• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Masan Bashan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulinpa juuri hetki sitten testilenkiltä, onpa aika...mielenkiintoinen ajettava :grin: hittolainen tuohan sojahtelee täysin spontaanisti puolelta toiselle aivan oman päänsä mukaan, kuuttakymppiä sain sen kulkemaan alamäkeen ennenkun alko hirvittää liikaa, ylämäkeen se ei sit jaksakaan kulkea :)- en oikeen usko että ois väljäks vingutettu kun kuitenkin lähtee laakista tulille ja alavääntöä löytyy, mutta kierroksilla menohalut puuttuu. Liekö sit kuitenkin kaasarin säädöissä vielä tekemistä.

Mulla oli tollanen samanlainen pari vuotta sitte. Olisko ollu reilu tonnin ajettu. Aikamoinen oli asfaltilla kiskomaan puolelta toiselle, mutta laitoin pikkasen aurausta muistaakseni lisää nii vähä rauhottu. Se otti kyllä mittariin muistaakseni tasamaalla 80 ja alamäessä pikkasen enempi. Ei kyllä pitkään viittiny sitä vauhtia ajaa. Kaikin puolin aika karmea laite ajaa asfaltilla kovaa, mutta epäilen että renkaat oli suurin syy tähän. Oli seissyt jonkin aikaa nii ei varmaan ollu ihan pyöreetkään. Oli mulle eka ja vika kiinalainen laite ku tuntu että tunnin ku ajo nii sai 2 tuntia ainaki korjata. Ja hirveesti ei tosiaan ollu ajettu.
 
Mulla oli aluksi mönkkärin kanssa vähän vaikeuksia orientoitua siihen että on tanko ja neljä pyörää :D
Jotenkin vastaohjaus tuli selkärangasta ja meinasi aina mennä eri suuntaan kuin oli tarkoitus. No kyllä siihenkin oppi hetken päästä.
Mutta on ne sellaisia luonteeltaan epävakaita vehkeitä, 114 km/h kulki myötäiseen gps:n mukaan ja ohjausliikkeiden täytyi olla hyvin varovaisia...
 
436655f42a0bcba11d.jpg


Mites ne rummut taas pitikään mennä... Perseilin tossa kotikadulla eestaas aurauskulmia säädellen jotta sais tosta ohjauksesta edes jossain määrin tottelevaisen kun ykskaks vasen etunen päätti mennä lukkoon! Tarkempi tutkiminen osoitti ylemmän pultin syystä x irronneen, satulan kannakkeen iskusta vääntyneen ja jarrupalojen murtuneen. Onneks kaikki tarvittavat osat löytyy valmiiksi kiitos ton osaluovuttajan mut mottis purkaa toi uudelleen ja taas puljaa jarrunesteen kanssa aika matala...
 
Eivittu tuolta antautuu jengat joka paikasta ennen tota :grin: On mulla sitä öljynkestävää sininstä locktiteä, täytyy varmaan sitä kyllä tippanen laittaa kun ehin ton satulan vaihtaa.
 
The gift that keeps on giving.

Sitten kun myyt, niin normaalia tiukemmat disclaimerit kehiin. Takavalot kun häviävät, niin se on morjens, äläkä ikinä soita takaisin :)
 
Sanoin muuten kv-kavereiden whatsapp ryhmässä ihan saman :grin:

Mulla on semmonen peruslätinä jonka aina lisään kauppakirjoihin, joillekin puupäille se ei vaan mene perille millään.
 
Mönkijä on kyllä ihan omanlaisensa vehje ajaa. Paljoa ei ole yhteistä minkään muun ajoneuvon kanssa. Ihan hauska laite kun ajotekniikasta pääsee jyvälle
 
436655f42a0bcba11d.jpg


Mites ne rummut taas pitikään mennä... Perseilin tossa kotikadulla eestaas aurauskulmia säädellen jotta sais tosta ohjauksesta edes jossain määrin tottelevaisen kun ykskaks vasen etunen päätti mennä lukkoon! Tarkempi tutkiminen osoitti ylemmän pultin syystä x irronneen, satulan kannakkeen iskusta vääntyneen ja jarrupalojen murtuneen. Onneks kaikki tarvittavat osat löytyy valmiiksi kiitos ton osaluovuttajan mut mottis purkaa toi uudelleen ja taas puljaa jarrunesteen kanssa aika matala...

Muutens mukava kun henkilöauto tekee tuon. Onneks oli takajarru, pultti löyty samasta kohtaa missä tuo karmaa hyväilevä laitteesi on levinneenä. Auto 40km päässä, hinurilla kotia, viimetalvena. Ja kaikki uusiksi kun rikkoin kierteet ym.
 
Miten sen nyt ottaa... Seuraavassakin suunnitteilla olevassa projektissa on kiinamoottori :p joskin vain se moottori ja projektin kokonaiskustannukset pitäisi pysyä kaikkinensakin alle kolmensadan ja siinä on jo vähän puskuria mukana.
 
Miten sen nyt ottaa... Seuraavassakin suunnitteilla olevassa projektissa on kiinamoottori :p joskin vain se moottori ja projektin kokonaiskustannukset pitäisi pysyä kaikkinensakin alle kolmensadan ja siinä on jo vähän puskuria mukana.

Ei sitä XJR1300 moottoria olla kiinassa tehty. Mutta komee se ois jossain putkirunkoisessa autossa :grin:
 
Back
Ylös