkö ajaa esim. tankillisen yhdeltä istumalta?
Vielä on liian tuoreesssa muistissa (4 vuoden takaa) VN:n puuduttava ajoasento, jossa pahimmillaan piti pysähtyä alle 100 kilsan välein vähän oikomaan itseään? Puhumattakaan käsien puutumisesta, mutta tää nyt ei selkesti ole enää ongelma tässä tapauksessa.

M1800R:n ajoasentoa jossain hyväksi kehuttiin, mutta mitä sanoo kokemus?

Myykö joku suomalainen paja noita Cobria vai ostitko ulkomailta?
Duell tuo muistaakseni maahan Cobran putkia.... Sieltä kannattaa kysäistä mikä on saatavuus....
 
Jos jaksat englantia lukea, niin sitten löytyy foorumeita paljon, aloita tuolta:
http://www.m109riders.com/

Enimmäkseen kyseisen mopedin käsiteltävyyttä on kiitelty, mutta eikös se oo ihan yhdentekevää.
Edelleen se ainoa tapa selvittää asia _omalta_ kohdalta on käydä koeajolla heti kun mahdollista.
smile_org.gif
No niin, pari viikkoa olen noita jenkki foorumeita lueskellut ja kuvia katsellut. Kovasti pyörää kehuvat ja ovat siitä innoissaan.

Kaksi vakavasti moitteita antavaa tyyppiäkin tuolta m109riders.comista löytyi.
Toinen piti ajoasentoa erittäin epämukavana. Pystyy ajaan max. 30 minuuttia tjsp.
Toinen piti tärinää niin kauheena, että aikoo vaihtaa pyörää.

Saamieni tietojen mukaan se ei kuitenkaan ihan kauheesti tärise, mutta miten on sen puuduttavan ajoasennon kanssa? Tietääkö kukaan?

Melkein jo tommosen ostin, mutta mutta se koeajo pitäis ensin suorittaa. Missään ei tunnu olevan ajettavaa koeajopyörää tarjolla
veryangry.gif


Kai se on kohta ostettava sika säkissä tai käännyttävä takaisin BMW:n suuntaan
nixweiss.gif


Semosta, kertokaa nyt jos tosta jotain tiedätte...
 
Back
Ylös