• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Masan Benelli Tornado

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
436655ca3c20da9bd5.jpg

436655ca3c20e64257.jpg

giphy.gif

Mulle ei vittuilla.

Sanotaanko niin että näinkin voidaan sanoa. Kuvasta rajautuu just pois kylmä IPA tölkki jonka rapsautin heti perään :jpstyle: nyt pitäs vaan saada uus sinne tilalle. Uus on pikkasen korkeempi kuin vanha kun ei luettelo tuntenu sellasta laakeria niin otin lähimmän sopivan, en usko sen aiheuttavan ongelmia sillä siinä vääntökaran tai mikälie se vipstaaki nimeltään, alakärjessä on tarvittavasti pituutta että se alalaakeri voi olla 10mm korkea kahdeksan sijaan.

436655ca7c63b213b6.jpg

Vaihdoin tuon ilmeisesti jostain vanttipannasta väännetyn kilvenpidikkeen hiukka jämerämpään, ruuvinreiät ei näköjään mullakaan osunu ihan tasolle mut sentäs kilpi on nyt suorassa kun se ennen oli reippaasti oikealle kallellaan. Eipä tuo tuolta mihkään näy...

436655ca7c63b47c8c.jpg

Tälläsen askartelinpaskartelin tulppakierteen korjaamikseksi, teollisuusimuri pakoaukkoon ja kone sellaseen asentoon että pakoventtiilit on auki. Sellanen imu kävi padassa että tuon kepukan sai ihan voimalla vetää
sieltä ulos joten melko vakuuttunut että pannuun ei päässy hileitä. Tulppakin meni nätisti paikalleen joskin kierre on nyt hiukka väljä joten kamalasti ei uskaltanu kiristää, todennäköisesti kyllä kestää.

436655ca7c63b62a97.jpg

Istuskelin siinä pyörän vieressä siemaillen asennuskaljaa kun huomasin pöydällä pinkan prikkoja. Nämä on selvästi olleet tuola koneessa koska moottoriöljyssä sekä tuota samaa ruskeaa ruosteen näköistä töhnää löytyi kytkimen joistain osista, ongelma vaan on se että olen käynyt niin pommikuvat kuin asennusmanuskankin läpi kolmeen kertaan ja mä en kertakaikkiaan keksi mihin nää vois kuulua! Yhdessä on keskireikä vielä pienempi kuin muissa. Nyt rehellisesti huolestuttaa...

Kytkinvipstaakin remonttiprojektikin otti taka-askeleen kun tajusin ettei se liian korkea laakeri minkä tilasin käykään sinne koska vaikka vipu mahtuisikin paikalleen muutama muu osa ei linjaa, nyt vaan ongelmana on millä hitolla mä saan sen ylös sieltä kun se messinkiholkkikikkakaan ei toimi kun se uusi laakeri, ja siten myös se holkki, pyörii sielä reiässä!!!

436655ca9e1717f49d.jpg

Helvata että toi ilmanputsarikotelo, ja oikeestaan koko värkki, on aika saamarin kimurantti kasattava. Vielä täytyy hankkia se uusi laakeri että saa kytkinvivun paikalleen, vesipumppua ei kantti kasata ennen sitä kun on osittain edessä, pakarin tiivisteet on tulossa Briteistä, sit vaan uudet öljyt sisään ja homma on aikalailla siinä.

No jos hänen korkeutensa suvaitsee käynnistyä ainoa asia joka huolestuttaa on noi mysteeriprikat joille en kertakaikkiaan keksi paikkaa...

Käytin himpun vielä enemmän osina tuon tnt:n, enkä kyllä kuollaksenikaan muista tuommosien prikkojen olemassaoloa. Tuskinpa noiden sisuskaluissa kovin järisyttäviä erojakaan on?

Nyt kun meteorologi lupasi muutaman päivän lisäaikaa niin ehtisi purkaa laitteen paloihin ja katsoa, mistä prikka puuttuu?

Mutku ongelma on siinä ettei noita löydy mistään kuvasta joten vaikka avaisin en olis sen viisaampi. Ainoa paikka missä tuollasia koko koneessa edes on, on vaihderattaiden väleissä ja sinne noi on liian pieniä! Eniten ihmetystä herättää se että yhden keskireikä on muita pienempi.

Vahvasti noi kuvassa vaihteiston simmeiltä näyttää, yksi poistaa akselin päittäisvälystä ja isompireikäiset rattaiden.

Voijjumalautasaatanahevonvitunperkeleenhelvetinperse... En ole purkanu vaiheistoa missään vaiheessa mut oisko edellinen turvelo vaan niputtanu ne kaikki sinne päähän ja ne ois sit kilahtanu siihen pöydälle... Tää saattaa tarvita nyt pari päivää sulattelua... Ja lukkorengaspihdit...

En kyllä Benelleistä tiedä mitään. Mutta kun noita vaihteistoja on joskus uudelleensimmauteltu, ni nimenomaan prikkaa lisää tai pois simmauksella laitetaan. Mulloli hiljan kundin crossi aika päreinä ja vasta kolmannella alapahvikombolla sain squishin kohdalleen. Kirja sanoo vaan että tiiviste kuuluu väliin, ei minkä paksunen kun kaikkihan riippuu kaikesta.

Pirustako mä tiedän onko tuo sitten simmattu jossain pajalla vai onko edellinen turakki töhöilly tuolakin... Kaipa ton vois avata uudelleen ja lyödä koko pinkan sinne päähän sieltä noi varmaan onkin mut mitään varmuutta tohon on hankala saada...

Ok nyt mä olen aidosti ymmälläni... Kone palasina 40 minuuttiin, aski pöydälle ja ihmettelemään... Voin aika kiistattomasti sanoa että prikat EIVÄT ole vaihdelaatikosta ihan siitä äärimmäisen yksinkertaisesta syystä että ne ovat aivan liian pieniä sopiakseen vaihdeakseleille! Suuremmat prikat menisi vaihderummun päätyakselille nättinä sovitteena mut pienireikäisempi on liian pieni jopa siihen! Plus miks vitussa rumpua pitäis simmata eihän se pääse liikkumaan sivuttain muutenkaan?!

Mun tallin pöydällä ei ole palasina ollut kuin Tunturi Supersportin vaihdepakka vuonna kivi ja kirves, mutta kyllä mulle senkin rakenteen pohjalta tulisi mieleen, että rumpu pitää sivusuunnassa tilkitä lohkoon melko tarkasti, jotta vaihteet toimivat just eikä melkein...

Rumpu on simmattu laakerin päästä eli juuren puolelta. Tuli nyt testattua ne prikat sielä kärjen päässä. Aski ei mene pohjaan. Näillä todisteilla voin aika kiistatta sanoa että edm prikat EIVÄT ole laatikosta.

Pääseekö sun talliin vihamiehiä?

Eikös sitä sanota että on itsensä pahin vihollinen... Jos tästä nyt jotain hyvää pitää hakea niin ainakin löyty yks vaihteiston öljykanava jonka edellinen turamuna oli onnistunu tiivisteliimaamaan tukkoon ja minkä itekkin missasin ekalla kierroksella joten vaihteiston eliniänennuste nousi juuri olettaen ettei noi prikat nyt ole tuolta mut mä en kyllä enää keksi mistä helvetistä noi voi olla...

Back