Masan Benelli Tornado

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
e5834c5b6f1de19b10212da715b1609e.jpeg
 
Josko Dremelillä tekisi otelovea tuon tapin päähän ja siitä tapin avaussuuntaan naputellen vastakierretappia pois. Ruuvinjämää lähestyisin sitten poralla, riippuen toki kuinka kieroon on saatu porattua irrotustapille reikä.
 
Yritin sitä kärkeä hiukan löystytellä niin tietystihän se katkesi ja kilahti jonnekin öljypumpun luokse sumppuun, täytyy yrittää kalastella se jollain pois sieltä. Mitä ulkopuolelta näkee niin on vissiin vedetty vinoon se vastatapin reikä eli pitänee helicoilit vetää reikään enivei, keksis vaan millä helvetillä sen tapin jämän sais pois sieltä... Täytyy mennä ihmettelemään jahka kakarat menee sänkyyn.
 
Yritin sitä kärkeä hiukan löystytellä niin tietystihän se katkesi ja kilahti jonnekin öljypumpun luokse sumppuun, täytyy yrittää kalastella se jollain pois sieltä. Mitä ulkopuolelta näkee niin on vissiin vedetty vinoon se vastatapin reikä eli pitänee helicoilit vetää reikään enivei, keksis vaan millä helvetillä sen tapin jämän sais pois sieltä... Täytyy mennä ihmettelemään jahka kakarat menee sänkyyn.

Saahan sen reiän avattua dremelillä ja pienillä hiomakivillä. Viilat tuskin pystyy tuohon tappiin vaikka alkuperäiseen olisivat pystyneetkin.

Lainaat vaan lehmältä hermot ja varata siihen reippaasti aikaa. Tunninkin kuin jyystää kevyellä kädellä kär-si-väl-li-ses-ti (meniks tavutus oikein?) niin alkaa nähdä että tapahtuuko mitään. Toisaalta jos muita keinoja lähtee etsimään niin tunti on lyhyt aika.

Joskus tulee vaan tunnin ajan säästön takia tehtyä useampi tunti töitä kun se tunnin työ on tuntunut etenevän liian hitaasti.
 
Nyt on se hetki, kun on kiluja sumpussakin, että onko pätevä koneistamo tiedossa?

Luulis saavan irti, ja uudet kierteet paikalleen.
 
Josko Dremelillä tekisi otelovea tuon tapin päähän ja siitä tapin avaussuuntaan naputellen vastakierretappia pois. Ruuvinjämää lähestyisin sitten poralla, riippuen toki kuinka kieroon on saatu porattua irrotustapille reikä.

Snap-onin vastakierretapin jämään ei purrut oikein kunnolla kuin "dremeli" ja timanttikärki. Oli siinäkin hommaa mokoman lankarullan pultissa. Se tappisarja on ihan hyvä kun unohtaa ne tapit ja käyttää vain niitä vasenkätisiä poranteriä jotka siinä on.
 
Tarttee nyv vähän vundeerata... Toisaalta tekis mieli vaan lyyä koppa kiinni ja olla ihan hiljaa mut kerta näin pitkälle ollaan jo purettu tuntuis se vähän luovuttamiselta... Eipä tässä vielä mihkään kiire ole, maatkoot tuolleen nyt taas jonkin aikaa, kyl se valaistuminen taas joku päivä iskee miten tosta päästään.
 
Tarttee nyv vähän vundeerata... Toisaalta tekis mieli vaan lyyä koppa kiinni ja olla ihan hiljaa mut kerta näin pitkälle ollaan jo purettu tuntuis se vähän luovuttamiselta... Eipä tässä vielä mihkään kiire ole, maatkoot tuolleen nyt taas jonkin aikaa, kyl se valaistuminen taas joku päivä iskee miten tosta päästään.

Ennen tota kannattaa kyllä näyttää sellaiselle sepälle, jolla on kaikki releet ja räpsyttimet pajallaan.
 
Millää hotsittas tiputtaa tota koko konetta irti... Iski taas medikaalinen olotila nimeltä totalis mottis kadoxis, odotellaan että kohtaus menee ohi ja arvellaan tilannetta uudelleen...
 
Ennen tota kannattaa kyllä näyttää sellaiselle sepälle, jolla on kaikki releet ja räpsyttimet pajallaan.

Kipinätyöstö olis palvelu mitä kannattaa kysyä,toi oikeilla vehkeillä helppo kun kuitenkin läpi. Aiempien koneistus amatöörien takia joutuu kuitenkin jollain holkilla kierteen korjaamaan. Teräs-alumiini liitos ja amatööri yrittämässä niin jälki tuollaista...
 
