maksoinko liikaa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kotka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kotka

New member
Terve
Vaihdoin Heritageen uuden takarenkaan 16000 km jälkeen.
Kyseessä on valkosivurengasjonka ostin samasta liikkeestä missä rengas vaihdettiin. Rengas ja työ maksoivat yht. 420 euroa, josta sain kuulemma vielä jotain alennusta.
Lisäksi en saanut erittelyä renkaan hinnasta enkä töiden osuudesta. Homma kesti liikkeessä n. 2 tuntia.
Minäkö tyhmä?
kotka
 
No onhan tuo aikas suolanen hinta, mutta kokokaan ei liene aivan yleisin ja paljonko heritagea täytyy purkaa että saa takapyörän irti.
 
Hintaan vaikuttaa renkaan merkki, malli ja rengaskoko jota ei ole mainittu. Ei kukaan voi sanoa oliko rengaskauppa "oikean hintainen".
 
Kannattaa aina etukäteen kysyä mitä mikäkin homma maksaa työt ja osat erikseen, jotta ei tule yllätyksenä!
 
Terve
Vaihdoin Heritageen uuden takarenkaan 16000 km jälkeen.
Kyseessä on valkosivurengasjonka ostin samasta liikkeestä missä rengas vaihdettiin. Rengas ja työ maksoivat yht. 420 euroa, josta sain kuulemma vielä jotain alennusta.
Lisäksi en saanut erittelyä renkaan hinnasta enkä töiden osuudesta. Homma kesti liikkeessä n. 2 tuntia.
Minäkö tyhmä?
kotka

Pain tunnin työ maksanee siinä 120-180 euroa, riippuen paikasta ja vuodenajasta. Näin kesä-aikaan tuntiveloitus voi olla suurempikin. Renkaan listahinta pyörinee kivijalka kaupassa siinä 250-300 välillä. Eli hinta lienee kohdallaan vrsinkin jos tietävät mitä tekevät
 
Rengas oli Dunlop. ja koko on vakio, numeroita en muista. Seurasin kerran aikaisemmin Rockettini takarenkaan vaihtoa Susimotorsissa. Homma sujui vajaassa tunnissa, vaikka triumphin forumeilla pidettiin Rocketin renkaan vaihtoa varsin hankalana. Rupesin kartoittamaan hintoja vaihdon jälkeen.Eräs nettiliike Suomessa tarjosi samaa rengasta karvan verran alle 200€+ toimituskulut. Toinen pääkaupunkilainen oli aavistuksen verran yli 200€:ron. Eli olisi pitänyt kartoittaa ajoissa.
Ymmärrän kyllä että yrittäjän pitää myös tienata, mutta kohtuus pitäisi olla.
Joka tapauksessa vaihdatan seuraavalla kerralla renkaani jossakin muualla.
Kotka
 
VT600 Shadow, toukokuussa etunen vakio ja takanen numeroa leveämpi eli 190, Mezler marathonit töineen oli tuon saman 420€.
Sen olen oppinut, että yritän vertailla etukäteen jos on mahdollista ja jälkikäteen harmittaa koska lähes aina jostain löytyy halvemmalla.
 
Voihan tuo maksaa paljonkin. En tiedä miten softissa on esim. äänenvaimentajat asennettu. Dynassa ja Kingissa akselin irroitus vaatii ainakin toisen vaimentimen ja mun Kingissa myös jarrusatulan irroituksen, jotka ei toki isoja hommia ole, mutta menee niissä kuitenkin tovi. Kun Dynaan vaihdatin renkaan HD-korjaamolla, asentaja laittoi akselin renkaan vaihdettuaan toisin päin, jotta vastaisuudessa ei tarvii irroittaa vaimenninta. Tuon vaihdon jälkeen olen ottanut kiekot itse irti ja kärrännyt ne rengasliikkeeseen.
 
Tuossa kannattaa huomata että aikaa on mennyt kaksi tuntia. Se siinä maksaa jo sen 120 euroa vähintään, jos merkkiliike niin varmaan lähemmäs 200 euroa kuin 150 euroa. Noissa customeissa kun joutuu välillä irrottelee pakoputkia, lokarin ja ehkä jotain muutakin että saadaan rengas vaihdettua, joten työtä on paljon enemmän kuin esim, kyykyssä tai nakupyörässä.
Tosin eipä noita rengaita tarvitse kovin usein customeissa vaihtaa.

Tuskin sinua nyt sentään ryöstetty on, mutta ei varmaan mikään halvinkaan hinta.
 
Niin, mikä on liikaa, Dunlopin valkosivuisen hintaa en tähän hätään löytänyt mutta Contin 150/80-16 71 H CONTINENTAL - CM 2 WW TL/TT (TL), netissä tämä koko takarenkaalle en tiedä onko oikein, Reifenversandilla noin 127 euroa ja siihen toimitus vajaa kolmekymppiä. Reilu 250 työstä on minusta aika iso summa. Niin iso etten suostuisi maksamaan, toisaalta saatan olla väärä henkilö arvioimaan työn hintaa koska teen omiin pyöriini kaikki rengastyöt itse. Tuolla hinnalla käyttäisin mielelläni 2-3 tuntia renkaan vaihtoon ehkä hiukan enmmänkin kyllä siinä tuntipalkalle pääsee...
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös