Masan Bashan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Periaatteessa mahdollista joskin epätodennäköistä koska niin tulppa, puola, CDI kuin johtosarjakin on uusittu.
 
Periaatteessa mahdollista joskin epätodennäköistä koska niin tulppa, puola, CDI kuin johtosarjakin on uusittu.


Semmoinen tulee väistämättä mielleen kun tässä on ollut hieman outo tuo tutkimis järjestys,
niin miten paljon jää muutettua jos palutta kaikken mahdolisimman lähelle alku tilanetta?
ja lähtee siitä sitten järjestyksessä tarkistamaan perus asiaa kerrallan ilama mitään oletamisa tai tuota en tarkista ajatellua eli fakta pohjalta että siihen asti mahdolinen syy on mikä vain kunnes tarkistettu,

onkos ne uudet sytkä osat jotkut jonkun kiinan kaupan halvimmat semmoinenkin tullut vastaan että
sytkä boxsi oli rajoitettu vaikka ei pitänyt olla paljastui juurikn mittamalla sen ennakot eri kieroksilla,
toinen tapaus misää boxsin sisus olikin eri mitä päällä lukee ja ihan eri vekotimeen
 
Mistähän sais strobopyssyn lainaan... Tai parempi kysymys miten sitä säätää jos näin on...

Jos on varoja että vilelä lähtee käyntiin niin kompromissinä perusennkoa pieleen sitä lukupäätä siirtämällä
(joisakin voi villatta kiinitys reikä soikeaksi tai tehdä uuden kiinitys palan väliin)

E: missäs päin se on lampun lainajaa ajatellen ehkäpä hyvä tieto,
perus lamppu maksaa ~20€ ja voi käyttä sitten muihinkin tuleviin
 
Ihan pitäs "merkkiosia" olla menopelimarketista, ALG Motopartsista ja UD Spares:ista jotka noita Bashanin osia myy joskin noi on vissiin kaikki jotain geneerisiä osia... Jos en saa tota kaasaria säätämällä käyntiin täytyy perehtyä tohon ennakkopuoleen kun en nyt jussinpyhinä semmosta pyssyä mistään saa.
 
Jos on varoja että vilelä lähtee käyntiin niin kompromissinä perusennkoa pieleen sitä lukupäätä siirtämällä
(joisakin voi villatta kiinitys reikä soikeaksi tai tehdä uuden kiinitys palan väliin)

E: missäs päin se on lampun lainajaa ajatellen ehkäpä hyvä tieto,
perus lamppu maksaa ~20€ ja voi käyttä sitten muihinkin tuleviin

Tuossahan tuo lukee avatarin alla. Jos ei ne sen kalliimpia ole täytyy käydä yks poistamassa biltemasta, sinne kun muutakin asiaa.
 
Tuossahan tuo lukee avatarin alla. Jos ei ne sen kalliimpia ole täytyy käydä yks poistamassa biltemasta, sinne kun muutakin asiaa.

Eipä ne peruslamput ilman säätöä tosiaan paljon maksa eikä säädön kansaa
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_...gnit.TRS0&_nkw=ignition+timing+light&_sacat=0

sen säädön paikansa pitävyys on on helppo tarkistaa(ja ajoittan syytäkin) astelevyllä ja toppari tapilla
jossain konessa mihin saa merkit helposti tehtyä(eipä sitten tarvitse siinäkään olla minkään oletaman varassa)
 
Tosiaan omassa kinroadissa oli alkuperäinen kiinatulppakin sen koko neljä vuotta kun minulla oli. Mitä lie ehkä parikymmenta heppaa tai vajaa mutta ihan kierrosherkkä ja terhakan/terveen kuuloinen kone oli.
 
Nyt ollaan niin lähellä alkuperäistä kokoonpanoa kun pääsen. Tilanne on seuraava: jos kaasun kääntää nopeasti auki kone "tukehtuu" ja alkaa paukkumaan. Jos kaasun kääntää noin puoleenväliin auki se hieman epäröi mutta jos odottaa muutaman sekunnin rötääminen loppuu jonka jälkeen sinkin voi vetää piukalle jolloin kone kiertää selvästi "täydet" (nostaa kohtuu nopeasti kierrokset tiettyyn tasoon jossa selvästi rajotin katkoo)

Seosruuvin pystyy myös kiertämään täysin kiinni ilman että kone sammuu. Eli onko toi kaasari nyt sitten jotenkin viallinen?
 