Lainaat vaan lehmältä hermot ja varata siihen reippaasti aikaa. Tunninkin kuin jyystää kevyellä kädellä kär-si-väl-li-ses-ti (meniks tavutus oikein?) niin alkaa nähdä että tapahtuuko mitään. Toisaalta jos muita keinoja lähtee etsimään niin tunti on lyhyt aika.

Joskus tulee vaan tunnin ajan säästön takia tehtyä useampi tunti töitä kun se tunnin työ on tuntunut etenevän liian hitaasti.

Jokaisella on hommansa.... mutta kärsivällisyyttä vaativat ei ole jokaiselle :grin:.

Monella hommat porsii juuri noin ja siksi.... miten kuvailet:thumbup:.
 
Mikä noissa Italialaisissa on kun niiden koneita pitää avata kuin lähikaupan ovea...
 
Mikä noissa Italialaisissa on kun niiden koneita pitää avata kuin lähikaupan ovea...

Onko niin? Mulla on 2 pyörää, ajettu 48000 kummallakin eikä koneita ole avattu. Toisessa on kuivakytkin joka on vaihdettu mutta se nyt on vähän kuin ketjut. Vaihtoväli on etukäteen tiedossa.
 
Ei kai siinä kuivakytkimessäkään mitään, jos pyörällä ajaa maantietä. Jos sillä matelee ruuhkissa kytkintä lipsuttaen pitkillä välityksillä, kuluu taatusti nopeammin. Ja kun nauttii siitä ihanasta kolinasta tyhjäkäynnillä, samalla hakkuuttaa kytkinkorin pykälille. Se ääni nääs tulee juuri siitä. Kytkin on todella helppo ja nopea purkaa, puhdistaa, rasvata levyt ja laittaa satunnaisessa järjestyksessä takaisin, niin kestää pidempään ilman pykäliä.
 
Onko niin? Mulla on 2 pyörää, ajettu 48000 kummallakin eikä koneita ole avattu. Toisessa on kuivakytkin joka on vaihdettu mutta se nyt on vähän kuin ketjut. Vaihtoväli on etukäteen tiedossa.

kattelin vaan tuota Benellin tiivisteliimaa, että on jo aiemminkin käyty.

Paljon on Benellillä ajettu, tai siis mikä on matkamittarilukema?
 
kattelin vaan tuota Benellin tiivisteliimaa, että on jo aiemminkin käyty.

Paljon on Benellillä ajettu, tai siis mikä on matkamittarilukema?

Vaihdelaatikko on tehtaalta pitäen liimalla ilman tiivistettä ainakin TnT:ssä, vaan onhan tuota auki käytetty kun on yritetty anturia porata ulos..

Omassa pyörässä on konetta käytetty auki tietääkseni 2 kertaa muttei oo tiedetty mitä korjata, kasattu siis molemmilla kerroilla uudelleen samoilla vanhoilla rikkonaisilla osilla eri asentajien toimesta. Vikapaikat ei ollu silmillä järin erotettavissa mutta ei tuolla nyt niin montaa liikkuvaa osaa ole. Jännä ettei ammattilaisetkaan tunnu osaavan korjata näitä.. Ostin siis projektina ja nyt käytin kolmannen kerran auki, vaihdoin osat ja eilen otettiin savut ulos. Kerran kun tuon homman tekee niin seuraava kerta menee läpihuutojuttuna. Omalla ajettu 18tkm, osiin meni noin 500e + tulpat ym kulutusosat. Ei mielestäni järin kallista, toki vaatii vähän paneutumista ja vaivannäköä mutta eiköhän tuolla taas toisen mokoman ajele. Ainakin toivon näin..
 
Vähän samantyylisestä on omaa kokemusta. Eivät ne ammattilaisetkaan ole aina mitään tekniikan ihmelapsia. Käyneet amiksen jälkeen maahantuojan kurssin ja siinä se. Maahantuoja opettaa myymään varaosia ja vaihtamaan niitä.

Mikä se mystinen vika oli?
 
Vähän samantyylisestä on omaa kokemusta. Eivät ne ammattilaisetkaan ole aina mitään tekniikan ihmelapsia. Käyneet amiksen jälkeen maahantuojan kurssin ja siinä se. Maahantuoja opettaa myymään varaosia ja vaihtamaan niitä.

Mikä se mystinen vika oli?

Tuohonkin oli vaihdettu starttia ym vähän turhan takia.
Ns. Z25 akseli oli ihan hiiren verran vääntynyt, silmin ei sitä hoksannu. Vapaakytkin ei pitäny kunnolla, vaihdoin sinne kaikki liikkuvat osat mutta tätäkään vikaa ei sinänsä käsissä osia pyöritellen tajunnut vaikka vika oli mielestäni aika ilmeinen. Samalla löyty väärin kasattuja juttuja joita vähän korjailin, kytkin ym. Sormet ristiin että kaikki väärin kasatut jutut tuli löydettyä...
 
Back
Ylös