• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Maksimikuorma mopolle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Aki-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-Aki-

New member
kummastuttaa nuo Clymerin manuaalin "suositeltu maksimikuorma 180kg"

siis häh... kuski + matkustaja + sivulaukut täynnä tavaraa + takalaukku ?!?!? , tuostahan menee kilot hetkessä yli vaikka olis kuskikin pienempi kuin minä  
blush.gif

miten paljon mopoihin uskaltaa massaa vetää päälle, hitto luulis moisen Väinön nyt jaksavan kantaa rompetta enemmänkin kuin 180kg? ..matkaan yms kun on tehty.

Jousethan tietty tehty jollekkin maksimikuormalle, ymmärrän kyllä jos jäykempää/progsessiivista jousta tarvisee jos paljon väkee päälle änkee.

MIten paljon painoo jengi on pistänyt mopoihin? tartteeko mun huolestua jos eukko kiipee kyytiin ja laukut on täynnä harlekiineja yms ?!?!
sport05.gif
crazy.gif

Kyllähän se kantavuus löytyy aika monesti sieltä rekisteriotteestakin. Omassa kawassa näyttää kantavuus olevan kanssa 180 kg.

Hmmm.. no ainakin XX:n sallittu kantavuus tuli moneen otteeseen ylitettyä aikalailla reilusti,
lookaround_orig.gif
eikä se siitä tuntunut olevan moksiskaan. Jos vaan jouset ei ihan pohjaan mene väinössäkään niin eiköhän se jaksa.  
tounge.gif

Mulla manuska sanoo max kuormaksi 300kg. Kun pärrä vaunuineen painaa 350kg, niin on siinä 25 kaakille töitä, jos sen täyteen lastais, ja ehkä jopa kärryn perään laittais.

Mutta niinhän ne näistä sanoo, että teho voi loppua, muttei koskaan vääntö! :-)

Back