VITTU SE TOIMII!!! Ihan pieni epäröinti on vielä keskikierrosalueella kieppejä nostaessa mutta eiköhän senkin sieltä saa vielä hierottua pois kun jaksaa vaan hinkkaa noita säätöjä!

Edit: seosruuvi melkein kiinni en muista ihan tarkkaan varmaan noin yksi kierros auki, neulan sokka ylimmässä vaossa, kiihdytyspumppu säädetty minimipumppaukselle ja vieläkin keskialueella ihan vähän miettii mut fakit se sentäs toimii!!! Abaut joka saatanan säätöyhdistelmä kokeiltu
 
Täähän menee taas just niin putkeen että voi hyvää päivää...

436655ef37f23c6ee1.jpg


Siinäpä viimeisin osatilaus, nämäkin piti perkele ranskasta tilata kun ei lähempää löytynyt ja kaikki osat vakuutettiin sopivaksi Bashan BS200S-7:aan suoraan. No kuinkas sitten kävikään...

436655ef5041997fa1.jpg


Mä nyt naiivisti kuvittelin että ton voi jotenkin prässätä ton pallon veke tuolta kerta varaosaakin myydään, tiukempi tarkastelu paljasti että tuo varaosapallero on isoveljestään BS250-11:sta eikä käy tähän vehkeeseen.

Sellaisenaan...

436655ef64d314c03a.jpg


Rässillä vanha hilippeiksi...

436655ef64d31521ba.jpg


...hiukka mittaillaan ja ihanhitosti jyrsitäänviilataanhiotaanjakirotaan...

436655ef64d3158bfc.jpg


...alapallo käy k.o. laitteeseen sittenkin.

436655ef64d316439c.jpg


Lukkorenkaan ura jää piiloon enkä tahtonut ohentaa silmukkaa kestosyistä enempää niin päädyin sitten tällaiseen ratkaisuun. Reikä on tarkoituksella viilattu kiilaavaksi joten tuon pallon sai prässätä paikalleen, melko vakuuttunut ettei tuo tuolta ole mihkään lähdössä.

436655ef8aaf103574.jpg


Jaaa sitten jarrulevyn kimppuun se sentäs käy suoraan paikalleen... kädet nyrkkiin ja pari piiitkää huokausta...

436655ef8aaf10e94a.jpg


Onneksi vanha jarrulevy ei ole mitään uberkovaa tavaraa joten nöyrtyi muokkauksille yllättävän helposti. Kerrankin jotain hyötyä siitä että nää on tehty jostain kokoon prässätyistä kebabkääreistä.

436655ef8aaf1152e5.jpg


Satulan kannakkeesta hilipasin nuo tötteröt vittuhun jotta satula asemoitui oikein nyt hiukan vasemmalla möllöttävään levyyn...
 
...jatkuu...


436655ef8aaf11cd96.jpg


...pyörittelin putkiprässin kanssa akselin niin suoraksi kun sain...

436655ef8ab5b2cba5.jpg


...ja paiskoin hela paskan takas kasaan. Jarrulevyn pultit joutu vielä laikkaamaan tasaiseksi kun otti satulankannakkeeseen kiinni, nyt pyörii nätisti.

Tuossa kameran ulkopuolella maalasin sen viimeisen etuvarren, niputin eturipustukset, vaihdoin muut kolme pallonivelen suojakumia ja rasvasin nivelet. Nyt olis vielä takanapojen hionta ja maalaus, jarrujen ilmaus, aurausten säätö ja pakarin liitokseen keksittävä jostain panta niin tää alkas oleen valmis leimalle. Ehkä ens viikonloppuna, ehkä ei, katellaan.


EDIT: jotain hyvää, jarrupalat kävi sentäs modaamatta paikalleen :grin:

EDIT2: ainii nopeusmittarin anturi on vissiin särki, se täytyy vielä tilata jostain.
 
Rekkamasa.

Älä koskaan osta mitään uutta kulkupeliä...
Ne ei vaan kelpaa teille.
 
Pitäskö tuo ottaa vittuiluna vai kohteliaisuutena :grin: Vastaan ei, tehdastekoiset laitteet on lähtökohtaisesti tylsiä :)-
 
Hämäränä muistikuvana kiinamönkkäriajoilta on, että noihin käy palloniveleksi jonkin mersun raidetangon pää. Lie samasta tehtaasta lähtöisin.
 
Yläpalloksi saattas käydäkin olkoonkin että niissä on raidetangon pääksi kohtuujäreä kierre, ne tosin tässä oli aivan hyvät vielä, ainoastaan toi toinen alapallo oli väljä.
 
Back
Ylös